וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנחיות הנביא מוחמד ברורות: אסור לריב או להתרגז ברמדאן"

18.5.2018 / 7:43

כשסקרנו את המתיחות של השבוע הקרוב הזכרנו את העברת השגרירות, יום הנכבה - וגם את תחילת חודש הרמדאן. למה? ומהו בעצם הרמדאן? ראש העדה האחמדית בישראל עם הסבר מפתיע. וגם: עורך חדשות החוץ של וואלה בראיון מרתק עם עורך חדשות החוץ של ערוץ 10, נדב איל, לרגל צאת ספרו

עריכת וידאו: אביב אירגז, נעה לוי

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר.

והפעם: עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS מארח את עורך חדשות החוץ של ערוץ 10: במרכז התכנית ריאיון עם העיתונאי הבכיר נדב איל לרגל צאת ספרו "המרד נגד הגלובליזציה" שבו הוא סוקר בין היתר את הסיבות ההיסטוריות שהובילו לגלובליזציה, לפתיחת הגבולות והשווקים ולהסכמי סחר - ואת הסיבות העכשוויות להתכנסות ולבדלנות שמגלות מדינות, ממשלות או מפלגות פופולריות ברחבי העולם, אחד הבולטים שבהם ממשל טראמפ בארצות הברית. השאלה המהדהדת, על פי איל בראיון באולפן, היא האם אותם אנשים שדוגלים בגלובליזציה, רבים מהם מסיבות כלכליות, ישלחו את בניהם ובנותיהם גם להילחם, למשל על אדמת סוריה, בשם ערכים אוניברסליים.

נדב איל ואורן נהרי - מתוך וואלה גלובל. ראובן קסטרו
מפגש צמרת של עורכי חדשות חוץ. אורן נהרי ונדב איל/ראובן קסטרו

עוד בתכנית: מהו, בעצם, הרמדאן? ראיון עם מוחמד שריף עודה, ראש העדה האחמדית בישראל. מהם האיסורים בחודש הרמדאן? ("מחנה אימונים רוחני", מסביר עודה), איך מצב כלכלי או חברתי משפיע על החגיגות - ומהי, בדיוק, העדה האחמדית בישראל?

בין היתר, עומד נהרי על השאלה מדוע חודש הרמדאן מקושר בדרך כלל עם מתיחות וכוננות בטחונית. על כך עונה עודה: "הנחיות הנביא הן ברורות - אסור לריב או להתרגז ברמדאן. דווקא החמלה והרחמים הם צורך בסיסי אצל האדם המאמין והאדם בכלל. מצב פוליטי וחברתי גרוע רק מדגיש שצריך להתמקד בתפילה".

וגם: האם גם אתם פיניתם את יום שבת בצהריים למאורע הגדול של השבוע? מה זאת אומרת איזה מאורע?
צפו בתכנית.

(עדכון ראשון 17.5, 17:51)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מוחמד שריף עודה - ראש העדה האחמדית בישראל
באולפן וואלה גלובל עם אורון נהרי. ראובן קסטרו
"מצב כלכלי-פוליטי גרוע ברמדאן רק מדגיש את הצורך להתרכז בתפילה". מוחמד שריף עודה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully