וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

26 מטר גובה, 280 מיליון שקל: הגדר שתגן על שדה התעופה בערבה

17.5.2018 / 17:00

אחרי שורת עיכובים והשקעה נרחבת באמצעי ביטחון, יחנך בשנה הבאה שדה התעופה "רמון" בקרבת גבול ירדן. נוסף לגדר באורך 34 ק"מ המקבילה לגבול ולמבצע נרחב של פינוי מוקשים, כוחות מיוחדים יוצבו בגזרה כמענה למקרי חדירה

צילום: אמיר בוחבוט, וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

גבולה המזרחי של מדינת ישראל הוא גבול שקט באופן יחסי, שמעבר לו שוכנת ירדן שעמה נחתם בשנת 1994 הסכם שלום. בשנה הבאה אמור להיפתח נמל התעופה "רמון" בערבה, באזור תמנע סמוך לגבול ישראל-ירדן, אחרי לא מעט עיכובים. במסגרת תכנון אבטחת נמל התעופה לטיסות פנים ובינלאומיות בחנו בפיקוד דרום את מרכיבי האבטחה הנדרשים והציגו שורת המלצות בנושא.

בין היתר הוחלט על הקמת גדר אבטחה בגובה 26 מטרים, שלדברי גורמי צבא היא הגבוהה מסוגה בעולם.

אחת מההמלצות עסקה בחידוד הצורך במניעת חציית מחבלים ושיגור טילים מצדו הירדני של הגבול. נכון למועד כתיבות שורות אלו אין כל התרעה לפעולות טרור נקודתיות משטחה של ירדן ובמערכת הביטחון משבחים את מנגנוני הביטחון הירדניים בשל סיכול הברחות ואירועים חריגים סמוך לגבול. לירדנים יש אינטרס נוסף על שמירת הגבול והוא ביקורים שכיחים של מלך ירדן בארמונו בעקבה.

הגדר הגבוהה בעולם שתעצור ירי טילים נ"ט מתקדמים בין הגבול הירדני לשדה התעופה החדש בתמנע. דובר צה"ל
בצה"ל שקלו לשלב מערכות "מעיל רוח" במערך ההגנה. שדה התעופה רמון/דובר צה"ל

משרד הביטחון וצה"ל בנו בשנתיים האחרונות לאורך הגבול המזרחי גדר חדשה באורך של כ-34 קילומטרים ובגובה שישה מטרים שמטרתה להגן על נמל התעופה. בהמלצת הצבא הוחלט לפעול לפינוי המוקשים באזור למרות שההחלטה ייקרה את עלות הפרויקט אך מנעה אפשרות של זליגת מוקשים ישנים בעתיד מהצד הירדני של הגבול לזה הישראלי.

כוחות חיל ההנדסה הקרבית חפרו לעומק של כ-60 סנטימטרים מתחת לאדמה על מנת לוודא שלא נותרו נפלים או מוקשים במרחב. לאורך הגדר ישנם 50 מעברים איריים, שנועדו לאפשר מעבר מים כדי למנוע היווצרות שיטפונות, ועלותה הכוללת נאמדת ב-288 מיליון שקל.

בשלב השני הוחלט לבחון מספר פתרונות טכנולוגיים להגנה מפני טילים ורקטות. משרד הביטחון וצה"ל בחנו אפשרות להציב מערכות "מעיל רוח" (מערכת הגנה אקטיבית שמותקנת על טנקים ונגמ"שים, א.ב.) של חברת "רפאל" לאורך הגבול אך מאחר והיו צריכים לשלב מערכות רבות בכל מקטע ועלותן יקרה מאוד, הוחלט לרדת מהרעיון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אינפו -  נתונים, הגדר בנמל התעופה בערבה. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - נתונים, הגדר בנמל התעופה בערבה/מערכת וואלה! NEWS, -

הגדר שנמצאת בין נמל התעופה לגדר המערכת בגבול כוללת רשת הגנתית ייחודית והיא תגן על השדה מפני ירי תלול מסלול וטילי קרקע-קרקע. רשת הנ"ט הינה המצאה חדשנית וייחודית של מנהלת הגדרות בראשות תת-אלוף ערן אופיר, אשר הגתה את הרעיון לאור צרכי הגזרה כפי שהגדירו באוגדה המרחבית - עוצבת אדום, בפיקודו של תא"ל גיא חזות. רשת הנ"ט כוללת לוחות בעובי 25 מילימטרים המוחזקים בידי 186 עמודי חשמל. עלותה של הרשת נאמדת ב-60 מיליון שקל.

באוגדה הציבו שכבות הגנה נוספות רבות, בהן מעטפת חיצונית שעליה אמונים כוחות החטיבה המרחבית יואב, מעטפת הגנתית פנימית באחריות משטרת ישראל וכן צוות עתודה מטכ"לי - פלוגת אימון מתקדם של בא"ח גבעתי וימ"ס הערבה - אשר מוכנים לקפוץ לזירה בעת אירוע מתפרץ. תרחיש הייחוס שאליו נערכת הגזרה הוא חדירה ליישוב. הכוחות, בהם היחידה ללוחמה בטרור אילת, מתרגלים מגוון תרחישים כגון חדירה לשדה התעופה או ליישובים. בנוסף לכך, בעין יהב הוקם חמ"ל ייעודי שמטרתו הגנה על הגדר בקטע החדש שבקרבת שדה התעופה.

הגדר הגבוהה בעולם שתעצור ירי טילים נ"ט מתקדמים בין הגבול הירדני לשדה התעופה החדש בתמנע. דובר צה"ל
רשת הנ"ט שהוקמה סביב שדה התעופה/דובר צה"ל
תת אלוף ערן אופיר, ראש מנהלת הגדר בצהל, ליד הגדר הגבוהה בעולם שמטרתה לעצור ירי טילים הוקמה בין הגבול הירדני לשדה"ת החדש בתמנע. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
תא"ל ערן אופיר לצד הגדר/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט
הגדר הגבוהה בעולם שתעצור ירי טילים נ"ט מתקדמים בין הגבול הירדני לשדה התעופה החדש בתמנע. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
אנשי משרד הביטחון וצה"ל לצד הגדר/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully