וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש לעבריין שנגח בפני שוטר בעת מעצרו - חצי שנת עבודות שירות

17.5.2018 / 10:52

בית משפט השלום בחיפה גזר עונש קל על מישל ביטון שנאשם בתקיפת שוטרים שעצרו אותו לפני חמש שנים בגין רכיבה ללא רישיון על אופנוע בטירת כרמל. השופט: "השתכנעתי שהוא התחרט על מעשיו"

השוטר שבפניו נגח עבריין התנועה מישל ביטון שנידון לעונש של עבודות שירות בלבד בבית משפט השלום בחיפה, 14 במאי 2018. מערכת וואלה!
קצין המשטרה שבפניו נגח ביטון בעת מעצרו/מערכת וואלה!

שישה חודשי עבודות שירות, זה העונש שגזר ביום שני השבוע בית משפט השלום בחיפה על מישל ביטון, תושב טירת הכרמל בן 46 המוכר למשטרה, בגין נהיגה ללא רישיון. על פי כתב האישום המקורי נגדו, ביטון נתפס לפני כחמש שנים כשהוא רוכב על אופנוע מבלי שיש בידו רישיון נהיגה מתאים, כשהוא רוכב נגד כיוון התנועה ברחוב חד סטרי, ללא קסדה וללא ביטוח. בנוסף לכך, לאופנוע עצמו לא היו רישיון ולוחית זיהוי. ביטון מוכר היטב למשטרה, ולחובתו נזקפו 14 הרשעות קודמות, מרביתן בעבירות אלימות כולל עבירות נגד שוטרים, וכן 51 הרשעות תעבורה.

שוטרת ושוטר שהבחינו בביטון במהלך הרכיבה ברחוב הרב וינרוב בעירו ביקשו לברר את הפרטים ואחר כך לעכב את האופנוע בחשד שהוא גנוב. ביטון בתגובה איים על השוטר כי "יגמור אותו" ואחר כך פגע בו עם האופנוע שדחף, כך שרגלו של השוטר התעקמה והוא נפל על הקרקע. השוטר התנהל אחר כך ימים ארוכים כשהוא נעזר בקביים.

רחוב הרב וינרוב בטירת כרמל. Google Earth
הרחוב בטירת כרמל שבו התרחש מעצרו של ביטון/Google Earth

כדי לעכב את ביטון השוטרים נאלצו להזעיק לעזרתם קצין בילוש ובלש שהיו במשמרת ויחד הם ניסו להשתלט עליו ולהכניסו לניידת, אך ביטון נגח בראשו של קצין המשטרה. כתוצאה מכך נגרמה לשוטר פציעה שהצריכה תפרים. למקום הגיע חיש מהר גם אחיו של ביטון, בני בן 39, אשר הפריע אף הוא לשוטרים. למרות ההפרעה, הקצין והבלש הצליחו בסופו של דבר לאזוק את מישל ביטון ולדחוק אותו למושב האחורי בניידת תוך שהוא ממשיך לבעוט בקצין שנפל אל בין המושבים.

האירוע התרחש בלילה שבין 10 ל-11 במאי 2013. במהלך המשפט שנמשך חמש שנים, קיבלה פרקליטות מחוז חיפה את טענות סנגורם של האחים, עו"ד יובל זמר, והסכימה לתקן את כתב האישום ולהכניס בו תיקונים משמעותיים. השבוע, לאחר שנשמעו טענות הצדדים לעונש, דחה השופט ד"ר זאיד פלאח את עתירת המדינה להשית על ביטון עונש של 15 חודשי מאסר בפועל ואימץ את טענות עו"ד זמר שהסתמכו על תסקיר חיובי מטעם שירות המבחן.

השופט פלאח הטיל על מישל ביטון חצי שנת עבודות שירות, ואף נמנע מלחייבו בתשלום פיצויים לשוטרים שתקף, בנימוק כי שוכנע "שהוא אכן מתחרט על המעשים שביצע". על בני ביטון גזר השופט עונש של שלושה חודשי מאסר על תנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully