וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת בית העלמין המוסלמי ביפו: העירייה פינתה בטונדות שהוצבו

עבודות הפינוי בוצעו תחת אבטחה משטרתית כבדה. במקום התקהלו כמה צעירים שקראו קריאות נגד המהלך. צעיר שהתפרע במקום עוכב לחקירה. עיריית תל אביב-יפו: לא נסכים להשתלטות בלתי חוקית בשטח עירוני

עריכה: יאיר דניאל
מצבות שהוצבו בשטח שבו נמצאו עצמות אדם ברחוב אליזבת ברגנר בתל אביב. המועצה המוסלמית ביפו, אתר רשמי
מתחם המריבה ביפו/אתר רשמי, המועצה המוסלמית ביפו

עיריית תל אביב-יפו פינתה הבוקר (רביעי) בטונדות, דמויי מצבות, שהוקמו השבוע באופן בלתי חוקי ביפו. בימים האחרונים טענו גורמים אסלאמיים כי בשטח המדובר, הממוקם בפינת הרחובות אליזבת ברגנר ונחום גולדמן, קיים בית עלמין עות'מאני לאחר שהתגלו במקום עצמות אדם. הצבת הבטונדות באה במחאה על פעולות העירייה, שהחלה להקים מעון לחסרי בית.

פעולות הפינוי התבצעו תחת אבטחה משטרתית כבדה. במהלך האירוע צפו עשרות צעירים ערבים בעבודות ההריסה ובסיומן הם קראו קריאות. אחד הצעירים עוכב לחקירה לאחר שניסה להתפרע. גורמים בעירייה בשב"כ ובמשטרה פועלים להידברות נכבדים מהמגזר הערבי באזור כדי למנוע התפרצות מחאה אלימה ביפו.

עצמות אדם שנמצאו בעבודות בנייה ברחוב אליזבת ברגנר בתל אביב. המועצה המוסלמית ביפו, אתר רשמי
עצמות אדם שהתגלו ביפו/אתר רשמי, המועצה המוסלמית ביפו

עם פינוי הבטונדות, עיריית תל אביב שבה על התחייבותה בסיכומיה עם נציגי המועצה האסלאמית, כי לא תבוצע פעולה בשטח לטיפול בעצמות האדם שנתגלו במקום אלא לאחר חודש הרמדאן וכמובן בהתאם לחוק ולכללים המקובלים באתרים דומים. בעירייה הוסיפו כי אנשיה ישמרו ויכבדו את כל הנהלים והכללים הנוגעים לכבוד המת וכי היא תפעל לפיהם. עם זאת, בעירייה ציינו כי היא אינה יכולה להסכים לפעילות והשתלטות בלתי חוקית וכוחנית בשטח עירוני ובוודאי למצב בו מפרים באופן בוטה הבנות עליהן הוסכם. בעירייה ציינו כי בשטח הנדון היה בניין קיים לאורך השנים, עוד מתקופת קום המדינה.

בעקבות הפינוי, חברי המועצה המוסלמית ביפו התכנסו לצורך קבלת החלטות בנוגע להמשך מחאתם בנושא. "מדובר בחילול של בית הקברות המוסלמי לכל דבר", הסביר מוחמד אדרעי, יו"ר המועצה המוסלמית ביפו לוואלה! NEWS. "לפני עשרה ימים נחשפנו לעוול שגרמה עיריית תל אביב על ידי הקבלנים שלה, שחיללו את כבוד המת והוציאו עשרות שלדים מתוך האדמה. הם שמו אותם בתוך קרטונים כדי להעבירם ולאחסן אותם במקום אחר. זה מעשה נבזה של העירייה שלא היה לו דוגמאות קודמות. הם עשו את זה באישון לילה כאחרוני הגנבים. את העצמות שהם הספיקו להוציא בקרטונים טמנו בחזרה באדמה".

  • עוד באותו נושא:
  • יפו
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully