וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס במסר לצה"ל: נרגיע את האלימות בתמורה להפחתת התקיפות

15.5.2018 / 20:00

הלילה קיבל צה"ל שורה של מסרים מהארגון כי בתמורה להרגעת השטח הוא מבקש להרגיע את היקף התגובות. כוח גבעתי סיכל אתמול פיגוע של חוליית שלושה מחבלים שהשליכה מטענים וניסתה לחתוך את גדר המערכת ברצועת עזה

צילום: דובר צה"ל, עריכה: תום זואילי

צה"ל קיבל אמש (שני) שורת מסרים מחמאס, לפיהם אנשי הארגון ירגיעו את השטח - בתמורה להרגעת התגובות מצד צה"ל. בין השאר, חמאס התחייב לצמצם את מספר המפגינים לאורך הגבול ולהפחית את רמת האלימות - עניין שניכר היום בשטח בהשוואה לאתמול.

במקביל החליטו מפקדים בכירים בצה"ל להוריד את רף החיכוך עם המפגינים מה שהוביל לטענת הצבא לצמצום מספר הנפגעים. לפי הערכות בצה"ל, חמאס עדיין מבקש ממצרים לסייע לו כדי להיחלץ מהמצב, אולם בשעות האחרונות אין התקדמות דרמטיות בתהליך.

ההערכה בשלב זה היא שאם הארגון לא יצליח לצאת מהמבוי הסתום הוא עלול לשוב להסלמת המצב. החשש בצה"ל הוא שבחסות חג הרמדאן יתעוררו הגורמים הקיצוניים באיו"ש ויסיתו לאלימות וטרור עממי.

צילום אווירי של מרחב האירוע מהתקלות כוח גבעתי עם חוליית מחבלי חמאס. דובר צה"ל
צילום אווירי של מרחב האירוע מהתקלות כוח גבעתי עם חוליית מחבלי חמאס/דובר צה"ל

הערב פורסם כי חולייה של שלושה מחבלים הגיעה אתמול לגדר המערכת וניסתה לפרוץ אותה, זאת בחסות הפרת סדר אלימה שפרצה במקום. חברי החוליה הניחו סמוך לגדר מטעני חבלה, במקביל להשלכת מטעני צינור לעבר כוחות צה"ל. צלפים מיחידה מיוחדת וכוח גבעתי שהיו במקום הרגו בירי את המחבלים.

.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
התפרעויות אלימות והבערות צמיגים; חוליית מחבלים ניסתה לחדור את גדר המערכת. דובר צה"ל
מחבלים גורמים נזק לגדר הגבול. מתוך תיעוד צה"ל/דובר צה"ל

לאחר מכן הגיעו למקום 15 דמויות נשיות, שלהערכת גורמים בצה"ל היו פעילי חמאס מחופשים, במטרה לגרור חזרה את המחבלים לעומק השטח הפלסטיני. בשל כך, הכוח החליט לחדול את הירי ולאפשר את פינוי הגופות מהמקום. סביב הגופות נראו מטעני צינור נוספים, רימונים, וקאטרים שנועדו לחתוך את גדר המערכת.

"למקום הגיעה חוליית מחבלים אל עבר הגדר בחסות נשים וילדים בחסות ההמון וחותכת את הגדר הרס בתשתיוות וזריקת מטענים אל עבר הכוחות כוח של צהל מבע ירי מדויק לעבר המחבלים", שחזר מפקד כוח גבעתי שהיה במקום

שריפת סוללת כיפת ברזל בגבול רצ"ע. ראובן קסטרו
דליקה שפרצה בעקבות עפיפון תבערה בנחל עוז, היום/ראובן קסטרו

צה"ל התמודד אמש עם עפיפונים אליהם קשרו הפלסטינים גחלים, מטעני רסס ובקבוקי תבערה. בתגובה, הכוחות עשו שימוש בעשרות רחפנים נגד העפיפונים. סה"כ ביממה האחרונה הופלו 150 עפיפונים.

כמו כן, 150 צלפים הוצבו ביממה האחרונה לאורך כל רצועת עזה - מרביתם מיחידות מיוחדות, חלקם מיחידות מילואים. את הירי ליווי יועצים משפטיים כדי לדייק במדיניות הוראות הפתיחה באש. היום, בשונה מאתמול, הוחלט כי מפקד חטיבה יאשר כל אירוע ירי בעצמו ולא הצוותים בשטח.

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully