וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוז פואה לנטע, גינוי לצה"ל: אורן נהרי מסביר - מה באמת העולם חושב?

15.5.2018 / 17:05

ביצוע נהדר באירוויזיון שבה את אירופה בקסמו, ואף תנועת חרם פלסטינית לא עזרה כאן. ואז הגיעו האירועים בגבול עזה, ואותם אירופים נשמעו אחרת לחלוטין. העולם בעדנו ומיד נגדנו? כמו תמיד, המציאות מעט מורכבת יותר מהסיסמאות

עיצוב: אביחי ברוך

ביום ראשון הסביר שר ישראלי שאזרחי אירופה נתנו את קולותיהם לנטע ברזילי, כי הבינו שישראל צודקת במאבקה, והם בעד ישראל. היום אנו שומעים שהאירופים, ולא רק הם, שונאי ישראל - כי הם מותחים ביקורת על האירועים בגדר.

אז הם בעד ישראל או נגדה? זה יותר מורכב מזה, כמובן. נטע ברזילי כבשה לבבות בביצוע נהדר, וזכתה בצדק מוחלט כשתנועת החרם הפלסטינית נכשלה לחלוטין - וייתכן שאם האירויוויזיון היה השבוע, לא היתה מנצחת.

אבל המלחמה היא גם על יחסי הציבור: ישראל ראתה אתמול בשידור חי את הטקס המרגש של חנוכת שגרירות ארצות הברית בירושלים, בעוד העולם ראה גם, או בעיקר, הרג של עשרות פלסטינים ופציעת מאות. התמונות לא יכלו להיות קוטביות יותר. והתגובה צפויה - במקרה הטוב קריאה לשני הצדדים לשמור על איפוק, וברע - זעם על ישראל הרוצחת.

ND שמונה עשר פלסטינים נהרגו ו-512 נוספים נפצעו בעימותים בין כוחות צה"ל למפגינים על גבול רצועת עזה. רויטרס
התמונות מזעזעות את העולם, אותו עולם שזוכר שחמאס מוגדר ארגון טרור. רצועת עזה, אתמול/רויטרס

התמונות אכן קשות, ומספר ההרוגים גדול וזה משפיע.
ואחרי החזרת השגריר הדרום אפריקני, הזעם של ארדואן, והגינויים הצפויים במועצת הביטחון של האו"ם, חשוב לזכור - החמאס מוגדר ארגון טרור בידי כל העולם, כן, כולל האיחוד האירופי. גם הזרוע הצבאית וגם המדינית. ולישראל, מסכימים כל הגורמים החשובים לנו - ארצות הברית כמובן אירופה ועוד - כל הזכות להגן על עצמה.

בשורה התחתונה, גם היום, כתמיד - עדיף להיות ישראלי מאשר עזתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully