וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איוונקה חייכה כשאנשים נטבחו": כך סיקרו בעולם את ההסלמה בעזה

כותרות העיתונים מעבר לים התמקדו בדמות בתו של הנשיא האמריקני מציגה את מבנה השגרירות בירושלים לצד תמונות הפצועים והמפגינים בגבול הרצועה. מאמר המערכת של "הגרדיאן" תקף את ישראל: "אין תירוץ לירי במפגינים לא חמושים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

עיתונים ואתרי חדשות במדינות רבות בעולם עסקו הבוקר (שלישי) באירועי האתמול בישראל, והציגו תמונות מטקס פתיחת מבנה שגרירות ארצות הברית החדש בירושלים לצד המראות הקשים מההפגנות בגבול עזה, שבהן נהרגו 59 פלסטינים.

בעמוד הראשי של אתר "הניו יורק טיימס" מוקדש חלק נרחב לסיקור שתי זירות ההתרחשות המרכזיות אתמול בישראל - פתיחת השגרירות ומניין ההרוגים החריג בהפגנות בגבול עזה. כותרת הידיעה המרכזית קובעת "שתי זירות שונות באופן דרמטי, במרחק 40 מייל" ומובילה לסרטון המסכם את אירועי היום.

ידיעה המסכמת את האירועים תחת הכותרת "ישראל הרגה עשרות בגבול עזה בזמן ששגרירות ארצות הברית נחנכה בירושלים", מספקת סיכום עובדתי של אירועי היום. הידיעה מציגה גם את מאמציהם של מארגני ההפגנות בעזה לעודד את המשתתפים בקריאות "התקרבו לגדר". ידיעה פרשנית הנלווית לסיקור זכתה לכותרת "מוות בעזה, שגרירות חדשה בירושלים ושום סימן לשלום".

שער העיתון "גרדיאן", 15 במאי 2018. צילום מסך
שער העיתון "גרדיאן", 15 במאי 2018/צילום מסך

בעיתון "הגרדיאן" בבריטניה פרסמו מאמר מערכת תחת הכותרת "הפסיקו את ההרג של אזרחים לא חמושים". המאמר פותח בקביעה כי "אין תירוץ לכך שחיילים בצבא, במיוחד כזה הפועל תחת שלטון דמוקרטי, יורים והורגים מפגינים, כולם לא חמושים ושאינם מהווים איום מוחשי. אולם, בגבול בין עזה לישראל נראה שזה בדיוק מה שעשו חיילים ישראלים".

בהמשך המאמר נטען כי "זו תפיסה מחשבתית שמסוכן לישראלים לאמץ. הם עושים זאת בגלל שהימין הקיצוני השיראלי ורוב שרי הממשלה הנוכחית, מטפחים את הרעיון שישראל יכולה לשים קץ לשאיפות הלאומיות של הפלסטינים באמצעות כוחה הצבאי הגדול בהרבה".

מרבית שערו של העיתון מוקדש לתמונה מפוצלת של משתתפים בהפגנה בגבול עזה נושאים פצוע לצד תמונתה של איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארצות הברית, מחווה בידה אל השלט החדש במבנה השגרירות בירושלים. בכותרת המלווה את התמונה נכתב: "ישראל: השגרירות החדשה של טראמפ נפתחה - ועשרות נהרגו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שער העיתון "ניו יורק דיילי ניוז", 15 במאי 2018. צילום מסך
שער העיתון "ניו יורק דיילי ניוז", 15 במאי 2018/צילום מסך

עיתונים נוספים הקדישו מקום מרכזי בשעריהם לסיקור האירועים בישראל אתמול. ב"אל פאיס" הספרדי הופיעה בחלקו התחתון של עמוד השער ידיעה שכותרתה "ישראל טבחה במפגינים הפלסטינים שמחו נגד ארצות הברית". ב"פרנקפורטר אלגמיינה" הגרמני הופיעה בראש עמוד השער תמונת מפגינים פלסטינים נמלטים מירי גז מדמיע. ב"טיימס" הבריטי תפסה הידיעה בנושא שני שליש מעמוד השער, לצד הכותרת "עשרות הרוגים בעקבות פתיחת שגרירות ארצות הברית החדשה בירושלים".

ב"אל שרק אל אווסט" הרואה אור בלונדון הופיעה תמונת המפגינים בעזה לצד תמונת הנוכחים בטקס פתיחת השגרירות, שבה בולטים ראש הממשלה בנימין נתניהו ובתו של נשיא ארצות הברית איוונקה טראמפ. בכותרת הידיעה נכתב "השגרירות בירושלים... והטבח בעזה". ב"ניו יורק דיילי ניוז" הוקדשה תמונת השער לדמותה של איוונקה טראמפ המחווה בידה אל שלט השגרירות; שעליו "הולבשה" תמונת פינוי פצוע בהפגנות. הכותרת שניתנה לידיעה "המפלצת הקטנה של אבא", ותחתיה הכיתוב "55 נטבחו בעזה, אבל איוונקה הייתה כולה חיוכים בחנוכת השגרירות בירושלים".

שער העיתון "א שארק אל אווסט", 15 במאי 2018. צילום מסך
שער העיתון "א שארק אל אווסט", 15 במאי 2018/צילום מסך
שער העיתון "אל פאיס", 15 במאי 2018. צילום מסך
שער העיתון "אל פאיס", 15 במאי 2018/צילום מסך
שער העיתון "פרנקפורטר אלגמיינה", 15 במאי 2018. צילום מסך
שער העיתון "פרנקפורטר אלגמיינה", 15 במאי 2018/צילום מסך
שער העיתון "טיימס" הבריטי, 15 במאי 2018. צילום מסך
שער העיתון "טיימס" הבריטי, 15 במאי 2018/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully