וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: לקראת הפגנת הנכבה - חמאס פירק עמדות שליטה בגבול עזה

13.5.2018 / 17:44

צה"ל מפרסם תיעוד של אנשי הארגון מפרקים את העמדות שהוקמו במהלך ההפגנות בגבול בשבועות האחרונים. בצבא טוענים כי המהלך בוצע במטרה "לשחרר רסן" במהלך ההפגנה המתוכננת ביום שלישי. מטוסי צה"ל פיזרו כרוזי אזהרה ברצועה לקראת ההפגנה: "הבחירה בידיכם"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: ניב מעוז

יומיים לפני הפגנת יום הנכבה הגדולה עליה הכריז חמאס, בצה"ל חושפים היום (ראשון) תיעוד בו מתבצע פירוק עמדות השליטה והפיקוד שהקים הארגון סמוך לגדר הגבול בעזה, אותן הקים לקראת ההפגנות שהתקיימו בשבועות האחרונים. בצה"ל טוענים כי פירוק העמדות מעיד על כוונת חמס להסרת רסן ולהעצים את הפרות הסדר האלימות ביום שלישי הקרוב.

"ארגון טרור חמאס מפעיל ומתזמן הפרות סדר אלימות מאוד בגבול רצועת עזה, ומנצל את הפרות הסדר לביצוע פעולות טרור בכסות ההמון", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "חמאס מעוניין לפגוע בתשתיות הגדר ולבצע פיגועים בשטח ישראל. הוא גורר את הציבור ברצועת עזה לאירוע אלים שלא בטובתו".

פירוק עמדות חמאס. דובר צה"ל
מתוך התיעוד שפרסם דובר צה"ל/דובר צה"ל

דובר צה"ל הסביר כי "חמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה וממנה ולאור זאת מוטלת עליו האחראיות הכוללת לאירועים ולהשלכותיהם. צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון אזרחי ישראל ובתשתיות ההגנה שלה ויממש את חובת ההגנה על אזרחי ישראל".

בצבא נמשכת ההערכות לקראת הפגנת הנכבה, שלטענת חמאס צפויה ישתתפו בה כמאה אלף בני אדם. היערכות צה"ל כוללת פריסה מוגברת של מספר גדודים לוחמים בגבול עזה, יחידות מיוחדות, כוחות איסוף מודיעיניים וצלפים. כמו כן, יתוגבר פיקוד המרכז במספר גדודים לוחמים וצוותי איסוף מודיעין מחשש להתלקחות באזור יהודה. במסגרת ההערכות לשבוע זה הופסקו אימוני הכוחות הלוחמים הסדירים, ומרב המאמצים יופנו להתמודדות עם הפרות הסדר האלימות. "צה"ל שב ומזהיר את תושבי עזה מלהתקרב לגדר ולשמש כלי בידי חמאס", נמסר מדובר צה"ל. "צה"ל ערוך ומוכן לתרחישים נרחבים ונחוש להגן על תושבי ישראל וריבונותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כרוז צה"ל שפוזר בעזה לקראת הפגנת הנכבה. דובר צה"ל
"עזה 2025?", הכרוז שהפיץ צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

במהלך היום הטילו מטוסים של חיל האוויר כרוזי אזהרה מהתקרבות לגדר, מניסיונות לפגוע בה ולבצע פעולות טרור. באחד הכרוזים, צורפה תמונה של העיר עזה במבט מהאוויר, כשבמרכזה בניינים גבוהים ועצים מוריקים. "עזה 2025?", נכתב לצד התמונה. "הבחירה בידיכם".

בכרוז אחר נכתב בערבית: "בתקופה האחרונה מנהל חמאס פעילויות אלימות וטרור כנגד מדינת ישראל לאורך גבול ישראל ורצועת עזה. חמאס מסתיר את כישלונותיו הרבים ומסכן את חייכם. בזמן הזה חמאס גונב את כספיכם ובאמצעותו חופר מנהרות על חשבונכם. מגיע לכם ממשלה יותר טובה ועתיד יותר טוב".

כרוז צה"ל שפוזר בעזה לקראת הפגנת הנכבה. דובר צה"ל
"מזהירים מהתקרבות לגדר". הכרוז שהפיץ צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

בסיכום הכרוז, נכתב: "צה"ל מזהיר אתכם מהתקרבות לגדר. צה"ל נחוש להגן על אזרחי ישראל וריבונותה מול ניסיונות הטרור של חמאס בחסות הפרות הסדר האלימות, אל תתקרבו לגדר ואל תשתתפו בהצגת חמאס המסכנת אתכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully