וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף יצא למסע להצלת הסכם הגרעין: "מקווים ליצור עתיד ברור"

13.5.2018 / 14:42

שר החוץ האיראני נועד עם עמיתו הסיני בבייג'ינג, המתנגדת למהלך החד-צדדי של טראמפ, כמו יתר המדינות החתומות על ההסכם. "מקווה שזה ישפר את ההבנה על עמדתה של איראן", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף החל היום (ראשון) במסע דיפלומטי במטרה להציל את הסכם הגרעין, אחרי הפרישה של ארצות הברית ממנו. היעד הראשון היה סין, ומשם ימשיך גם למדינות נוספות שנותרו מחויבות להסכם, על אף שהחלטתו של הנשיא דונלד טראמפ מעמידה את המשך קיומו בסכנה.

"אנחנו מקווים שהביקור בסין ובמדינות אחרות יאפשר לבנות עתיד ברור להסכם", אמר זריף לצדו של עמיתו הסיני, וואנג יי, שאמר כי הוא מקווה שביקורו של זריף "ישפר את הבנתן של המדינות את עמדתה של איראן" ויעזור לטהראן להגן על "האינטרסים הלאומיים הלגיטימיים שלה".

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, עם שר החוץ של סין, וואנג יי, בבייג'ינג, 13 במאי 2018. רויטרס
תמיכה סינית לאיראן. זריף וואנג, היום/רויטרס

נשיא איראן חסן רוחאני שב היום על עמדתו כי טהראן תישאר בהסכם אם האינטרסים שלה יישמרו, חרף חידוש הסנקציות האמריקניות. בפגישה עם נשיא סרי לנקה, אמר רוחאני כי החלטתו של טראמפ היא "הפרה מוסרית". הוא אמר כי ארצו תישאר מחויבת אליו, כל עוד יתר הצדדים בהסכם - בריטניה, צרפת, גרמניה, סין ורוסיה - יבטיחו כי העיצומים האמריקניים לא יפגעו במגזרי הנפט והאנרגיה שלה.

הפרישה הדרמטית של טראמפ גרמה לזעם בקרב בעלות בריתו באירופה שניסו לשכנעו ללא הצלחה להישאר בו בזמן שינסו לתקן אותו, וכן החלישו את רוחאני מול הממסד השמרני באיראן. המנהיג העליון עלי חמינאי ובכירי משמרות המהפכה טוענים כי היה אסור לסמוך על ארצות הברית וכי הם לא סבורים שמדינות אירופה יצליחו להציל את ההסכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שיירה של שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, בבייג'ינג, סין, 13 במאי 2018. רויטרס
השיירה של זריף בבייג'ינג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully