וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אש וזעם" בפרסית: כשחמינאי הטריל את טראמפ

12.5.2018 / 18:32

העוינות בין איראן לארה"ב החריפה מאז החליט נשיא ארה"ב לפרוש מהסכם הגרעין, והמנהיג העליון מצא דרך מקורית ללעוג לו - קרא את הספר המתאר את החיים בבית הלבן הכאוטי של טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי השתלח בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מאז שהאחרון החליט לפרוש מהסכם הגרעין ביום שלישי, ואתמול הוא מצא דרך מקורית ללעוג לו. בתמונה שפורסמה בחשבון האינסטגרם של איש הדת, הוא נראה קורא ספר ביריד בטהראן - את הגרסה הפרסית של "אש וזעם", הספר השנוי במחלוקת המתאר התנהלות כאוטית בבית הלבן של טראמפ.

ההחלטה החד-צדדית של טראמפ עוררה זעם ברחבי איראן, הן מצד המחנה המתון בראשות הנשיא חסן רוחאני, שקידם את החתימה על ההסכם ב-2015, והן מצד המחנה השמרני בראשות חמינאי, שהיה ספקן מלכתחילה לגבי ההבנות עם המערב.

"מהיום הראשון אמרתי שאסור לסמוך על אמריקה", אמר חמינאי ביום רביעי, אז אמר כי טראמפ "יהפוך לאפר וגופתו תיאכל על ידי נחשים ונמלים" אך הרפובליקה האסלאמית תמשיך לעמוד. הוא אמר כי הוא לא סומך על מדינות אירופה החתומות על ההסכם - בריטניה, צרפת וגרמניה - שיצליחו להצילו.

היום, במהלך כינוס שעסק בתרומת האסלאם השיעי למדע, קרא חמינאי לאחדות בין המוסלמים ולהשקעת מאמצים בהתקדמות מדעית. "יש להאיץ את ההתקדמות המדעית ועל האומה האסלאמית להגיע שוב לשיאי המדע והציביליזציה כך שאויבי האסלאם והאמריקנים לא יוכלו להשתלט על המדינות המוסלמיות", אמר חמינאי.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי קורא את הספר על הבית הלבן של טראמפ, 11 במאי 2018. חשבון האינסטגרם של חמינאי, אתר רשמי
טראמפ כינה את הספר זיוף. חמינאי בוחן את "אש וזעם" ביריד בטהראן, אתמול/אתר רשמי, חשבון האינסטגרם של חמינאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully