וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותו למלכודת בטלגרם: עיראק לכדה בכירי דאעש במבצע מיוחד

10.5.2018 / 21:46

סוכנים עיראקים השתמשו בטלפון של עוזרו של מנהיג הארגון אל-בגדאדי, שהוסגר לידיהם מטורקיה בפברואר. יחד עם ארה"ב, הם הצליחו להפיל בפח ארבעה בכירים נוספים שחצו את הגבול מסוריה. "הטבעת מתהדקת"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: דיווח על פציעתו של אל-בגדאדי, פברואר)

סוכנים עיראקים מחזיקים בעוזר בכיר של מנהיג ארגון "המדינה אסלאמית" (דאעש) אבו בכר אל-בגדאדי והם השתמשו בטלגרם שבמכשירו הסלולרי כדי לפתות ארבעה בכירים נוספים בארגון וללכוד אותם - כך אמר היום (חמישי) גורם בממשלת עיראק.

הישאם אל-הישאמי, יועץ ביטחוני של ממשלת עיראק, אמר כי אסמאעיל אל-אית'וואי, המכונה אבו זיד אל-עיראקי, נתפס על ידי טורקיה בפברואר והוסגר לידי הביון העיראקי. הוא תיאר אותו כיועץ ישיר של אל-בגדאדי, האחראי על העברות כספים לחשבנות של הארגון בבנקים במדינות שונות.

הסוכנים העיראקים השתמשו בטלגרם כדי לפתות את הבכירים הנוספים לחצות את הגבול מסוריה לעיראק, שם הם נתפסו. ביניהם נמצא גם סדאם ג'מאל, אזרח סורי ששימש מושל הארגון במחוז הפרת. לדברי האשמי, אית'וואי וג'מאל הם הגורמים הבכירים ביותר בדאעש שאי-פעם נתפסו בחיים. הטלוויזיה העיראקית הכריזה על לכידתם של כל החמישה אתמול.

לקריאה נוספת בנושא
"מטרה לחרבות שלנו": דאעש שם על הכוונת את הבחירות בעיראק

דיווח בטלוויזיה בעיראק על ארבעה בכירי דאעש שנתפסו במבצע מיוחד, מאי 2018. צילום מסך
עוד מכה קשה לארגון. דיווח בטלוויזיה העיראקית על לכידת הארבעה/צילום מסך

האשמי הוסיף כי המבצע היה בשיתוף פעולה עם הכוחות האמריקניים, חלק מהקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית המנהלת מאבק בדאעש משני צדי הגבול של עיראק וסוריה. לדבריו, בעקבות לכידתו של המקורב לאל-בגדאדי, סוכני המודיעין העיראיקים והאמריקנים הצליחו לחשוף חשבונות בנק ששימשו את הארגון וצפני תקשורת.

CNN: מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי, נפצע במתקפה אווירית. אתר רשמי
מסתרר באזור הגבול של עיראק וסוריה. אל-בגדאדי במסגד הגדול במוסול, 2014/אתר רשמי

פרט לאית'וואי ולג'מאל, במבצע נתפסו גם שלושה מפקדי שטח: מוחמד אל-קדיר הסורי, ועומר אל-קרבולי ועיסאם א-זוובי העיראקים. "הטבעת מתהדקת סביבו", אמר האשמי, שהתייחס לאל-בגדאדי.

מנהיג דאעש, ששמו האמתי הוא אברהים א-סמארי, לא נראה מאז הכריז על הקמת החליפות האסלאמית במסגד א-נורי במוסול בקיץ 2014. לפי ההערכות, הוא מסתתר באזור הגבול שבין עיראק לסוריה אחרי שדאעש איבד בסוף השנה שעברה את השליטה על כל הערים והעיירות שהיו בידיו בשנים האחרונות.

בחודש שעבר אמר ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי כי הוא ינקוט את "כל האמצעים" הנדרשים נגד אנשי דאעש המבוססים בסוריה. לאחרונה, ביצע חיל האוויר העיראקי שורת תקיפות נגד דאעש בתוך שטחה של סוריה.

בדצמבר הכריז אל-עבאדי ניצחון על הארגון הקיצוני, אולם זה עדיין מציב איום מעבר לגבול וממשיך להוציא לפועל מתקפות טרור ברחבי עיראק. בחודש שעבר חזרו אנשי דאעש על נאמנותם לאל-בגדאדי, בשבועת האמונים הראשונה שלהם מאז קריסת "החליפות" בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully