וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמיכה הגבוהה זה עשור: נתניהו זוכה ל-35 מנדטים בסקר חדש

9.5.2018 / 20:49

השיח הביטחוני סביב הגרעין האיראני והמתיחות בצפון משרתים את ראש הממשלה שזוכה לתמיכה רחבה - כך לפי סקר של חברת החדשות. הפער מיש עתיד במקום השני עולה ל-17 מנדטים וכוכבת הסקר הקודם לוי-אבקסיס נחלשת

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

על רקע המתיחות הביטחונית, חשיפת ארכיון הגרעין האיראני והפרישה האמריקנית מהסכם הגרעין, ראש הממשלה בנימין נתניהו נהנה מפופולריות הגבוהה ביותר מזה עשור: כך עולה מסקר שפורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של חברת החדשות. אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשות נתניהו היה זוכה ל-35 מנדטים, חמישה יותר ממצבת המנדטים של הליכוד בכנסת הנוכחית. מדובר בתוצאה הגבוהה ביותר שהליכוד קיבל זה עשור בסקרים של מינה צמח ומנו גבע, עורכי הסקר בחברות החדשות.

הרחק מאחור, במקום השני ובפער גדול שאינו מותיר ספק בנוגע לזהות המפלגה הגדולה, יש עתיד של יאיר לפיד עם 18 מנדטים, ואחריו המחנה הציוני עם 14 מנדטים. הרשימה המשותפת מקבלת בסקר זה 12 מנדטים, הבית היהודי עם שמונה מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, כולנו וישראל ביתנו עם 6, מרצ עם 5 מנדטים, וש"ס זוכה ל-4 מנדטים בלבד. סדר היום המדיני ביטחוני של השבועות האחרונים פוגע גם בסיכויי ההצלחה של מפלגתה החדשה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, שמקבלת לפי הסקר 5 מנדטים, בירידה חדה מהסקר הקודם של אותו מכון שהעניק לה 8 מנדטים.

רה"מ נתניהו: "הנשיא טראמפ קיבל החלטה אמיצה ונכונה; נגיב בעצמה על כל פגיעה". לשכת העיתונות הממשלתית
ממשיך להתחזק. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

בשבועיים האחרונים סדר היום הציבורי והתקשורתי הוקדש לנושאים מדיניים ביטחוניים, בהם ראש הממשלה בולט ומוביל לגמרי את סדר היום, כמו חשיפת ארכיון הגרעין האיראני והודעת הנשיא טראמפ על פרישה מהסכם הגרעין בין איראן והמעצמות. מהסקר עולה כי 62% מהציבור סבורים שביטול ההסכם הוא טוב, ורק 17% לא טוב. עוד עולה כי המתיחות בגבול הצפון, ריבוי התקיפות המיוחסות לצה"ל בסוריה וההיערכות לתגובה איראנית מייצרים רמת חרדה גבוהה בציבור בנוגע לאפשרות של מלחמה: 62% מהציבור חושש ממלחמה, ואילו 31% לא חושש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אורלי לוי אבקסיס. אתר הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
נחלשת ליומת סקרים קודמים. לוי-אבקסיס/מערכת וואלה! NEWS, אתר הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully