וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצמאיים ניצחו בבחירות המקומיות בתוניסיה, אך מעטים הצביעו

9.5.2018 / 13:27

הבחירות המקומיות, הראשונות אמז המהפכה ב-2011, נחשבו לחיוניות בביסוס הדמוקרטיה הצעירה במדינה הערבית. ואולם, רק קצת יותר משליש הטריחו את עצמם לקלפיות. המפלגה האסלאמית היא הגדולה מקרב המפלגות הגדולות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המועמדים העצמאיים בבחירות המקומיות החופשיות הראשונות בתוניסיה זכו ביותר קולות מהמפלגות הגדולות - כך אמרו אתמול (שלישי) גורמים רשמיים, שציטטו תוצאות חלקיות. הבחירות שהתקיימו ביום ראשון נחשבות כחיוניות לביסוס הדמוקרטיה הצעירה ולביזור השלטון המרכזי לטובת המקומי. עם זאת, אחוז ההצבעה היה נמוך מאוד, ורק 33.7% מבעלי זכות הבחירה יצאו לקלפיות.

תוניסיה זכתה לשבחים על היותה היחידה ששרדה את אירועי "האביב הערבי", שהתפשטו משטחה ב-2011 אחרי הפלת שלטונו הרודני של זין אל-עבאדין בן עלי ללא מעשי אלימות נרחבים. עם זאת, ההתלהבות מהשינוי הדמוקרטי הפכה לזעם על איכות החיים הירודה בשל המשבר הכללי המתמשך. חלק מהאזרחים ניסו את מזלם להגיע לאירופה בהגירה בלתי-חוקית דרך הים, ואילו אחרים הצטרפו לארגוני טרור אסלאמיים.

בחירות תוניסיה. AP
בחירות תוניסיה/AP

לפי התוצאות, המועמדים העצמאיים זכו ב-32.2% מהקולות, ואילו המפלגה האסלאמסטית א-נהדה והמפלגה החילונית נידא תוניס זכו ב-28.6% וב-20.8% בהתאמה. מאחר שהמועמדים העצמאיים לא פועלים כגוש אחד, ניצחונם המסתמן עשוי שלא להיתרגם בפועל בחלוקת השליטה ב-350 המועצות המקומיות במדינה הצפון אפריקנית.

שתי המפלגות הגדולות, החברות גם בקואליציה הלאומית, קיבלו מאות אלפי קולות פחות בהשוואה לבחירות לפרלמנט ב-2014. זאת בין היתר בשל הביקורת הגוברת על שלטונן, שבו חברות עוד מפלגות נוספות. נידא תוניס היא המפלגה השלטת, אך היא איבדה כ-800 אלף קולות בהשוואה לבחירות שנערכו לפני כארבע שנים.

א-נהדה, המציגה את עצמה כמפלגה אסלאמית מתונה, הכריזה על ניצחנוה בבחירות ואמרה כי היא תמשיך לעבוד יחד עם יתר שותפותיה החילוניות בממשלה. א-נהדה אף הריצה מועמד יהודי בבחירות, המפלגה היחידה שעשתה זאת.

ראש ממשלת תוניסיה, יוסוף א-שאהד, ממפלגת נידא תוניס, אמר כי על הממשלה ללמוד משיעורי ההצבעה הנמוכים. מרבית המצביעים הי מבוגרים, וחלק מהפוליטיקאים תוהים אם זה נובע מחוסר התלהבות בקרב הדור הצעיר מהמעמד הפוליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully