וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ בכנס הרצליה: "עימות עם איראן יכול להביא לקריסת המשטר"

במהלך יומו השני של הכנס במרכז הבינתחומי בהרצליה, במהלכו נאמו פוליטיקאים ואנשי מערכת הביטחון בעבר ובהווה. שר התחבורה והמודיעין התייחס לאיום האיראני: אין כוונה לכבוש את סוריה, רק למנוע התבססות איראנית בשטחה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביעד בללי

יומו השני של כנס הרצליה נפתח היום (רביעי) במרכז הבינתחומי ובו השתתפו שרים ובכירים במערכת הביטחון בעבר ובהווה. במהלך הכנס, התייחס שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ לאירועים בסוריה ולביטול הסכם הגרעין עם איראן ואמר כי אין בשלב זה לכבוש את סוריה, אלא רק למנוע את התבססות איראן בה.

"הפגנת העוצמה שלנו תגרום לאיראנים להבין שהם לא צריכים להיות בסוריה", אמר כץ לכתבת וואלה! NEWS. "אנחנו לא נאפשר לה להיערך מול ישראל. אנחנו נפעל על ידי מודיעין לסכל ולמנוע ולהיערך גם להגנה".

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אמר במהלך נאומו בכנס כי הסכם הגרעין עם איראן לא היה מונע ממנה להשיג נשק גרעיני, לכן שמח על פרישת ארצות הברית ממנו. "יש לאיראן כרגע שתי אפשרויות, או להתיישר או לקרוס ולהתקפל. איראן תתמודד מול עוצמה כלכלית אמריקנית ואנחנו יודעת מה מצב הכלכלה באיראן", הוסיף כץ. לדבריו, "אם הם ילכו בדרך של עימות, זה עלול להוביל אותם לתוצאה הפוכה: פריצת המשטר באיראן". הבעיה באיראן היא לא העם אלא המשטר שמנהיג את המדינה. כץ טען כי "במצב כזה איראן יכולה להפוך לבעלת הברית הכי טובה שלנו. לא צריך חיילים על הקרקע באיראן משום שהבעיה במשטר ולא בציבור, אף אחד לא יפלוש לאיראן".

שר התחבורה ישראל כץ, וטל שלו במהלך כנס הרצליה 9 במאי 2018. כנס הרצליה, מערכת וואלה! NEWS
השר ישראל כץ במהלך כנס הרצליה, היום/מערכת וואלה! NEWS, כנס הרצליה

אלוף (במיל') עמוס גלעד בנאומו כי פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן עלולה לבודד את ישראל. "הנשיא טראמפ לא מצליח לרתום את כל העולם לסנקציות באיראן ולכן ארצות הברית מבודדת", אמר גלעד, המשמש ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה, בכנס הרצליה. "בהמשך אנחנו עשויים למצוא את עצמנו מבודדים ביחד עמה אל מול האיראנים". לדבריו, "אני חושב שהאיראנים ימלאו את ההסכם בהמשך כדי להוכיח לרוסיה ולשאר העולם שהם מקיימים הסכמים".

מוקדם יותר נאם גם מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, שהתייחס היום בכנס לאפשרות של הארכת כהונתו בשנה ואמר כי "לגבי השנה הרביעית - אני לא עוסק בזה ולא עסקתי בזה. אני נמצא בשליחות ככל ששולחים אותי. ככל שלא שולחים אותי אני לא שליח".

בדבריו התייחס אלשיך בנוסף גם למתיחות הביטחונית בעקבות פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין. "ככל שצה"ל לא מוציא הנחיות ספציפיות, צריך לשמור על שגרה. את ההנחיות המשטרתיות אנחנו גוזרים ומיישמים באופן כזה שאם חלילה מופרת השגרה אנחנו יודעים להגיב לה ולתת את התשובות המקצועיות", אמר. "לא לשדר היסטריה ולא להכניס את הציבור ללחץ ולכן היה חשוב לי להגיע לכאן למרות ההתלבטויות ולמרות הערכות המצב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך במהלך נאומו בכנס הרצליה 9 במאי 2018. כנס הרצליה, מערכת וואלה! NEWS
המפכ"ל רוני אלשיך בכנס הרצליה, היום/מערכת וואלה! NEWS, כנס הרצליה

הרמטכ"ל גדי איזנקוט שהיה אמור לנאום אתמול בכנס ביטל את השתתפותו, זאת בצל המתיחות הביטחונית באזור.

שר החינוך נפתלי בנט התייחס אף הוא לנושא במהלך נאומו והבהיר כי ישראל לא תאפשר את ההתבססות האיראנית בסוריה. "מילות המפתח במבחן מול איראן: נחישות ועקביות", אמר בנט. "כחבר קבינט המדיני-ביטחוני בחמש השנים האחרונות וכמי שישב בכמה מהדיונים הביטחוניים המשמעותיים, אני יכול להגיד לכם בביטחון גמור: ישראל חזקה מאיראן. ישראל נחושה מאיראן. כי עבור איראן זו הרפתקה בארץ רחוקה. עבורנו זה החיים"

"אם האיראנים יתמידו במהלכים האומללים שלהם, הם יגלו די במהרה שסוריה הפכה להיות וייטנאם שלהם", הוסיף בנט. "אינני מציע לתקוף את איראן ישירות בשלב הזה, אך אני כן פועל כדי שלמדינת ישראל תהיה את היכולת הרציפה להרתיע את איראן ואזרחיה מפגיעה בישראל".

בהמשך הכנס צפויים לנאום גם שר הפנים לשעבר גדעון סער, ראש אגף החקירות לשעבר מני יצחקי, ושגריר ישראל לשעבר באו"ם רון פרושאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully