וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי מגבה במפתיע את כחלון: "משבח את התנגדותו לפסקת ההתגברות"

7.5.2018 / 14:34

יו"ר העבודה שפרש ממפלגתו של שר האוצר, העניק לו גיבוי חריג על רקע התנגדותו למאמצי הקואליציה לקדם את יוזמת החקיקה. "זה לא עניין של 61 או 70 ח"כים שיוכלו לרסק את בג"ץ, אלא עקרוני". ח"כ זנדברג לשר האוצר: "הקול, קול ביבי; והידיים - הארגונים שלו. אל תירא מפניו"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: נשיאת העליון אסתר חיות נגד פסקת ההתגברות, היום )

על רקע הקרבות בקואליציה על העברת פסקת ההתגברות, שר האוצר כחלון שהכריז כי יתנגד לחקיקה במתכונתה הנוכחית זוכה לתמיכה מכיוון מפתיע - יו"ר העבודה אבי גבאי, שפרש ממפלגתו. "אני רוצה לשבח את שר האוצר שהודיע שסיעתו תתנגד להצעת החוק של סמוטריץ' בעניין", אמר גבאי בפתח ישיבת הסיעה היום (שני). "חרפת ההתגברות היא ניסיון חיסול ממוקד בבית המשפט העליון והיא חלק מתכנית לצמצם את הדמוקרטיה והחופש בישראל".

"אנחנו מחזקים את נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות שמתייצבת להגנת הדמוקרטיה", אמר תוך התייחסות לדבריה מוקדם יותר היום בבית הנשיא. "אני קורא לכחלון להתנגד גם לכל הצעה אחרת בעניין. זה לא עניין של 61 או 70 ח"כים שיוכלו לרסק את בג"ץ. זה עניין עקרוני ועל החופש שלנו לא מתפשרים. אנחנו נמשיך להילחם על החופש בכל מקום ולא ניתן ששוב יגנבו לנו חקיקה כמו זאת שמאפשרת לנתניהו וליברמן לפתוח מלחמה".

אבי גבאי בישיבת סיעה המחנה הציוני פתיחת מושב הכנסת 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מחזק את כחלון. אבי גבאי/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

גבאי, שנחשב ליריבו המר של השר כחלון, מתח ביקורת גם על אי התערבותן של השותפות הקואליציוניות האחרות בנעשה, ואף התייחס לאישור החוק שהסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לצאת למלחמה ללא אישור השרים. "הם יודעים רק להתעקש על מה שיש להם בהסכם הקואליציוני", אמר. "מינוי דיינים, על אוניברסיטה באריאל, על שימור המונופול של הרבנות, על חוק הג'ובים, על תקצוב מוסדות תורניים, על זה הם מתעקשים כמו גדולים. אבל על המלחמה הבאה? על החיים של הילדים והילדות שלנו? נאדה. גורנשיט. אפס. כלום. זה כבר לא מתווה הגז ששתקתם. זו לא ההסתה היומיומית של ראש הממשלה נגד אזרחים שאתם שותקים. הפעם השתיקה שלכם מסוכנת".

כחלון זוכה לחיבוק מפתיע נוסף - גם מיו"ר מרצ תמר זנדברג. "הבוקר קמנו וראינו בעיתון מודעות נגדו, אחרי שהופנו נגד הקרן ובית המשפט העליון", הסבירה. "הגרפיקה אותה גרפיקה. הקול קול ביבי והידיים זה הארגונים שהוא שולח פעם אחר פעם לתקוף את מערכות הדמוקרטיה. רוצה לומר לכחלון, אל תירא ואל תחת. שמאל זו לא קללה. שמעתי את כחלון אומר 'לא ניתן לקיצונים לשלוט', זה חשוב מאוד. הדברים האלה נכונים גם לפסקת התגברות נקודתית וגם לפשרה".

תמר זנדברג ניצחה בפריימריז הראשונים במפלגה ותחליף את יו"ר זהבה גלאון שפרשה מתפקידה. אבי כהן
"שמאל זו לא קללה". יו"ר מרצ תמר זנדברג/אבי כהן

מנגד, שר החינוך נפתלי בנט אמר היום בפתח ישיבת סיעתו כי פסקת ההתגברות היא חיונית לפתרון מצוקתם של תושבי דרום תל אביב וסוגיית מבקשי המקלט. "ראש הממשלה ושר האוצר אמרו שהם צריכים עוד כמה ימים כדי להגיע פתרון - הבאנו פתרון, אם יש לכם פתרון אחר - תציגו אותו", אמר. "אם יש לכם פתרון מעשי לריסון של ההתערבות ההולכת וגוברת של בית המשפט העליון - תציגו. אבל בהיעדר פתרון אחר אנחנו מצפים להתקדם בחקיקה של פסקת ההתגברות. ניתן כמה ימים למצות הסכמות. ראש הממשלה חתום מולנו בהסכם הקואליציוני להעביר את זה ולכן הציפייה שלי ממנו להביא את זה להצבעה"

"כל המחנה הלאומי לא מבין למה בית המשפט מתערב בכל דבר - מי ידליק משואה ואיזה תספורות יהיו לחיילים", המשיך. "זה לא התפקיד של בג"ץ. התפקיד הוא להתערב רק ברמיסת זכויות הפרט. אנחנו רוצים דבר ריאלי, והדבר הריאלי הוא 61 בפסקת ההתגברות".

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לקרב סביב פסקת ההתגברות ואמר כי "זו תחרות ריצה מי רץ מהר יותר לבוחרים שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully