וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא גן עדן": בתים נהרסו בהתפרצות הר הגעש בהוואי

7.5.2018 / 14:12

חלק מ-2,000 התושבים שפונו בעקבות הלבה הרותחת הורשו לשוב לפרק זמן קצר כדי לחלץ את בעלי החיים שלהם, אך הרשויות עדיין מזהירות מפני התקרבות לאזור. "לא מקום לבעלי לב חלש"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 26 בתים נהרסו בעקבות התפרצות הר הגעש קילוואה בהוואי, הפולט נהרות של לבה וגזים רעילים אל אזורי מגורים. תושבי האי של ארצות הברית, שנאלצו להימלט מבתיהם, הורשו אתמול (ראשון) לשוב לזמן קצר לבתיהם כדי לחלץ את חיות המחמד, התרופות שלהם וחפצים יקרי ערך אחרים.

הר הגעש, הפעיל ביותר באי, המשיך לירוק לבה עד לגובה של 70 מטר, אך לא תועדו פיצוצים חדשים. עד כה לא דווח על הרוגים או על פציעות משמעותיות כתוצאה מהתפרצות הר הגעש, שהחלה ביום חמישי.

"בתור סוכנת נדל"ן, אני יכולה לומר שאנשים שעוברים לכאן חושבים שזה גן עדן, והם לומדים שזה משהו אחר", אמרה ג'סיקה גות'ייר, בת 47, שמוכרת נכסים באי הגדול ומשכירה אותם לחופשות. "זהו מקום יפה לחיות בו, אבל הוא לא לבעלי לב חלש".

הסוכנות להגנה אזרחית של הוואי קראה לתושבים להתרחק מאזורים הסמוכים להר הגעש. "זה לא הזמן לביקורים", כתבה הסוכנות בחשבון הטוויטר, אחרי שחלק מ-2,000 התושבים שנאלצו להתפנות מבתיהם הורשו לחזור במשך חלון ההזדמנויות בן עשר השעות.

התפרצות הר געש בהוואי 5 במאי 2018. רויטרס
אחד מהרי הגעש הפעילים ביותר בעולם. לבה מהר קילוואה/רויטרס

החלק הדרום-מזרחי של האי חווה רעידת אדמה בעוצמה של 6.9 באגף הדרומי של הר הגעש. היה זה הרעש החזק ביותר בהוואי מאז 1975 והתחזיות חוזות עוד רעידות אדמה והתפרצויות געשיות בתקופה הקרובה. על אף שעוד לא נוצרו זרמי לבה משמעותיים, צפויים התפרצויות נוספות של הנוזל הגעשי, שעשוי להגיע לחום של 1,150 מעלות.

לפי גורמים רשמיים ברשויות, יתר האי והמדינה ממשיכים בעסקים כרגיל, אך חבר הקונגרס הדמוקרטי טולסי גברד, המייצג את הוואי, קרא לממשל הפדרלי להגיב במהירות לצורך בפתרונות דיור בטווח הקצר והארוך ולשיקום התשתיות.

קילוואה, אחד מהרי הגעש הפעילים ביותר בעולם ואחד מהחמישה השוכנים באי, חווה התפרצות קבועה זה 35 שנה. לרוב, הוא פולט לבה בזלתית הנשפכת לאוקיינוס, אך לעתים חווה התפרצויות עוצמתיות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
התפרצות הר געש בהוואי 5 במאי 2018. רויטרס
התפרצות הר געש בהוואי 5 במאי 2018/רויטרס
התפרצות הר געש בהוואי 5 במאי 2018. רויטרס
התפרצות הר געש בהוואי 5 במאי 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully