וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם לימוזינה תוצרת בית: פוטין הושבע לכהונה רביעית

נשיא רוסיה הפגין פטריוטיות עם הגעתו לקרמלין, שם החלה רשמית כהונתו החדשה. הוא השאיר את ראש הממשלה מדבדב בתפקיד, מבלי להציב פנים חדשות ולסמן יורש ברור. ייתכן שהוא מאותת על כך שמדבדב יחליף אותו שוב ב-2024, כשלא יוכל להתמודד שוב על התפקיד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הושבע היום (שני) לכהונה רביעית בטקס בקרמלין. הוא הגיע מלשכתו בלימוזינה מתוצרת רוסית, על מנת לשלוח מסר פטריוטי שלפיו המדינה יכולה לספק את צרכיה בעצמה, ברקע המתיחות הגוברת עם המערב.

חלק מהאורחים פרצו במחיאות כפיים עם הגעתה של הלימוזינה, חלק מסדרת "קורטז'" שאמורה לכלול מכוניות משפחתיות, מיניוואנים ורכבי שטח. היא אמורה להחליף את רכבי ה"זיל" המקומיים ששימשו את מנהיגי ברית המועצות.

פוטין הטיל את הרכבת הממשלה החדשה על ראש הממשלה הנוכחי דימיטרי מדבדב, שמשמש בתפקיד מאז 2012, בצעד שמסמל את רצונו בהמשכיות. מדבדב שמר על הרכב הממשלה כמעט ברובו, אך החליף את סגניו.

הבחירה במדבדב, ולא בפנים חדשות כפי שסברו חלק מההערכות, עשויה להצביע על כך שפוטין מתכנן את אותו התרגיל מ-2008 - אז סיים את שתי כהונותיו הראשונות ולא יכול היה להתמודד על כהונה שלישית רצופה בשל הגבלות החוקה. הוא ומדבדב החליפו תפקידים עד 2012, וייתכן שפוטין ינסה את המהלך הזה שוב ב-2024, עם סיום כהונתו הרביעית והשנייה ברציפות.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך טקס ההשבעה בקרמלין שבמוסקבה 7 במאי 2018. רויטרס
מפגין פטריוטיות. פוטין בטקס בקרמלין/רויטרס

טקס ההשבעה התקיים יומיים אחרי הפגנות נרחבות נגד שלטונו שבמהלכן נעצרו כ-1,600 איש, כולל מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני. אלו כינו את פוטין "צאר" ודרשו להחליף את שלטונו המושחת והאוטוריטרי.

הטקס היה מצומצם יותר בהשוואה לטקס ב-2012, אז החלה כהונתו השלישית של פוטין. הוא כלל בעיקר מתנדבים מקמפיין הבחירות, שסייעו לפוטין להאריך את שלטונו עד 2024, כשישלים כרבע מאה כמנהיגה של רוסיה. בכך יהפוך פוטין, שמשמש נשיא או ראש ממשלה מאז שנת 2000, לשליט הוותיק ביותר של רוסיה מאז הרודן הסובייטי יוסיף סטלין.

בבחירות האחרונות שהתקיימו במרץ, גרף פוטין יותר מ-56 מיליון קולות - כמעט 77%. היה זה הניצחון הגדול ביותר של פוטין בן ה-65 ושל מנהיג כלשהו מאז נפילת ברית המועצות.

עם זאת, משקיפים אירופים ומתנגדיו מבית אמרו כי לא הייתה בחירה אמתית וכי הופעל לחץ על מבקריו. נבלני ואחרים מאשימים את פוטין בשלטון מושחת ואוטוריטרי ובסיפוח לא חוקי של חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014, צעד שבודד את רוסיה בזירה הבינלאומית. תומכיו, מנגד, זוקפים לו קרדיט על כך שהשיב את המדינה לקדמת הזירה הבינלאומית.

(עדכון ראשון: 10:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully