וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש להם הרבה משימות": האם אמסלם וחסון יזכו לעוזר רביעי?

7.5.2018 / 8:40

בוועדת הכנסת ידונו בבקשה שלפיה יו"ר הקואליציה ומרכז האופוזיציה ראויים ליועץ פרלמנטרי נוסף, על אף שלא מדובר בתפקיד רשמי. הוועדה הציבורית ממליצה כי שתי המפלגות, להן תקציב שנתי של כמיליון שקל לעובדי סיעה, יממנו את העוזר: "לא מצאנו לכך הצדקה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

האם יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) ומרכז האופזיציה ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) יקבלו בקרוב מימון ליועץ פרלמנטרי רביעי? זו השאלה שתעסיק היום (שני) את חברי הכנסת בוועדת הכנסת. וככל שהתשובה תלויה ב"וועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים אחרים לחברי הכנסת" - התשובה לכך שלילית.

לוואלה! NEWS נודע כי יו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) פנה לאחרונה לוועדה בבקשה כי תמליץ על מימון יועץ פרלמנטרי נוסף, רביעי, ליו"ר הקואליציה ולמרכז סיעות האופוזיציה, שהם גם יושבי ראש הסיעות הגדולות בכנסת - הליכוד והמחנה הציוני. זוהר נימק את הבקשה בכך שעל אף שלא מדובר בתפקידים רשמיים המעוגנים בחקיקה, הרי שהמשימות שהם ממלאים "אינן נופלות מאלה של יו"ר ועדה הרשאי להעסיק ארבעה יועצים במימון הכנסת".

ראיון עם חבר הכנסת דוד אמסלם, כנסת, 24 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
יו"ר האופוזיצה אמסלם/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

זוהר הסביר כי תפקידם מחייב אותם להיות נוכחים בדיונים והצבעות במליאה ובוועדות, יותר מיתר חברי הכנסת, ולעמוד בקשר שוטף עם חברי סיעות הקואליציה והאופוזיציה, לפי העניין, ועם התקשורת, ובשל כך הם מתקשים למלא את תפקידיהם הפרלמנטריים והציבוריים הרגילים. חבר כנסת רגיל זכאי לשלושה יועצים פרלמנטריים בלבד. זו אינה הפעם הראשונה בכנסת הנוכחית שבה מתבקשת הוועדה הציבורית לאשר מימון של יועץ פרלמנטרי רביעי ליו"ר הקואליציה
.
הוועדה הציבורית קבעה בהחלטתה כי אין חולק על כך שליו"ר הקואליציה ולמרכז סיעות האופוזיציה מטלות רבות הנובעות מתפקידם, ומכך שהם משמשים גם יושבי ראש הסיעות הגדולות בכנסת. עם זאת, חבריה סברו כי עיקרן של המטלות הנוספות נובע מצורכי הסיעה ויתר סיעות הקואליציה או אופוזיציה, לפי העניין, ולא מהתפקיד של חבר הכנסת, ולכן מן הראוי שהסיעה או המפלגה יממנו את העזרה הנדרשת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חבר כנסת יואל חסון בלשכתו בכנסת 1 בנובמבר 2017. טל אנגלנדר
מרכז האופזיציה ח"כ יואל חסון/טל אנגלנדר

הוועדה ציינה כי לרשות הסיעות עומד תקציב משמעותי שנועד לאפשר להן להעסיק עובדים שיסייעו לעבודת הסיעה בכנסת. כך לשם הדוגמה, סיעת הליכוד, שמטעמה מכהן כיום יו"ר הקואליציה, וגם סיעת המחנה הציוני, שמטעמה מכהן כיום מרכז סיעות האופוזיציה, מקבלות כל אחת מהכנסת מימון שנתי בסך של כ-982,000 שקלים עבור משכורות עובדי הסיעה.

עוד קבעו חברי הוועדה הציבורית כי "אישור למימון עבור יועץ פרלמנטרי רביעי כמבוקש יהווה פריצה של העיקרון ארוך השנים שלפיו רק יושבי ראש הוועדות ויו"ר הכנסת לשעבר זכאים להעסיק יועץ נוסף, ועלול להוביל לבקשות למימון יועצים פרלמנטריים נוספים. הוועדה אינה מוצאת לכך הצדקה, בעיקר בהתחשב בכך שרק לפני כשנתיים נוסף לכל חברי הכנסת יועץ פרלמנטרי שלישי". חרף המלצותיה של הוועדה הציבורית, צפויה ועדת הכנסת לדון בסוגיה, אך ההערכה היא כי לא תתקבל החלטה בניגוד לעמדתה.

הוועדה תמליץ: הח"כים יעסיקו את נהגיהם

סוגיה נוספת שתעסיק היום את חברי הכנסת בוועדה היא העסקת נהגים של חברי כנסת מוגבלים בניידות וחברי כנסת מאובטחים. הוועדה צפויה לאשר את שינוי תנאי העסקתם של הנהגים כך שלא יהיו עוד עובדי הכנסת, אלא עובדים של חברי הכנסת, בדומה לאופן העסקתם של היועצים הפרלמנטריים. מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' פנה לאחרונה לוועדה הציבורית בטענה כי הצורך בשינוי נעוץ בכך שלכנסת אין כל יכולת פיקוח על עבודת הנהגים, לא מבחינת תוכנה, מיקומה או מועדיה. שינוי התנאים עשוי לשדרג את תנאי שכרם והעסקתם באופן משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully