וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לשחיתות בבית שמש: הוארך מעצר יו"ר ועדת התכנון והמהנדס

בית המשפט קבע כי מהנדס העירייה דניאל צרפתי ויו"ר ועדת התכנון משה מונטג יישארו במעצר עד ליום חמישי. מונטג חשוד כי נתן היתרים ואישורים למיזמי נדל"ן בתמורה לטובות הנאה. צרפתי חשוד בעבירות דומות ובמרמה וקשירת קשר לפשע

צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ראשון) את מעצרם של יו"ר ועדת התכנון בבית שמש משה מונטג, ומהנדס העירייה דניאל צרפתי עד ליום חמישי, בחשד לקבלת שוחד. מונטג חשוד כי נתן היתרים ואישורים לפרויקטים של נדל"ן בתמורה לקבלת שוחד וטובות הנאה. בין החשדות, שינוי ייעוד של קרקע ציבורית לייעוד מגורים תמורת שוחד וטובות הנאה.

למונטג מיוחסות עבירות של שוחד, קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיא אבנון, קבע כי יש חשד סביר לביצוע עבירות המיוחסות וחשש לשיבוש הליכי חקירה. גם צרפתי חשוד כי קיבל טובות הנאה ושוחד תמורת קידום אינטרסים בתחום תכנון ובנייה של יזמים וחשוד גם בעבירות מרמה וקשירת קשר לפשע. עורך דינו, שרון קליינמן, אמר כי הוא כופר בכל העבירות המיוחסות לו וטען כי בשל מצבו הרפואי יש לשחרר אותו. עם זאת, השופט אבנון דחה את הדברים מחשש לשיבוש הליכי חקירה.

להב 433. ראובן קסטרו
החקירה הפכה לגלויה. משרדי להב 433/ראובן קסטרו

כמו כן, גם מעצרם של היזם לייב ולדמן, שחשוד במתן שוחד ותיווך לשוחד כדי לקדם את ענייניו ולקבל היתרי בנייה באחד הפרויקטים, וכן של יצחק רבר, החשוד כי תיווך בין יזמים וקבלנים לגורמים בעירייה, עד ליום חמישי. מעצרם של עוד שניים שחשודים כי פעלו כמעכרים ותיווכו בפרשה הוארך עד יום שלישי, וחשוד נוסף שוחרר למעצר בית עד יום חמישי. השופט ציין לגביו כי מצא "חשד בעוצמה נמוכה, שאינו מצדיק המשך מעצרו מאחורי סורג ובריח". חשודה נוספת נעצרה במהלך היום והיא תובא מחר בשעות הבוקר לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינה.

מעצרם של המעורבים בפרשה התבצע הבוקר, בעקבות חקירה של היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ). מלהב 443 נמסר כי המעצרים התבצעו "נוכח ראיות אשר העלו חשדות לכאורה לביצוע עבירות נוספות". החקירה מנוהלת על ידי אגף החקירות במשטרה בשיתוף חקירות מס הכנסה ירושלים ברשות המסים ובליווי פרקליטות מחוז ירושלים. על פי ההודעה, החקירה התנהלה משך תקופה ארוכה באופן סמוי ועם מעצרם של עשרת החשודים עברה לשלב הגלוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully