וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50% מועמדות ויהודי במפלגה אסלאמית: בחירות היסטוריות בתוניסיה

6.5.2018 / 18:56

המדינה שבה נולד "האביב הערבי" תנסה לבסס את הדמוקרטיה שלה עם בחירות מקומיות ראשונות מאז המהפכה. הן יקבעו תקדים עם שוויון כמעט מלא בין הגברים והנשים המתמודדים ועם מועמד מפתיע במפלגת א-נהדה, שצפויה להיות הגדולה ביותר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אזרחי תוניסיה מצביעים היום (ראשון) בבחירות המקומיות הראשונות מאז המהפכה ב-2011, בהליך קריטי לביסוס הדמוקרטיה הצעירה. 5.3 מיליון בעלי זכות הבחירה במדינה הצפון אפריקנית יידרשו לבחור בין יותר מ-2,000 מועמדים למועצות ולעיריות ברחבי המדינה. אלו קיבלו סמכויות גדולות יותר כחלק מהניסיון לבזר את הכוח ולחזק את המחוזות המקופחים במרכז המדינה.

הבחירות קובעות כמה תקדימים היסטוריים. 49% מהמועמדים הם נשים, בין היתר בזכות חוקים שהועברו בשנים האחרונות למען עידוד השוויון המגדרי. אחת מהן היא סעוד עבד רחים, רוקחת במקצועה, שמתמודדת על ראשות עיריית הבירה תוניס. בעיירת הנופש מונסטיר שלחופי הים התיכון, נמצא ברשימת המפלגה האסלאמסטית א-נהדה גם מועמד יהודי, סימון סלמה.

הממשלה הורתה ל-60 אלף אנשי כוחות הביטחון להגן על 11 אלף הקלפיות, ברקע ההתאוששות שלה מפיגועי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ב-2015 שפגעו קשות בענף התיירות.

בחירות מוניציפליות בתוניסיה 6 במאי 2018. רויטרס
11 אלף קלפיות במדינה. מצביעים בתוניס הבירה/רויטרס

במקביל, כמעט ממחצית המועמדים הם עצמאים וחדשים בפוליטיקה. "הבחירות הללו הן צעד היסטורי. הן יביאו את הדמוקרטיה לרמה המקומית, שבה מטפלים בבעיות היומיום ושבה האזרחים באמת יכולים להשמיע את קולם", אמר ראש משימת המשקיפים של האיחוד האירופי, פביו מאסימו קסטלדו.

המועמדים העצמאיים עשויים לגרוף הישגים נאים, בשל האכזבה של המצביעים מהמפלגות הגדולות בשנים שלאחר המהפכה שהולידה את "האביב הערבי" שהתפשט אל המדינות השכנות.

מקרב המפלגות, א-נהדה היא המאורגנת ביותר והיא מריצה רשימה בכל אחד ממחוזות הבחירה. היא צפויה לזכות ברוב הקולות, ואחריה מפגלת "נידא תוניס" החילונית של הנשיא באג'י קאיד א-סבסי. המפלגה מובילה את הקואליציה, שבה חברה גם א-נהדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
המפלגה האסלאמיסטית בתוניסיה מריצה יהודי בבחירות. אתר רשמי
רץ בשורות מפלגה אסלאמית. המועמד היהודי סימון סלמה/אתר רשמי

שאלה גדולה תהיה אחוז ההצבעה. חלק ניכר מהציבור אדיש להליך על אף שהמדינה סובלת מ-15% אבטחה ואינפלציה של 7%. אלו בעיקר מורגשים בקרב צעירי תוניסיה, שהובילו את המהפכה, אך לא זכו לשיפור בחייהם בשנים שחלפו מאז.

הנשיא קרא לתושבים לנצל את זכותם יוצאת הדופן להצביע, כשבלוב השכנה שורר כאוס והאזור נשלט על ידי דיקטטורים. "עלינו לשלוח מסר לעולם ולומר כי הבחירה שלנו בדמוקרטיה היא הטובה ביותר", אמר.

(עדכון ראשון 12:38)

כוחות ביטחון מאבטחים מחוץ לקלפיות במהלך בחירות מוניציפליות בתוניסיה. רויטרס
חשש מפיגועים. כוחות ביטחון מחוץ לקלפי בתוניס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully