וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להצתת מרעה של מנכ"ל השומר החדש: "מהלכים אימים על חקלאים"

6.5.2018 / 11:26

שריפה פרצה בכמה מוקדים בשטח מרעה ליד הושעיה בגליל התחתון, ונבדק חשד שמדובר בהצתה שכוונה נגד יואל זילברמן, בשטח שבו החלה למעשה פעילות הארגון. "הממשלה ממשיכה לשתוק ולהתעלם, ואנחנו נענשים על סדר עדיפות לקוי שאינו מובן"

שריפה בשטח חקלאי בציפורי-הושעיה 6 במאי 2018. דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, מערכת וואלה! NEWS
מוקדי השריפה הרבים העלו חשד להצתה. השריפה אמש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

שריפה פרצה אתמול (שבת) בכמה מוקדם בשטח מרעה הסמוך ליישוב הושעיה בגליל התחתון, ונבדק חשד שמדובר בהצתה מכוונת בשטח השייך לתושב ציפורי ומייסד ארגון השומר החדש, יואל זילברמן. "האירועים האלה צפויים מראש", אמר זילברמן בשיחה עם וואלה! NEWS, "בכל שנה בתקופה הזו אנו רואים את אותם הפרצופים, אותה אלימות ואותם המסרים, של הפחדה דרך הצתות שטחים, חיתוכי גדרות ואיומים על חקלאים. הלילה זה קרה שוב".

נסיבות האירוע טרם הובהרו, אך ריבוי מוקדי השריפה העלה חשד להצתה שנבדק בידי משטרת ישראל, וכן למקום זומן גם חוקר דליקות משירותי הכבאות. בשטחי המרעה שעל פי החשד הוצתו, החלה למעשה פעילותו של ארגון השומר החדש, בשנת 2007. זילברמן, מי שיזם את הקמת הארגון ועומד בראשו, היה מגיע בחופשותיו מהצבא לשטח כדי לסייע לאביו, חיים, ממושב ציפורי, שסבל מחיתוך גדרות בקר, גניבות והצתות בשטחי המרעה.

יואל זילברמן הניח במקום קראוון ובעזרת מתנדבים, היתה במקום נוכחות קבועה. ליוזמה זו הצטרפו חניכי מכינת מעין ברוך וזה היה הבסיס להקמת ארגון השומר החדש, שמונה היום מאות פעילים מתנדבים ומהווה גוף שמשתף פעולה עם המשטרה, מג"ב וגופי ממשל נוספים.

שריפה בשטח חקלאי בציפורי-הושעיה 6 במאי 2018. דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, מערכת וואלה! NEWS
"הממשלה ממשיכה בשלה ומתעלמת". השריפה אמש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

"המדינה בשלה. שותקת, מתעלמת, לא משנה שום דבר בסדר העדיפויות שלה", מאשים זילברמן. "המפעל הציוני שקם על גאוות החקלאות מתרסק מול עינינו בדיוק בגלל סדרי העדיפויות האלה, שאינם מובנים", הוסיף.

ח"כ לאה פדידה (המחנה הציוני), חברת ועדת הכלכלה, דרשה בתגובה מהממשלה להקים כוח צבאי ייעודי שילחם בטרור החקלאי. "הפשיעה החקלאית אינה 'עבירה' אלא טרור לכל דבר. החקלאות היא הגשמת הערך הציוני החשוב ביותר של בעלות על אדמתינו. הטרור נגד חקלאי ישראל מצריך התייחסות צבאית בטחונית מסודרת כמו שהצבא מגן ונלחם בחזיתות אחרות שהן אינטרס בטחוני לאומי", אמרה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שריפה בשטח חקלאי בציפורי-הושעיה 6 במאי 2018. דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, מערכת וואלה! NEWS
החקלאים מתוסכלים מאזלת היד של הרשויות. השריפה אמש בשטחו של זילברמן/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully