וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעסקאות הענק לחטיבה המובחרת: המנהל שעושה חודשיים מילואים בשנה

5.5.2018 / 17:38

סא"ל במיל' ערן ברקת הוא ראש מטה בחטיבת המילואים 551. יותר מ-60 ימים בשנה נעדר מעבודותו ומתחיל כל בוקר בשיחות מהצבא. הוא ביטל עסקאות בגלל תעסוקה מבצעית ומזכיר כי "ללא תמיכה מהבית, זה לא היה קורה"

סא?ל ערן ברקת, רמ?ט 551. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
סא"ל במיל' ערן ברקת/מערכת וואלה! NEWS, דו"צ

סגן-אלוף במיל' ערן ברקת, בן 44 נשוי ואב לשלושה ילדים בגילאי 6 עד 13, שותף בקרן הון סיכון שמשרת יותר מ-60 ימי מילואים בשנה. במסגרת ציון יום ההוקרה למערך המילואים שנערך השבוע סיפר ברקת כי "בעבודה שלי אני עובד מסביב לשעון. משקיע בעיקר בחברות סטארט אפ, הרבה טיסות לחו"ל, הרבה שיחות עם אזורים שונים בעולם ולכן יש מחיר שאתה משלם על זה שאתה 'מתנדב' למילואים".

עוד הוסיף ברקת כי "אומרים שסופרים את זמן המילואים בימים, זה ממש לא נכון. יש מעבר לזה, זו ממש משרה נוספת. הרבה שיחות טלפונים והרבה הודעות מהצבא". את הבקרים שלו מתחיל ברקת עם השלישות או האג"ם החטיבתי. "כמג"ד אני חייב להיות זמין, במיוחד לקראת אימונים ותרגילים. אז אתה שואל את עצמך איך את העומס בעבודה משלבים מילואים? זה מדהים כי כל בעלי תפקידים הבכירים במשק משרתים בתפקידי פיקוד בכירים במילואים. זה מעיד על איכות המילואימניקים. אנשים טובים נמצאים פה וגם פה".

ברקת התגייס בשנת 1992, את השירות הסדיר והקבע העביר ביחידת מגלן. הוא השתחרר כממלא מקום מ"פ מבצעית ביחידה, "היינו בדרום לבנון והתמקדו בלחימה נגד חיזבאללה", אמר ברקת. עוד הוסיף כי "השיא הגיע במבצע 'ענבי זעם'. פיגועי ירי, טילי נ"ט, אבטחת שיירות ומיקוד טייסי חיל האוויר נגד מטרות טרור היו בגדר שגרה".

חטיבה 551 של פיקוד מרכז בכפר פלסטיני בשומרון באימון מילואים, ינואר 2016. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
אימון של חטיבת 551, יהודה ושומרון 2016/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

לאחר ארבע שנות שירות, בשנת 1996 השתחרר מצה"ל וטס לטייל בעולם במשך כשנה. כשחזר מונה למפקד מחלקה בחטיבת המילואים 551, אחת מחטיבות המילואים המובחרות בצה"ל. כעבור שנתיים קודם למפקד פלוגת מילואים והוביל לוחמים במבצע 'חומת מגן' ברצועת עזה, במלחמת לבנון השנייה לחם נגד חיזבאללה בכפרים דבל וראשף. בשנת 2008 התמנה למפקד גדוד ובשנת 2014 קודם לראש מטה החטיבה.

סגן-אלוף ברקת סיפר שיש רגעים שבהם הוא צריך להכריע מה יותר חשוב - מילואים או עבודה, "כמפקד גדוד הייתי עסוק בהכנות לקראת קו בחרמון ובמקביל הייתה לי עסקה גדולה לסגור. בשלב מסוים אמרתי בעבודה שאני לא מסוגל כי אין לי זמן וויתרנו על העסקה. לא הייתה לי יכולת קשב גם לעבודה וגם למילואים וההחלטה הייתה ברורה לי", אמר ברקת.

"יש רגעים שבהם אני עושה ניתוק מוחלט במילואים. אני עושה מילואים כי אני מבין את כובד המשקל. את האחריות למשרתי המילואים", הוסיף. ברקת יודע כי ביום פקודה יצטרכו "להחזיר" את ההשקעה באימונים ובתרגילים. ברקת אמר כי "אנחנו מלאים גאווה ולא באים בגלל החברים כמו שלא מעט אומרים. באים בגלל הציונות ונשארים בגלל החברים. בגלל זה המילואימניקים הם רקמה מאוד מיוחדת של אנשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חיילי המילואים בחטיבת 551 קיימו תרגיל גדודי: "באים בשביל החבר'ה". ספק 500
תרגיל של חטיבת המילואים 551/ספק 500

לא מעט חיילי מילואים מתקשים עם בעיות אישיות בבית, בלימודים ובעבודה, ברקת בטוח כי "המילה פראיירים ממש לא רלוונטית. אתה כבר לא שומע את זה בשיח היומיומי. המערכת הצבאית היום מאוד מסייעת למתקשים. גם אם המנכ"ל של אותה חברה הוא פרו מילואים הכול נראה אחרת. הוא מעביר מסר לכל הארגון, אבל זה לא רק".

עוד הוסיף ברקת כי נדרשת תמיכה מהבית, "אשתי מבינה ותומכת כשאני נעדר לתקופות ארוכות. זה בהחלט פוגע במשפחה אבל בראייה הכללית התרומה שלך למדינה חשובה מאוד. אנחנו ברמת מוכנות מאוד גבוהה, הסיסמה שלנו: להיות מוכן בכל מקום בכל זמן לכל משימה. אנחנו משדרים לכולם - אנחנו תמיד מוכנים לכל משימה. זה כבוד גדול עבורי להיות במילואים ואמשיך כל עוד ארגיש תורם ונחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully