וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה על מרוץ "ג'ירו ד'איטליה": הכבישים נחסמו מראש מטעמי בטיחות

ברקע טענות בציבור על חסימות נרחבות של צירי תנועה מרכזיים לטובת מעבר 176 רוכבי האופניים המשתתפים באירוע בן שלושה הימים אמרו במשטרה כי הושקעה מחשבה רבה כדי למנוע פגיעה בציבור. היום יגיע המרוץ לסיומו במקטע שבין באר שבע לאילת

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

מרוץ "ג'ירו ד'איטליה" | כל העדכונים:

* המרוץ יגיע לסיומו היום במקטע שבין באר שבע לאילת
* כבישים בבירת הנגב נחסמו לקראת הזנקת המרוץ ב-12:30
* גורם במשטרה: "השקענו מחשבה רבה כדי למנוע פגיעה בציבור"

באגף התנועה של המשטרה נערכים ליום השלישי והאחרון של מרוץ האופניים "ג'ירו ד'איטליה" שיגיע היום (ראשון) לדרום הארץ, במקטע שבין באר שבע לאילת העובר ברובו בכבישים בין-עירוניים.

במשטרה מסרו כי בימים האחרונים השתתפו יותר מ-4,000 שוטרים באבטחת המרוץ ובהכוונת התנועה וחסימת הכבישים לאורך מסלול הרכיבה. אל מאות השוטרים הפועלים לאבטחת המרוץ הצטרפו אופנועני אגף התנועה, בפיקודו של ניצב דורון ידיד, היוצרים "בועה" סביב דבוקות הרוכבים.

גורמים במשטרה אמרו כי נדרשו במהלך המרוץ לחסום מקטעי כביש ענקיים, שכדוגמתם לא נחסמו בעבר, בשל אופי האירוע הספורטיבי. "סגירת הדרכים והרחובות נעשית כשעתיים עד שלוש שעות לפני הגעת הדבוקות", הוסיפו. "בין היתר בשל אילוצי בטיחות אנחנו נדרשים לסרוק את המקטעים ולמנוע הצבת מכשולים שעשויה לפגוע ברוכבים. במקביל יש בפרק הזמן הזה היערכות להצבת עמדות לציוד טכני נדרש".

הערכות המשטרה לקראת פתיחת הג'ירו ד'איטליה בדרום. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
במשטרה טענו לפגיעה מינימלית בשגרה. אבטחת המרוץ בתל אביב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

אתמול, כחצי שעה לאחר מעבר הדבוקה האחרונה בכל מקטע, נפתחו הכבישים לאורך תוואי המרוץ. "הצלחנו יחד עם אנשי ההפקה להסיר את כל אמצעי ההפקה ובכלל זה עמדות ושילוט ואיפשרנו תנועה בטוחה של המשתמשים בדרך", אמר גורם בכיר באגף התנועה. במשטרה הוסיפו כי בשל העובדה ששני חלקי המרוץ התקיימו בסוף השבוע והמקטע האחרון בדרום חל היום אפשרה פגיעה מינימלית בשגרת היומיום של הציבור.

הערכות המשטרה לקראת פתיחת הג'ירו ד'איטליה בדרום. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
מבצע מורכב. אופנועני המשטרה במהלך המרוץ בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

"השקענו מחשבה רבה כדי למנוע פגיעה קשה בכלל הציבור", הוסיף גורם במשטרה, שהביע את הערכתו לאנשי אגף התנועה. "מדובר באחד מהמבצעים המורכבים של אגף התנועה, שיצא לפועל בתקופה עמוסה, יום אחרי ל"ג בעומר כשכל אגף התנועה היה מגויס לחג; וכן בשבוע שבו אנחנו נמצאים בדריכות מבצעית גבוהה, כמו כל משטרת ישראל. מגיע לשוטרים כל הכבוד".

לקראת הגעת הרוכבים לדרום - כבישים בבאר שבע נחסמו

המרוץ יחל היום את יומו האחרון ויגיע לדרום הארץ. המשתתפים שרכבו בשישי לאורכה של ירושלים ובשבת מאצטדיון סמי עופר בחיפה לכיוון תל אביב, צפויים להדרים היום לבאר שבע, שם יוזנקו בשעה 12:30 וימשיכו לאילת דרך מצפה רמון. 176 רוכבים מ-22 מדינות יעברו מסלול של כ-229 ק"מ ובשעה 18:00 לערך צפויים להגיע לאילת.

הרוכבים יוזנקו מרחבת עיריית באר שבע ויעברו במדרשת בן גוריון בשדה בוקר, במצפה רמון, קיבוץ יטבתה - ועד לאילת. מאילת יעזבו הרוכבים את ישראל - וימשיכו לאיטליה - עד לנקודת הסיום בוותיקן ב-27 במאי.

ג'ירו ד'איטליה בישראל שוטרת. לירון מולדובן
שוטרת מפקחת על ההכנות למרוץ בבאר שבע, היום/לירון מולדובן

כבישים מבאר-שבע ועד אילת ייחסמו משעות הצהריים ועד הערב. מ-6:00 בבוקר נחסמו שדרות שז"ר עד הנרייטה סאלד בבאר שבע ומ-11:00 ייחסמו רחובות דוד חכם, אלי כהן, דרך חברון בפינת רוטשילד, צומת דוד חכם וצומת אוהלים. בצהריים יוזנק המרוץ מעיריית באר שבע, ולקראת הערב הם צפויים להגיע לאילת. לאחר מכן יזכו הרוכבים ביום מנוחה ואת המרוץ ימשיכו ביום שלישי באיטליה.

משרד הבריאות הזהיר בשבת מפני התייבשות, מכות חום וחשיפה לשמש במרוץ, בעקבות עומס החום. במשרד הדגישו כי יש להקפיד על שתיית מים מרובה, שהייה בצל בייחוד בשעות אמצע היום, לבישת בגדים שיגנו על העור החשוף, חבישת כובע בעל שולים רחבים שיצלו על הפנים, על הראש, האוזניים והעורף, וכן על הרכבת משקפי שמש המכסים את הפנים וחוסמים את קרני השמש המסוכנות. במשרד המליצו לחולים כרוניים וחולי לב להימנע משהות בחוץ.

זו השנה ה-101 שהמרוץ מתקיים, ובפעם הראשונה הוא אף יוצא מתחומי אירופה ונפתח בשישי דווקא דווקא בארץ הקודש, זאת לאחר שהתורם היהודי-קנדי סילבן אדאמס, השקיע מעל ל-90 מיליון שקלים בהבאת המרוץ לישראל.

יותר מ-6,000 שוטרים ואנשי ביטחון מאבטחים את האירוע שייערך בממוצע של 72 שעות, בזמן שמאחורי הקלעים יפעלו אלפי אנשים לדאוג שהכול יתבצע בהתאם לתכנית המרוץ המקורית. צוות צילום ייעודי צפוי ללוות את הרוכבים לאורך ימי המרוץ, ושני מסוקים יתעדו את המרוץ בכל שלב במבט-על.

מפת החסימות: מקצה דרום הארץ ב-6 במאי

13:45-11:00 - כביש 40, מצומת אוהלים עד צומת הנגב
13:45-11:00 - כביש 40, מצומת הנגב עד למצפה רמון
16:30-11:00 - כביש 40, מצפה רמון עד צומת ציחור
17:30-11:00 - כביש 40, מצומת קטורה עד צומת צחור (תנועה עד לשעה 14:00 תתאפשר לתושבי הישובים על ציר 40 בכפוף להצגת תיעוד מתאים)
17:30-11:00 - כביש 13 מצומת מנוחה עד אילת (כיכר טורונטו)
17:30-14:00 - כביש 90 מצומת מנוחה עד אילת (כיכר טורונטו)
15:00-18:30 - כביש 90 מאילת, כיכר טורונטו צפונה עד צומת קטורה
19:00-16:30 - כביש 90 רח' דרך מצרים ממחסום צפוני עד הכיכר עם רחוב ארגמן (כיכר מרידיאן)
19:30-06:00 - רחוב קאמן מהצומת עם רחוב דרבן עד הצומת עם רחוב אריקה

ג'ירו ד'איטליה 2018, אזור נתניה. רויטרס
רוכבי המרוץ באזור נתניה, אתמול/רויטרס

היציאה מאילת צפונה תתאפשר דרך כביש 90 (הערבה): תתאפשר עד לשעה 15:00 - לאחר מכן היציאה צפונה דרך כביש 90 תסגר עד לשעה 19:00 ההגעה לאילת על כביש 90 מצפון לדרום - תתאפשר למי שיעבור את צומת מנוחה (מפגש 101 כושי רמון) עד לשעה 14:00 לאחר מכן יסגר הכביש עד לשעה 17:30.נוסעים שהגיעו עד לשעה 14:00 לצומת מנוחה - ימתינו במקום עד לפתיחת הציר.

היציאה מאילת דרך כביש 12: מצומת "שיזפון" (נאות סמדר) הפניה שמאלה: לכביש 40 בהמשך לכביש 13 ומשם ל 90 צפונה תתאפשר עד לשעה 12:00 (הפנייה לכביש 40 מצפה רמון סגורה החל מהשעה 11)

הפניה ימינה: לישוב נאות סמדר כביש 40 ומשם חזרה ל 90 צפון תתאפשר עד לשעה 15:00.

בצומת נאות סמדר יפתח מתחם המתנה מוצל לטובת הממתינים למעבר הרוכבים ופתיחת הציר.

(עדכון ראשון: 4.5.2018, 6:40)

מפת שלב 3 במירוץ - באר שבע-אילת. אתר המירוץ, מערכת וואלה! NEWS
מפת החסימות - מקצה דרומי/מערכת וואלה! NEWS, אתר המירוץ
ג'ירו ד'איטליה בישראל. ערן עזרן, מערכת וואלה! NEWS
משתתפי המרוץ באזור זכרון יעקב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ערן עזרן
הערכות המשטרה לקראת פתיחת הג'ירו ד'איטליה בדרום. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
אופנועני המשטרה בתל אביב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה
שוטרים במירוץ ג'ירו ד'איטליה. קובי אליהו
שוטרים צופים במרוץ חולף בתל אביב, אתמול/קובי אליהו
רוכבים, ג'ירו ד'איטליה, 2 במאי 2018. רויטרס
משתתפים במרוץ, אתמול/רויטרס
מרוץ ג'ירו ד'איטליה בכניסה לחיפה. 5 במאי 2018. דוברות המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
רוכבים במקטע חיפה של המרוץ לאחר ההזנקה, אתמול/חטיבת דובר המשטרה, דוברות המשטרה
טום דומולין, ג'ירו ד'איטליה. AP
הזוכה במקטע הראשון בירושלים, טום דומולן, ירושלים היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully