וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערבים בשירות יחסי החוץ של ישראל: למה חשוב והאם אפשרי?

3.5.2018 / 17:00

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" משוחח אורן נהרי עם סנא כנאנה שחקרה את מעורבותם של ערביי ישראל בנושאי חוץ של המדינה. האם מי שלא מגנה את אסד יכול לקחת בהם חלק? וגם: הבמאי הטורקי שמעלה הצגה בארץ, והמחווה הישראלית ליום הניצחון הסובייטי על הנאצים. צפו בתכנית

מערכת וואלה!

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם בתכנית - המזרח התיכון ומדינות ערב.

במרכז התכנית עורך נהרי שיחה מרתקת עם סנא כנאנה, חוקרת במכון "מיתווים" - מכון למדיניות חוץ אזורית, על מחקרה בדבר מעורבות ערביי וערביות ישראל במדיניות החוץ של המדינה.
על פי המחקר, הפלסטינים אזרחי ישראל הם קבוצה בעלת פוטנציאל חשוב בעיצוב והשפעה על יחסי החוץ של ישראל, במיוחד בנושאים הקשורים ליחסים עם מדינות המזרח התיכון ולקידום תהליך השלום. ואולם, מעורבותם בסוגיות השונות שקשורות ליחסי החוץ של ישראל היא נמוכה.
בשיחה עם כנאנה עולה השאלה האם וכיצד מיעוט לאומי, שחלקו וודאי נציגיו מזדהים עם עמם ולא בהכרח עם המדינה, יכולים להיות שותפים, לעצב ובעיקר לייצג את מדיניות החוץ שלה. אחד הביטויים הבולטים לכך היה כאשר לאחרונה סירבו נציגים בהנהגה הערבית-ישראלית לגנות את נשיא סוריה בשאר אסד, גם כאשר ראיות הצביעו על כך כי ביצע מעשים ראויים לכל גינוי.
בשיחה עומדת כנאנה על התועלת שעשויה לצמוח לשני הצדדים מהעמקת המעורבות של ערבים בנושאי חוץ ועל הדרכים שניתן לעשות זאת, למרות החסמים החברתיים והפסיכולוגים השונים.

בנוסף, עורך נהרי ראיון מיוחד עם הבמאי הטורקי כאמל בשאר, שיציג בישראל, במסגרת jaffa fest - פסטיבל התיאטרון הבינלאומי ביפו ביוזמת עיריית תל אביב ותיאטרון גשר שעולה בסוף השבוע, את הצגתו "מאחורי העיניים", עיבוד מוזיקלי להצגה מאת המחזאית הישראלית נאווה סמל ז"ל. נהרי מדבר עם בשאר על הנושא המיוחד של ההצגה, הנגיעה האישית שיש למחזאי לנושא שלה ועל ההגעה החריגה לישראל של משלחת אמנים טורקים מאיסטנבול בעידן של הנשיא ארדואן.

עוד בתכנית: בשבוע הבא, ה-9 במאי, ישראל תציין לראשונה באופן רשמי את יום הניצחון הסובייטי על הנאצים. מה היה אחד הסמלים הגדולים של העמידה במצור בלנינגרד? ואיך כל זה קשור לאופיו ולמדיניותו של הנשיא המכהן פוטין?
צפו בתכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully