וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הוריד פרופיל לאלוף ישראל בג'יו ג'יטסו - שנלחם על הזכות לשרת

3.5.2018 / 10:32

אורי גולן זומן במפתיע לוועדה רפואית שקבעה כי מדד מסת הגוף של הספורטאי עטור המדליות אינו תקין ואסרה עליו להמשיך בטירונות מג"ב עם חבריו. למרות ההחלטה, החליט גולן שלא לוותר ויצא למאבק משפטי. אמו: "הוא רוצה יותר מכל לחזור למסלול הלוחם"

אורי גולן, אלוף ג'יו ג'יטסו שנאבק נגד הורדת פרופיל כדי לשרת במג"ב. באדיבות המצולמים
קרב מתיש מול צה"ל. גולן/באדיבות המצולמים

הגביעים, המדליות והתארים לא עזרו. מכל הקרבות שבהם התמודד הספורטאי המצטיין אורי גולן, אלוף ישראל לשנת 2017 באומנות הלחימה ג'יו ג'יטסו מסוג סקורניק קנפוג'יטסו, מול מגוון מתמודדים חזקים, הוא לא זוכר קרב כה קשה ומתיש. מכל היריבים שלחם מולם הוא לא תיאר לעצמו שהקרב הקשה ביותר יהיה דווקא מול צה"ל, שבו חלם לשרת מילדות.

בחודש מרץ האחרון הגשים גולן את חלומו והגיע לבקו"ם בכדי להתגייס לשירות צבאי במשמר הגבול. כשהתחיל את שרשרת החיול ידע שהוא מחזיק בפרופיל צבאי 82, שמאפשר לו לצאת יחד עם חבריו לטירונות בבסיס מג"ב.

אולם לאחר כשבוע וחצי מתחילת הטירונות, גולן זומן להתייצב לבדיקה ושיחה כללית עם רופא בבסיס הקליטה והמיון. לאחר שבוע זומן גולן שוב לרופא הצבאי, אלא שהפעם הובהר לו כי לא מדובר בבדיקה שגרתית אלא בוועדה רפואית, שקבעה שעל פי כושרו הרפואי, ישונה הפרופיל הצבאי שנקבע לו בעת גיוסו לפרופיל 45.

גביע שבו זכה אורי גולן, אלוף ג'יו ג'יטסו שנאבק נגד הורדת פרופיל כדי לשרת במג"ב. באדיבות המצולמים
מאבק משפטי מפרך. גביע שבו זכה גולן/באדיבות המצולמים

גולן שקיבל את ההודעה כרעם ביום בהיר ניסה להבין מה היו השיקולים של הוועדה הרפואית להורדת הפרופיל והתשובה המפתיעה הייתה כי נוכח תוצאות נתון ה-BMI שלו לא ניתן להשאיר את הפרופיל הרפואי בעינו - מכיוון שנמצא כסובל מהשמנת יתר. ה-BMI, מדד מסת הגוף, מספק הערכה כמותית אם אדם נמצא במשקל תקין, תת-משקל או עודף משקל באמצעות נתוני הגובה ונתוני המשקל של הנמדד.

מאז מצוי גולן במאבק משפטי מפרך מול המערכת הצבאית בתקווה שיסכימו להזמינו לוועדה משפטית חוזרת, כדי להעלות את הפרופיל שלו חזרה, כך שיוכל להמשיך את הטירונות יחד עם חבריו במג"ב.

לגולן לא נאמר שהבדיקה הרפואית הראשונית אליה נשלח בבקו"ם היא בדיקה מכינה לוועדה רפואית שתקבע את עתידו הצבאי. כמו כן מדגיש גולן יחד עם פרקליטו עו"ד דוד בן ישי שהוועדה התכנסה על דעת עצמה ללא כל בקשה או דרישה מצדו, או נוכח אירוע חריג שאירע במהלך השירות או לפניו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מדליה שבה זכה אורי גולן, אלוף ג'יו ג'יטסו שנאבק נגד הורדת פרופיל כדי לשרת במג"ב. באדיבות המצולמים
"שבור מההחלטה". מדליה שבה זכה גולן/באדיבות המצולמים

בשיחה עם וואלה! NEWS סיפרה אמו של גולן על מצבו של בנה מאז ההחלטה על הורדת הפרופיל. "אורי לא מצליח לחזור לעצמו, הוא שבור מהחלטת הוועדה הרפואית", סיפרה. "שירות קרבי היה החלום של אורי, נגרמה לו אכזבה גדולה כשבישרו לו על הורדת הפרופיל, הוא ממש מדוכדך ומחכה בכיליון עיניים שההחלטה ההזויה והלא צודקת תבוטל. אורי רוצה יותר מכל לחזור למסלול הלוחם אליו שובץ כשגויס".

לדברי האם בנה מצוי בתחושות הקשות מאז הורדת הפרופיל. "איך יתכן שבחור שהגיע מלא מוטיבציה ורצון לשרת את המדינה ולהגן על האזרחים כלוחם ביחידת חוד קרבית, בא הצבא ומוריד לו את הפרופיל בצורה מביישת ומבזה, לרמה שלא יוכל לממש את החלום שלו לשירות קרבי בטענה הזויה של משקל". עוד הוסיפה כי הדבר נעשה "ללא חשיבה בכלל שמדובר בספורטאי שמתאמן שנים באומנות לחימה ושזכה בתחרויות ואליפויות בארץ, במקום ראשון. זה כמו שיבואו למר עולם ויגידו לו שבגלל שהוא בנוי ומנופח הוא לא יוכל לצאת להילחם".

מאז החלטת הוועדה הרפואית, מצוי גולן במאבק משפטי מול הצבא בסיועו של עו"ד בן ישי. לדבריו, "המקרה הזה הוא אחד מרגעי התסכול הגדולים שמזמן המקצוע שלנו: בחור איכותי, בריא בגופו ובנפשו, אלוף ישראל באומנויות לחימה, רוצה בכל מאודו לתרום ולשרת את מדינתו כלוחם במשמר הגבול תוך סיכון חייו, נתקל באטימות ושרירות לב מטעם שלטונות הצבא. עד כמה גדול הוא האבסורד, שאלוף אומנויות לחימה אינו מתאים לצה"ל כלוחם. בעידן של היום, שבו ההשתמטות היא מכת מדינה, הצבא צריך לתפוס בכל הכוח ולקדם מוטיבציה שכזו, ולא להכחיד אותה".

צה"ל: "קביעת הפרופיל נעשית מתוך דאגה לבריאות המשרתים"

מדובר צה"ל נמסר: "לא ניתן לפרט על אודות פרטי המקרה מפאת סודיות רפואית. עם זאת, ניתן להגיד כי במהלך יום החיול של החייל, התגלה שינוי במצבו הרפואי. בעקבות זאת הופנה לוועדה רפואית שקבעה את הפרופיל שלו בהתאם. על פי מצבו הרפואי נמצא כי הוא אינו כשיר לשרת כלוחם במג"ב כפי שיועד. נדגיש כי כל מקרה נבחן פרטנית באופן מעמיק על ידי גורמי הרפואה המוסמכים לכך וגורמים בלשכת הגיוס. קביעת הפרופיל הרפואי נעשית מתוך דאגה לבריאות המשרתים".

ממשטרת ישראל נמסר: "לכל משרתי החובה בישראל, בהם גם לוחמי מג"ב, נקבע פרופיל רפואי על ידי צה"ל. כך גם במקרה זה, שבו החייל זומן על ידי צה"ל לוועדה הרפואית הצבאית לאחר תחילת הטירונות, וזו קבעה לו פרופיל חדש שלא מאפשר את המשך שירותו בשירות קרבי ובכלל זה במג"ב".

תעודת הסמכה לחגורה כתומה שקיבל אורי גולן, אלוף ג'יו ג'יטסו שנאבק נגד הורדת פרופיל כדי לשרת במג"ב. באדיבות המצולמים
תעודת ההסמכה של גולן לחגורה כתומה בג'יו ג'יטסו/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully