וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וראש ממשלת יפן נפגשו: "הסכם הגרעין מבוסס על הונאות"

2.5.2018 / 17:50

ראש ממשלת יפן שינזו אבה נפגש עם נתניהו, לאחר שאתמול הגיע לישראל. זהו ביקורו השני של אבה בארץ מאז נכנס לתפקידו. השניים דנו גם בסוגיות כלכליות הנוגעות לשתי המדינות כמו קידום טיסות ישירות מיפן לישראל, כדי להגביר את כניסת התיירים, ההשקעות והעסקים

צילום: קונטקט, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: חשיפת ארכיון הגרעין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, ודן עמו בארכיון הגרעיני האיראני שנחשף מוקדם יותר השבוע. "איראן שמרה את כל התוכניות. מי שלא רוצה נשק גרעיני - לא מכין תוכניות ובוודאי שאינו שומר אותן", אמר נתניהו לאבה, שהגיע לישראל לביקור קצר אמש, בפעם השנייה מאז נכנס לתפקידו. "זהו הסכם רע, שמבוסס על השקרים וההונאות של איראן". כמו כן, נתניהו גינה בפני ראש ממשלת יפן אבה את דבריו האנטישמיים של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן ואמר שדבריו חושפים את הסיבה האמתית לכך שאין שלום.

בפגישתם דנו השניים בקידום סוגיות הנוגעות לשתי המדינות בתחומים רבים, בין היתר בקידום טיסות ישירות מיפן לישראל, כדי להגביר את כניסת התיירים, ההשקעות והעסקים. אבה הזמין את נתניהו לביקור ביפן ואמר כי הוא מקווה שנתניהו יעשה זאת בקרוב. "אני גם שמח מאוד לציין שישנה עליה דרמטית בהשקעות היפניות בישראל תחת ממשלתי", אמר אבה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, בלשכת רה"מ בירושלים. חיים צח \ לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
פגישת נתניהו ואבה, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח \ לע"מ

בתום הפגישה, השניים נפגשו עם אנשי עסקים בכירים מיפן המלווים את אבה בביקורו, ונתניהו שיבח את הצמיחה האדירה בהשקעות היפניות בישראל ובהשקעות ישראליות ביפן, מאז ביקורו שם ב-2014. "זוהי שותפות טובה ואנו נחזק אותה אף יותר", הצהיר נתניהו. "זוהי רק ההתחלה".

בפברואר 2017 נחתם הסכם תקדימי בין ישראל ליפן להגנה על השקעות. בעקבות ההסכם עלו באלפי אחוזים היקפי ההשקעה וכמות ההשקעות היפניות בישראל. רק בשנת 2017 דווח על כ-50 השקעות של חברות יפניות בחברות ישראליות.

שר החוץ היפני, שר הכלכלה הישראלי, שר החוץ הפלסטיני, שר לשיתוף פעולה אזורי הירדני. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מפגש פסגה נדיר בירדן בתחילת השבוע/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

ביום ראשון התקיים מפגש ישראלי-פלסטיני-ירדני נדיר ורם דרג בירדן, לקראת ביקורו של אבה בישראל. שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, השר לשיתוף פעולה אזורי הירדני עמאד פאח'ורי ושר החוץ הפלסטיני ריאד אל מאליכי נועדו תחת חסותו של שר החוץ היפני טארו קונו, ודנו בקידום פרויקטים כלכליים ותעשייתיים משותפים.

הפגישה התקיימה בין השאר על רקע רצונה של יפן לקחת חלק בניסיונות התיווך בין ישראל והפלסטינים. כמו כן, מדובר בפגישה ירדנית-ישראלית ראשונה בדרג שרים מאז סיום המשבר שפרץ ביולי האחרון סביב הירי בשגרירות והחזרת השגריר הישראלי לעמאן לפני כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully