וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין נחת באתיופיה לביקור היסטורי: "נפעל להעמקת שיתוף הפעולה"

נשיא המדינה ייפגש בשלושת הימים הקרובים עם הנהגת המדינה המזרח אפריקני, עם נציגי הקהילה היהודית וישתתף בכנס מסחרי בראשות משלחת עסקית גדולה מישראל. גם שיתוף פעולה ביטחוני על הפרק: "עלינו להיות מאוחדים נגד הטרור"

נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקור באתיופיה. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין עם נחיתתו באתיופיה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

נשיא המדינה ראובן ריבלין נחת היום (שלישי) באתיופיה לביקור ממלכתי ראשון של נשיא מדינת ישראל במדינה המזרח אפריקנית. במהלך הביקור, שיימשך עד יום חמישי, ייפגש ריבלין עם נשיא וראש ממשלת אתיופיה, עם נציגי הקהילה היהודית ועם אנשי עסקים, במטרה לקדם את שיתוף הפעולה הכלכלי, התרבותי והביטחוני בין המדינות. הכנס מתקיים בשיתוף פעולה עם האגודה לפיתוח בינלאומי - "סיד ישראל".

"אני נרגש להיות הנשיא הראשון של מדינת ישראל שמבקר באתיופיה", אמר ריבלין לפני ההמראה, שבסיומה התקבל בטקס רשמי באדיס אבבה. "נפעל להעמיק את הידידות שלנו ושיתוף הפעולה עם אתיופיה, להשקיע בעתיד טוב יותר, עבור שני עמינו. לפני שבועיים חגגנו 70 שנות עצמאות לישראל, אנו גאים בכל מה שהשגנו - בטכנולוגיית המים, בבריאות, בחקלאות, בביטחון מזון, בסביבה, בסייבר ועוד".

לדבריו, "נדון על הנושאים הללו כדי לפתח ולהעמיק את שיתוף הפעולה בין המדינות. יש גם אתגרים אחרים, המרכזי שבהם הוא אתגר הטרור. על כולנו החובה לעמוד מאוחדים נגד הרוע הנורא הזה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקור באתיופיה. לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין עם נחיתתו באתיופיה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ריבלין נפגש עם נציגי הממתינים לעליה מקרב שארית יהודי אתיופיה וישתתף בכנס גדול יחד עם משלחת אנשי עסקים ישראלים בכירים, אנשי אקדמיה, ארגוני חברה אזרחית מובילים ונציגים בולטים מעולם הפיתוח והסיוע מיהדות התפוצות.

הכנס, שיציין 60 שנות שיתוף פעולה באפריקה ופעילות הסוכנות לשיתוף פעולה בינלאומי של משרד החוץ, יהיה הפעם ראשונה שבה מתקיים אירוע רשמי משותף לנציגים ישראלים לצד נציגים מיהדות התפוצות מתחום הפיתוח. "אתיופיה נמצאת בתנופת צמיחה עצומה, ואנו רוצים להיות חלק מתנופה גדולה זו", אמר נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש. "על כן, לצד חיזוק הקשרים המדיניים החשובים בין שתי המדינות, יש לחזק גם את הקשרים המסחריים ולממש את הפוטנציאל הכלכלי העצום הטמון במסחר עם אתיופיה".

לאחר מכן, ייפגש הנשיא עם נציגי הקהילה היהודית הממתינים לאיחוד משפחות. אל הביקור מתלווים ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד), יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות וח"כ פנינה תמנו-שטה (יש עתיד), יו"ר השדולה לחיזוק וקידום ישראלים יוצאי אתיופיה בישראל.

אל הנשיא מתלווה, בין היתר, משלחת שאותה ארגנה האגודה לפיתוח בינלאומי - "סיד ישראל". בארגון הגג חברים יותר ממאה ארגונים, חברות, מוסדות וחוגים אקדמיים שפועלים בתחומי הפיתוח הבינלאומי ומטרתו לקדם עשייה ישראלית בעולם המתפתח הן ממשלתית והן עסקית וחברתית. הארגון, בשיתוף פעולה עם בית הנשיא, מקיים במסגרת ביקור הנשיא באתיופיה את ועידת ‪impact for good מטרת הוועידה לייצר, פלטפורמה לשיתופי פעולה בין המגזרים השונים בישראל (עסקי, ממשלתי וחברתי) יחד עם ארגונים, קרנות ודמויות בולטות מהעולם היהודי עם עמיתיהם באתיופיה.

ביומו האחרון של הביקור צפוי הנשיא לשאת דברים בכנס '‪impact for good' במהלכו יתקיים מפגש חוצה מגזרים, שמביא יחד נציגי מגזר ציבורי, פרטי ואזרחי ישראלי, יחד עם נציגים בולטים מיהדות התפוצות - העוסקים כולם בפיתוח ועשייה משמעותית באתיופיה ובאפריקה, יחד עם מקביליהם ושותפיהם האתיופיים והאפריקנים. זוהי פעם ראשונה שבה מתקיים אירוע רשמי משותף לנציגים ישראלים לצד נציגים מיהדות התפוצות מתחום הפיתוח.

ראש ממשלת אתיופיה אבייה אחמד - תמונה מתוך עמוד הפייסבוק שלו, 23 במרץ 2018. מתוך עמוד הפייסבוק של אחמד, מערכת וואלה
נבחר לאחרונה לראשות הממשלה. אחמד/מערכת וואלה, מתוך עמוד הפייסבוק של אחמד

אתיופיה חווה בימים אלו תקופה מתוחה. בחודש פברואר הטילה הממשלה מצב חירום במדינה בעקבות המחאות המתמשכות ברחבי המדינה שהובילו להתפטרותו המפתיעה של ראש הממשלה היילמריאם דסלאן.

אלו טלטלו את הכלכלה החזקה ביותר במזרח אפריקה, ובמהלכן נהרגו מאות בני אדם. המחאה התרכזה במחוז אורומיה, שנדחק לשוליים והפגין נגד הכוונה להרחיב את הבירה אדיס אבבה על חשבונו. ההפגנות שהחלו ב-2015 התרחבו במהלך הזמן וכללו גם דרישות לרפורמות פוליטיות.

במטרה לשכך את הזעם של האזרחים, בחרה מפלגת השלטון החזית הדמוקרטית המהפכנית של העם, את אביה אחמד לתפקיד ראש הממשלה - הראשון מקרב בני האורמו שמשמש ראש הממשלה במדינה בעלת האוכלוסייה השנייה בגודלה באפריקה, עם כמאה מיליון תושבים. הוא הבטיח להמשיך ברפורמות, שבמסגרתן שוחררו אסירים פוליטיים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully