וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתי אהיה אבא?": הצעה לשינוי חוק הפונדקאות - ללא להט"ב

30.4.2018 / 12:42

לאחר שבג"ץ הורה לשנות את חוק הפונדקאות, בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות הוצגה הצעת החוק הממשלתית לתיקון החוק ללא זוגות חד מיניים ואבות יחידניים. נציגת היועמ"ש קיבלה את הנוסח. ח"כ מוטי יוגב בדיון: "נעמוד על האור של העם היהודי, לא ניתן להחשיך את העולם"

עריכה: יאיר דניאל

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות דנה הבוקר (שני) בהצעת החוק הממשלתית לשינוי חוק הפונדקאות הקיים, לפיה יורחב מעגל הנשים הזכאיות לבצע פונדקאות בישראל גם לנשים בלא בן זוג, שסובלות מבעיה רפואית שלא מאפשרת להן לשאת היריון. הצעת השינוי שהעבירה הממשלה אינה כוללת זוגות גברים חד מיניים ואבות יחידניים.

הצעת החוק הממשלתית לשינוי החוק הקיים, באה בעקבות מאבק מתמשך של אימהות יחידניות, ארגוני להט"ב ובהם חבר מועצת עיריית תל אביב איתי פנקס ובן זוגו, עמותת אבות גאים, וסוכנות תמוז להעביר תיקון לחוק. ההצעה הממשלתית שהוצגה בדיון בוועדה מגיעה לאחר שהורה בג"ץ למדינה לשנות את החוק הקיים באופן שלא יפלה אוכלוסיות במדינת ישראל, אלא שהמדינה בחרה באופן מודע לא לכלול זוגות הומואים או אבות יחידניים בהחלטה זו.

ח"כ יוגב: "צריך להרים כף של טרקטור D-9 על בג"ץ".
"לא ניתן להחשיך את העולם". ח"כ יוגב

בהצעת החוק הממשלתית נכתב כי מוצע להרחיב את הגדרת המינוח "הורים מיועדים" כך שתחול גם לגבי אישה בלא בן זוג המעוניינת להתקשר עם אם נושאת בהסכם לנשיאת עוברים. נציגת היועץ המשפטי לממשלה אמרה במהלך הדיון כי בשל השונות המהותית שיש בין נשים וגברים הוא מאשר את הנוסח. מי שתמכו בהצעת החוק הזאת הוא ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) שטען במהלכו כי "נעמוד על האור של העם היהודי, לא ניתן להחשיך את העולם". חברי הכנסת מאיר כהן (יש עתיד) ומיכל בירן (המחנה הציוני) הודיעו כי יתנגדו להצעת החוק. יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) אמר כי יפעל להרחיבו גם לזוגות חד מיניים, אך "לא יפרק את הקואליציה על כך", כדבריו. נציג הלהט"ב דמע במהלך דיון בוועדה: "אני בן 36, מתי יגיע החוק שיאפשר לי להיות הורה?"

פנקס שעתר לבג"ץ לשינוי החוק הקיים, תקף את השינוי שהציגה הממשלה. "הכנסת רוצה לחוקק פסקת התגברות כדי שבג"ץ לא יחליט במקומה, אבל אתם שולחים אותנו חזרה לבג"ץ", טען. "אתם מסרבים להחליט בעניינו ולתת צדק ושיוויון. יש לנו רוב בעם ורוב בכנסת. השיוויון לא מגיע בגלל סחטנות של אנשים כמו מוטי יוגב. רכבת השויוון ללהט"ב יצאה לדרך. המאבק ימשיך ברחוב וכן, גם בבית המשפט העליון. אנחנו מבקשים שרק תקבלו כבר החלטה כדי שנוכל לקבל את מה שמגיע לנו במקום אחר".

אודי לדרגור מעמותת אבות גאים, אמר דברים ברוח דומה: "אחרי אינסוף דחיות שביקשה הממשלה לדיון נוסף ואז עוד דיון אצל ראש הממשלה ושר הבריאות בפועל, אצל סגן שר הבריאות ואצל היועץ המשפטי לממשלה, גם היום ניצחו - בינתיים - כוחות החושך והאופל. ראש הממשלה, בגיבוי היועץ המשפטי, החליט להמשיך את האפליה נגד גברים בחוק הפונדקאות. הצעת תיקון החוק, לפיה רק נשים יחידניות יתווספו למעגל הזכאים לתהליך פונדקאות, תקודם על-ידי הממשלה, ללא מתן זכות שווה לגברים.

הוא הוסיף: "אין ספק שבספר דברי הימים של ממשלת החושך והאימה היום, תיזכר הממשלה הזו כממשלה שלא פיספסה הזדמנות לפספס הזדמנות. עוד אפליה, עוד חוסר-צדק, עוד חוסר-שיוויון. הפסדנו היום במערכה אבל אין לי ספק שננצח במלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully