וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ לנשיא טראמפ: אפשר לפולארד לעלות לישראל

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לניו יורק

29.4.2018 / 18:00

בכנס ג'רוזלם פוסט שהתקיים בניו יורק קרא שר התחבורה והמודיעין לאפשר לפולארד לעלות ארצה, זאת למרות שטרם תמה התקופה בה חלים עליו התנאים המגבילים שבהם שוחרר מהכלא האמריקני. הוא אף התייחס לסוגייה האיראנית: "הפעלת לחץ כבד יכולה למנוע אלימות"

צילום: JBS TV, עריכה: ניב מעוז

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ קרא היום (ראשון) לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאפשר לג'ונתן פולארד לעלות לישראל, זאת למרות שטרם הוסרו ההגבלות שהוטלו עליו עם שחרורו לפני כשנתיים. בנאום שנשא בכנס ג'רוזלם פוסט שנערך בניו יורק, אמר השר כץ: "בזכות החלטתו האמיצה והצודקת של הנשיא טראמפ, בימים הקרובים נחגוג את העברת השגרירות לירושלים. כדי להפוך את החגיגה לשמחה עוד יותר גדולה, אני פונה לידידנו הנשיא דונלד טראמפ לאפשר לג'ונתן פולארד לעלות לישראל ולחגוג יחד עמנו בירושלים".

פולארד שוחרר ב-2015 לאחר כ-30 שנה בהם ריצה עונש מאסר בארצות הברית, לאחר שהורשע בריגול למען ישראל. עם שחרורו הוטלו עליו תנאים מגבילים למשך חמש שנים, הכוללים איסור יציאה מאזור מסוים בניו יורק, ענידת אזיק אלקטרוני המנטר את מיקומו באופן תמידי, מעצר בית לילי, ניטור מתמיד של מחשבו בביתו ובמקום עבודתו, והימנעות מיצירת קשר עם כלי התקשורת. ראש הממשלה נתניהו העלה את עניינו של פולארד במהלך פגישותיו עם הנשיא טראמפ, וביקש ממנו אף הוא לאשר לו לעלות לישראל - זאת למרות שלא תמה התקופה בה חלים עליו התנאים המגבילים.

השר כץ לנשיא טראמפ: אפשר לפולארד לעלות לישראל. צ, צילום מסך
קרא לאפשר לפולארד לעלות לישראל. השר ישראל כץ/צילום מסך, צ
ג'ונתן פולארד מגיע לבית המשפט המחוזי במנהטן, ניו יורק. 14 בדצמבר 2015. רויטרס
ג'ונתן פולארד ב-2015/רויטרס

בהמשך דבריו, התייחס השר כץ לנושאים שונים שעל סדר היום, בהם גם החלטתו הצפויה של הנשיא טראמפ בנוגע להסכם הגרעין עם איראן. "ההתפתחויות בסוגיית צפון קוריאה עשויות להראות כי המדיניות הקשוחה של טראמפ המשלבת סנקציות ונכונות לשימוש בכוח, היא משתלמת", אמר כץ שהבהיר כי מדיניות זו צריכה להישמר בעת קבלת ההחלטות בנוגע לאיראן. "הגיע הזמן לבנות חזית מערבית-ערבית בינלאומית נגד איראן בסוגיית הגרעין ובנושא האזורי".

"על האירופאים לא להיות החוליה החלשה בקואליציה ולתמוך בעמדה הקשוחה שהנשיא טראמפ אימץ בנושא הגרעין האיראני", הוסיף כץ. "הפעלת לחץ כבד על איראן יכולה למניע אלימות היום ואף מלחמה מחר. איראן אולי יכולה להתנהג היום כמו אימפריה, אך היא לא - כמו שאומרים בפרסית: 'פוז'ה אולי, ג'יבה חולי - הם מדברים כאילו הם עשירים, אבל הכיסים שלהם ריקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully