וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לשר ההגנה האמריקני: האיום הגדול על האזור - איראן

27.4.2018 / 11:08

שר הביטחון נפגש עם מקבילו מאטיס בפנטגון ודן עמו בהתפתחויות במזרח התיכון. "עוד לא התקבלה החלטה לגבי הסכם הגרעין", אמר שר ההגנה בתשובה לשאלת וואלה! NEWS. ליברמן: מקווים לתרגם את הפגישה לצעדים ממשיים בקרקע

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר אתמול (חמישי) בפגישתו עם שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס כי האיום הגדול ביותר על היציבות במזרח התיכון "הוא האיום האיראני". בפגישה שהתקיימה בפנטגון, אמר ליברמן: "אני מביע את הערכתנו לשיתוף הפעולה יוצא הדופן ומקווה שנתרגם את תוצאות הפגישה לצעדים משמעותיים על הקרקע".

בפגישה נכח גם ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל ג'וזף דנפורד. מלשכתו של שר הביטחון נמסר כי "הפגישה עסקה בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון, ובייחוד בניסיונות ההתבססות האיראניים בסוריה".

בפתח פגישתו עם ליברמן, נשאל מאטיס על ידי וואלה! NEWS אם ארצות הברית תיסוג מהסכם הגרעין עם איראן והשיב: "עוד לא קיבלנו החלטה בנושא". לשאלת כתבים האם הוא סבור שמשלוחי הנשק מאיראן לסוריה נועדו כדי לתקוף את ישראל, אמר מאטיס: "אני לא יכול לחשוב על סיבה אחרת כרגע".

שאלה נוספת שמאטיס נשאל הייתה אם הוא חושש שרוסיה תספק לסוריה את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-300. "אני חושב שכל דבר שנעשה כדי להמשיך את הלחימה בסוריה הוא טרגדיה, ואנחנו צריכים להתייצב מאחורי התהליך עליו הוסכם בוועידת ז'נבה", אמר.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן מגיע לביקור בפנטגון, 26 באפריל 2018. עומרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
שר הביטחון, אביגדור ליברמן מגיע לביקור בפנטגון, 26 באפריל 2018/מערכת וואלה! NEWS, עומרי נחמיאס

ליברמן הביע את הערכתו על הסיוע האמריקני. "אנו מעריכים מאוד את החלטתו של הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים", אמר. "האיום הגדול על היציבות במזרח התיכון, ולא רק, הינו הניסיון האיראני לערער את היציבות בעיראק, בתימן, בלבנון, בסוריה וכמובן בשאיפותיה הגרעיניות של איראן".

בנוסף לפגישה עם מאטיס, נועד ליברמן בבית הלבן עם היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, וכן עם יועצי הנשיא ג'ראד קושנר וג'ייסון גריבנלט. הפגישה עסקה בסוגיות האזוריות וכן במאמצים לחדש את תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים. "בולטון הוא ידיד נאמן של מדינת ישראל, שבקיא מאוד באיום האיראני. שוחחנו על כך ועל המצב המורכב והרגיש בסוריה. אני שמח שהאמריקנים רואים עמנו עין בעין את המצב במזרח התיכון ומודה לממשל על תמיכתו בישראל".

הוא העניק לבולטון קריקטורה שלו קורע את החלטת האו"ם שמשווה את הציונות לגזענות, שבולטון היה ממובילי המאבק לביטולה, בעת שכיהן כיועץ במשלחת האמריקנית לאו"ם בראשית שנות ה-90.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully