וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוטובוסים ועל אזרחי: המסלול החשאי של שכירי החרב הרוסים בסוריה

25.4.2018 / 17:48

מוסקבה טוענת כי היא אינה קשורה לאזרחים הנלחמים לצד אסד, אולם כתבי רויטרס עקבו אחרי נסיעות סודיות משדה תעופה שבו נחתו טיסות מדמשק על בסיס בדרום המדינה. הם ללא מדים, ועוברים דרך מחסום מאויש שממנו נראו האוטובוסים חוזרים ריקים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הקרמלין טוען כי הוא אינו קשור לאזרחי רוסיה הנלחמים בסוריה, אולם בשלושה מקרים שאירעו לאחרונה קבוצת לוחמים טסה מדמשק לבסיס של משרד ההגנה במולקינו, שבדרום-מערב רוסיה - כך דיווחו כתבים של סוכנות הידיעות רויטרס. לפי אתר של הקרמלין, במולינקו שוכן בסיס החטיבה ה-10 של הכוחות המיוחדים.

היעד מספק עדות נדירה לפעילות החשאית של רוסיה בסוריה, מעבר לפעילות האווירית, אימוני צבא סוריה ונוכחות של כוחות מיוחדים שבהם מודה מוסקבה. דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר ב-14 בפברואר כי ייתכן שישנם אזרחים רוסים בסוריה, אך הם "לא חלק מהכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית". הוא הפנה את רויטרס למשרד ההגנה על השאלה מדוע אזרחים הנלחמים בסוריה שבים לבסיס צבאי, אך במשרד טרם הגיבו.

קצין בבסיס, שנשאל מדוע אזרחים נכנסים לבסיס, השיב: "אף אחד לא נכנס, ככל שאני יודע. אתם ראיתם אותם, אבל אתם לא צריכים להאמין לכל דבר, או שכן. איך אנחנו יכולים להגיב על מה שארגון אחר עושה?".

אוטובוס שנושא שכירי חרב רוסים ששבו מסוריה, אפריל 2018. רויטרס
אחד האוטובוסים בדרכם לבסיס/רויטרס

שורת גורמים אמרו כי יותר מ-2,000 שכירי חרב רוסים פועלים על אדמת סוריה, כשהם מסייעים למשטרו של בשאר אסד. לדבריהם, הם מועברים על ידי חברת התעופה הסורית הפרטית "אג'נחה שאם". כתבי רויטרס ראו טיסת החכר של החברה מדמשק נוחתת בשדה תעופה אזרחי ברוסטוב על הדון ב-17 באפריל, וצפו בקבוצת אנשים יוצאת מהטרמינל דרך יציאה נפרדת מזו המשמשת נוסעים רגילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תיקים עמוסים

הם עלו על שלושה אוטובוסים, שהעבירו אותם לאזור שבדרך כלל משמש את צוותי שדה התעופה. הם קיבלו את תיקיהם העמוסים, ואותם אנשים, שהיו לבושים בבגדים אזרחיים, ירדו מהאוטובוסים, העמיסו את התיקים ועלו עליו שוב. שלושת האוטובוסים עזבו את שדה התעופה בשיירה והמשיכו דרומה, כששניים מהם עצרו במהלך הדרך בסמוך למזללות ואחד עצר בשולי הכביש. שלושתם הגיעו למולקינו, שנמצאת כ-230 ק"מ דרומה משם, לפני חצות.

בתוך העיירה, כל אוטובוס עצר למשך דקה או שתיים במחסום שאויש על ידי שני חיילים לפחות בטרם המשיכו בדרכם. כ-15 עד 20 דקות מאוחר יותר, האוטובוסים שבו דרך המחסום כשהם ריקים. מפות לווייניות הגלויות לציבור מראות כי הכביש מוביל למתקן הצבאי.

לפי כתב של רויטרס, מסלול דומה עברו כמה אוטובוסים גם ב-6 באפריל וב-25 במרץ.

מחסום בדרך לבסיס צבאי בדרום רוסיה, אפריל 2018. רויטרס
המחסום שבדרך לבסיס/רויטרס

כמה קרובי משפחה, חברים ומגייסי לוחמים אמרו לרויטרס כי לשכירי החרב הרוסים יש מחנה אימונים במולינקו מאז שהם נלחמו במזרח אוקראינה לצד הבדלנים הפרו-רוסים. לפי אתר משרד ההגנה, במתקן יש מטווח ירי משודרג, שם הצבא מתאמן בלוחמה בטרור, בקרבות טנקים ובירי צלפים.

בעליהם של חלק מהאוטובוסים שהעבירו את קבוצות האנשים משדה התעופה אמרו כי הם השכירו את האוטובוסים שלהם, אך סירבו לומר למי. אחד מהם אמר שייתכן שאחת הנסיעות למולקינו הייתה טיול.

אחד האוטובוסים, שעליו כרזות של חברת תיירות, יובא לרוסיה ב-2007 ונרשם בתחילה בעיירה פצ'ורי. דימיטרי אוטקין, שזוהה על ידי שלושה גורמים שונים כמנהיג של שכירי החרב, פיקד בעבר על יחידה של כוחות מיוחדים המוצבת בעיירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully