וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארמון בקינגהאם ועד סרי לנקה: מנהיגי העולם מברכים את ישראל

19.4.2018 / 19:35

מזכ"ל האו"ם דיבר על הערכים המשותפים, פוטין ציין את "היחסים המצוינים", מלכת אנגליה אליזבת שלחה איחולים חמים, וטראמפ שב על מחויבותו לביטחון ישראל: הברכות ששלחו מנהיגי העולם לנשיא ריבלין לחגיגות ה-70. רה"מ לנציגי הסגל הדיפלומטי: "פעלו להעברת השגרירויות לי-ם"

צילום: לע"מ

הנשיא ראובן ריבלין קיבל היום (חמישי) אגרות ממנהיגים רבים בעולם, המברכים לרגל 70 שנות עצמאות של מדינת ישראל. בין המברכים נשיא ארצות הברית, נשיא רוסיה, מלכת בריטניה, נשיא גרמניה, נשיא טורקמניסטן, נשיא קרואטיה, נשיא סרי לנקה ומזכ"ל האו"ם.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב כי "כפי שהצהרתי, הכרזתי בהכרתי על העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים היא אחד מרגעי הגאווה שלי כנשיא ארצות הברית. מחויבותנו לביטחון ישראל בלתי ניתנת לעירור ונמשיך לעמוד לצדכם. אני מקווה להוסיף ולהעמיק את הידידות ההיסטורית, ולחזות בשגשוג ישראל".

"האו"ם מועשר בגיוון חבריה ומשימתנו מחוזקת כשאנו מתאחדים לחזק את הערכים המעוגנים ביסודנו", כתב מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. "בזמנים של אתגרים, הערכים מחברים בינינו".

קבלת פנים לסגל הדיפלומטי לרגל יום העצמאות ה-70 במשכן הנשיא בירושלים. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
קבלת הפנים לנציגי הסגל הדיפלומטי בבית הנשיא, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

פרנק וולטר שטיינמאייר נשיא גרמניה כתב כי "ישראל חוגגת 70 שנות עצמאות ואנו חוגגים עמה. הפיוס והשותפות עם ישראל המגשרים על התהום שנפערה בהיסטוריה היו והינם דבר מופלא, עבורנו הגרמנים, זו מתנה מחד ואחריות מאידך. לא נשכח זאת ונתרום את חלקנו למען עתיד טוב לישראל ויחסי אמון בין הגרמנים לישראלים".

"לעונג הוא לי לברך אתכם בברכות חמות", כתבה המלכה אליזבת. "איחולים חמים לאושרם ושמחתם של אזרחי ישראל כולם בשנה הקרובה". בברכתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כתב כי ברצונו "לציין את היחסים המצוינים השוררים בין המדינות, אני סמוך ובטוח שיחד נמשיך לפתח שיח בילטרלי ושיתוף פעולה פורה בכלכלה, מדע, טכנולוגיה וסיוע הומניטרי למען עמינו, ולמען חיזוק השלום היציבות והביטחון במזרח התיכון".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
קבלת פנים לסגל הדיפלומטי לרגל יום העצמאות ה-70 במשכן הנשיא בירושלים. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
המפגש בבית הנשיא, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

בקבלת הפנים השנתית לנציגי הסגל הדיפלומטי בארץ שנערכה היום בבית הנשיא, אמר ריבלין כי "במשך שבעים שנה ישראל מושיטה את ידה באזור ובעולם כדי לחלוק את הידע והניסיון שלנו. אנחנו מקווים שלא נצטרך לחכות עוד 70 שנה לשלום. נעשה הכול כדי להגן על עצמנו, ונצטרך לבנות גדרות כדי לעצור טרוריסטים, אבל לא נסגור את הדלת על שלום לעולם. אין קיצורי דרך במזרח התיכון אבל אפשר לעבוד יחד כדי להראות שאפשר לחיות אחד לצד השני".

"המשטר האיראני ממשיך לתמוך בטרור ולאיים על העולם ועל העולם להתאחד מולו", הוסיף. "הלב נשבר כשרואים את התמונות מסוריה. אנחנו מטפלים בפצועים אבל הפשעים של משטר אסד הם מהגרועים בהיסטוריה".

נתניהו לשגרירים זרים: העבירו השגרירות לירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהשתתף אף הוא בקבלת הפנים קרא לנציגי הסגל הדיפלומטי לפעול, בין השאר, להעברת השגרירויות לירושלים. "יש שני דברים שאתם יכולים לעשות כדי לחגוג עם ישראל את העצמאות", אמר. "הראשון, דברו נגד איראן, שמדברת היום באופן פתוח על השמדת ישראל, ומקיפה את כל המזרח התיכון, שולחת טילים לסעודיה, כובשת בלבנון, ומנסה לבנות בסיס צבאי בסוריה. צריך לעצור דברים רעים בהתחלה".

"הדבר השני שאפשר לעשות כדי לקדם שלום זה להעביר את השגרירות שלכם לכאן", המשיך נתניהו. "אנחנו מאושרים מההחלטה של הנשיא טראמפ, זה אומר דבר פשוט - שלום צריך להיות מבוסס על אמת. אי אפשר לבנות שלום על שקרים חשוב לכונן את העקרונות שבסופו של דבר ינחו את השלום. הגיע הזמן להכיר בעובדה שירושלים היא בירת ישראל. יש לפחות שש מדינות שעכשיו דנות איתנו ברצינות על העברת השגרירות, ותודה לגואטמלה. כל המקדים זוכה - אני מתחייב שעשר השגרירויות הראשונות שיעברו יקבלו יחס מועדף".

"העוצמה מביאה לנו שלום", טען נתניהו. "כי כל עוד התייחסו אלינו כמשהו ארעי לא היה שלום אבל אחרי שרשרת של מלחמות טרגיות חלק משכנינו הבינו שאנחנו כאן כדי להישאר. עשינו שלום עם ירדן ומצרים ואני אופטימי בנוגע לעתיד כי אני רואה הרבה מדינות ערביות שמעריכות אותנו ויש להן עמדה חיובית בנוגע לישראל. הרבה מזה השתנה בגלל האויב המשותף - איראן, אבל גם כי אנשים רוצים חיים טובים יותר. ישראל - עוצמה טכנולוגיה וחדשמות הם המפתח לשלום. זה יקח זמן כי חלק משכנותינו עדיין מפנטזות שיצליחו לדחוף אותנו לים אבל היום זה לא נכון לגבי רוב המדינות במזרח התיכון. יש לי תקווה ואני מתכוון לקדם שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully