וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוות לערבים": הפגנות סמוך לטקס הזיכרון האלטרנטיבי בתל אביב

כ-6,000 בני אדם השתתפו בטקס הזיכרון האלטרנטיבי המשותף לישראלים ולפלסטינים, בפארק הירקון בתל אביב. עימותים פרצו בין כ-150 מפגינים שמחו נגדם לשוטרים, במהלכם הותקף גם צלם וואלה! NEWS. בלוד: זיקוקים נורו בזמן הצפירה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

כ-6,000 בני אדם הגיעו הערב (שלישי) לפארק הירקון שבתל אביב לטקס הזיכרון האלטרנטיבי, המשותף לישראלים ולפלסטינים. סמוך למקום בו נערך האירוע התאספו כ-150 מפגינים ומחו על קיום הטקס.

המפגינים קראו קריאות גנאי נגד משתתפיו בהם גם ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) ויו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון. בין השאר, קראו המפגינים "מוות לערבים" ואף הציתו את דגל הרשות הפלסטינית.

הפגנה נגד הטקס המשותף לישראלים ולפלסטינים. איתן אלחדז/TPS, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים סמוך לטקס האלטרנטיבי, הערב/מערכת וואלה! NEWS, איתן אלחדז/TPS

כוחות משטרה רבים שהגיעו למקום יצרו אזור חיץ בין המפגינים לשטח בו מתקיים הטקס. בשלב מסוים ניסו כמה מהמוחים לפרוץ לאזור האירוע, אולם המשטרה הדפה אותם ועימותים פרצו בין בינם לבין הכוחות, במהלכם הותקף גם צלם וואלה! NEWS.

בין המפגינים שהגיעו למחות נגד קיום הטקס - פעילי ימין מוכרים - בהם ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר, ובנצי גופשטיין, העומד בראש ארגון להב"ה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנה נגד הטקס המשותף לישראלים ולפלסטינים. איתן אלחדז/TPS, מערכת וואלה! NEWS
עו"ד איתמר בן גביר בהפגנה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, איתן אלחדז/TPS

באירוע אחר שהתרחש בלוד, זיקוקים נורו באחת משכונות העיר במהלך הצפירה הפותחת את אירועי יום הזיכרון. ראש העיר יאיר רביבו התייחס לכך באחד מהטקסים שנערכו בעירו ואמר כי כוחות המשטרה פועלים לאיתור האחראים למעשה. "אני מבטיח לכם שהיד שהפעילה את הזיקוקים תקלל את היום הזה בו היא נולדה", אמר. "זאת חציית קו שלא נוכל להשלים עימה, להם יש עפיפונים וזיקוקים,
אבל לנו יש מדינה לתפארת, ומחר בערב אלו יהיו מטחי זיקוקים של כבוד, של גאווה, להם יש עליבות ולנו יש ניצחון, תחי מדינת ישראל".

הזיקוקים שנורו בלוד במהלך הצפירה הערב:

צילום מסך
הפגנה נגד הטקס המשותף לישראלים ולפלסטינים. איתן אלחדז/TPS, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בתל אביב, הערב/מערכת וואלה! NEWS, איתן אלחדז/TPS

לקראת הטקס הערב, בג"ץ הורה היום לאפשר את כניסתם של 90 פלסטינים לצורך השתתפות בו, לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן אסר את כניסתם. השופטים אסתר חיות, עוזי פוגלמן וענת ברון קיבלו את עתירת מארגני הטקס "פורום המשפחות השכולות" ו"לוחמים לשלום", ואפשרו את כניסתם לאחר בדיקה פרטנית מתאימה שתמצא כי אין לכך מניעה ביטחונית. את העתירה הגישו בשם הארגונים עורכי הדין גבי לסקי ויובל יועז.

ליברמן אמר בשבוע שעבר כי כי "לא ייתן יד לחילול יום הזיכרון. זהו לא טקס זיכרון אלא מפגן של טעם רע וחוסר רגישות, שפוגע במשפחות השכולות היקרות לנו מכל". זו השנה השנייה שבה לא אושרה כניסת פלסטינים לטובת השתתפות בטקס. הטקס מתקיים זה 13 שנה, ובפורום המשפחות השכולות אמרו שבמשך 11 שנים אושרה כניסת פלסטינים. בעוד שבשנה שעברה נטען בהכניסה נאסרה בשל פיגוע בתל אביב, השנה הסיבה היא התנגדותו של שר הביטחון לעצם קיום הטקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully