וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מצב שאר המדינות בנות ה-70? וואלה! גלובל חגיגי ליום העצמאות

20.4.2018 / 12:43

בתכנית מיוחדת ליום ההולדת ה-70 למדינה אורן נהרי סוקר את מיקומה של ישראל ב"מדד הפיתוח האנושי" של האו"ם ומיקומן של מדינות נוספות שנולדו אחרי מלחמת העולם השנייה, בוחן מדוע יש פרובינציות במדינות מתקדמות בעולם שרוצות עצמאות, ומסביר מדוע מדינת ישראל היא נס

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם: תכנית חגיגית לרגל יום העצמאות ה-70 (והסופ"ש הארוך שהתלווה אליו).

בהקדמה נהרי סוקר את מיקומה של ישראל ב"מדד הפיתוח האנושי" של האו"ם, המשקלל נתונים של מדינות בתחומים כמו חינוך, בריאות, תוחלת חיים ותוצר לאומי. איפה ישראל נמצאת במדד הזה? מהן המדינות הלא-מפתיעות שמעליה במדד, ומי המדינות המפתיעות שמתחתיה? ובעיקר: איפה עומדות "בנות המחזור" שלנו, מדינות נוספות שנוסדו באמצע שנות הארבעים של המאה הקודמת לאחר סיום מלחמת העולם השנייה, כמו דרום קוריאה, ויטנאם והודו?

במרכז התכנית: שיחה עם עומר גנדלר, חוקר לאומיות באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטה הפתוחה על השאיפה לעצמאות והגדרה עצמית באירופה ובמערב בשנת 2018. מיהן כיום הפרובינציות שחותרות להיפרדות מהמדינה (המתקדמת) אליהן הן שייכות? והאם נכון לומר שמדינות שבהן הלאומיות, או התחושה הלאומית חזקה, משגשגות יותר מכאלה שהן מפוררות?

לסיום, נהרי סוקר בליווי תמונות ארכיון את הדרך שעשתה ישראל מההכרזה של דוד בן גוריון על הקמת המדינה בה' באייר 1948, המלחמות הקשות, הצנע, קליטת העליות הגדולות והמחלוקות של ימינו.

(עדכון ראשון 18.4, 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully