וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל שויד לוואלה! TALK: "כדי לעזור להייטק, המדינה צריכה לא להפריע"

16.4.2018 / 19:55

חתן פרס ישראל, מייסד אימפריית אבטחת המידע צ'ק פוינט, מספר על הדרך הקשה שבה בחר במקום האקזיט וקורא לממשלה לדאוג שחברות הטכנולוגיה לא יברחו מישראל. הוא מודה על ההכרה הרשמית, ומספר מדוע הוא לא ישן טוב בלילה, מה חשוב לו בחינוך ילדיו ומדוע כסף אינו גורם מכריע

צילום: שי מכלוף וניב אהרונסון

מייסד חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט, גיל שויד, הוא חתן פרס ישראל הראשון בתחום ההייטק. שויד, בן 50, נולד בירושלים ומתגורר כיום בתל אביב עם משפחתו. לאחר שחרורו מהצבא, בתחילת שנות ה-90, הקים את החברה יחד עם שותפו עוד מימי שירותם בצבא, והמציא את הפטנט שעליו מבוססת חומת האש של צ'קפוינט.

בריאיון לוואלה! TALK אמר שויד כי הוא "מאוד גאה בזכייה בשם העובדים, בשם כל תעשיית ההייטק שזה בעצם איזו שהיא הכרה רשמית בחשיבות שלה במדינת ישראל.
אני חושב שמדינת ישראל עושה הרבה להייטק, אני בעיקר, העמדה שלי אומרת שהייטק זה שוק חופשי והמדינה לא צריכה לעשות הרבה". לדברי שויד, "המדינה צריכה לא להפריע, והיא צריכה לגרום לזה שחברות ירצו להישאר פה, להיות רשומות פה, לשלם פה מיסים. אבל מבחינת התעשייה עצמה אנחנו לא צריכים שיפריעו לנו".

גיל שויד. ראובן קסטרו
שויד בראיון ליעקב אילון/ראובן קסטרו

על השינוי הרב שחל מאז הקמת צ'ק פויינט ועד היום אמר שויד כי "קודם כל האינטרנט גדל ושינה את החיים שלנו בצורה שאף אחד לא היה יכול לדמיין, אני מאוד מרוצה שבעצם בשנת 1993 התחלתי את צ'ק פויינט בעצם התובנה הזו והחזון הזה שהאינטרנט יהיה משהו גדול בעולם. כנראה יצא הרבה יותר גדול ממה שדמיינתי, אבל זה היה נכון".

לדברי שויד, "הכול יכול לקרת בתעשייה שלנו, ואתה יודע היו לנו הרבה שנים טובות, עכשיו אני יודע שגם יהיו תקופות יותר קשות. אני לא חושב שרבעון אחד רע זה סוף העולם אבל תאמין לי שכשזה קורה או כשאני מרגיש דברים כאלה אני לא ישן בלילה וזה דברים שבהחלט מטרידים אותנו. בעולם ההייטק כולנו באיזו שהיא הדחקה, בחרדה, איך שנרצה לקרוא לזה. חברות הייטק אין לה אורך חיים ארוך מידי והן יכולות להיות אימפריות גדולות ולהיעלם כעבור כמה שנים וזה דבר שמטריד את כולנו בתעשייה הזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גיל שויד. ראובן קסטרו
שויד/ראובן קסטרו

כשנשאל שויד על הדרך שבה הוא מעביר את ערכיו לילדיו אמר כי "אני מדגים את זה, אני בא כל יום לעבודה והם אורים את זה, הם רואים שאכפת לי והם רואים שאני עובד. אני חושב שזה הדבר הכי חשוב - דוגמא אישית. אני חושב שהטכנולוגיה הולכת להמשיך להיות מקום מאוד נכבד בחיים שלנו אני חושב שהולכת להיות לה יותר השפעה בתחומי הרפואה, לא אגיד שאנחנו בהחלה אבל אין לדעת את הקפיצות דרך שיהיו. אין ספק שנושאים כמו אינטליגנציה מלאכותית הם נושאים מאוד מרשימים, בעצם מחשב יכול לעשות דברים שלא חשבנו שהוא יכול, בינתיים אלו יישומים מגניבים, בסיסיים ובעתיד יהיו יותר מתוחכמים. ההמצאות הגדולות באמת משפיעות על כל החיים שלנו".

לסיום אמר שויד כי "הדברים הבסיסיים הם שגורמים לנו אושר, משפחה, עבודה, הגשמה עצמית, אסור להתבלבל ולחשוב שכסף פותר הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully