וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע הדריסה במבוא דותן: פלסטיני מואשם ברצח כפול

עלאא קבהא נאשם בבית משפט צבאי בגרימת מוות בכוונה בגין חלקו בפיגוע בחודש שעבר שבו נהרגו סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני. מעצרו של הוארך בשמונה ימים, קבהא נאשם בנוסף בניסיון לגרום למותם של שני חיילים נוספים שנפצעו בפיגוע

עריכה: תום זואילי

כתב אישום הוגש היום (שני) בבית המשפט הצבאי בשומרון נגד עלאא קבהא, בן ה-28 מברטעה, בגין מעורבותו בפיגוע הדריסה סמוך למבוא דותן לפני כחודש. קבהא נאשם בעבירה של גרימת מוות בכוונה המקבילה לרצח וכן בניסיון לגרום למותם של שני חיילים נוספים שנפצעו בפיגוע. על פי כתב האישום קבהא נהג ברכב שדרס למוות את סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני ופצע שני חיילים נוספים שעמדו לצדם בין פילבוקס לבין רכב צבאי ממוגן.

שלא כמקובל בכתבי אישום בטחוניים לא נוסף רקע של פעילות חבלנית עויינת לנוסח האישום. עם זאת, בכתב האישום נאמר כי הדריסה היתה מכוונת על רקע "זעם על היחס המשפיל לטעמו מצד כוחות הבטחון כלפי נשים פלסטיניות במחסומים"

בית המשפט הצבאי האריך היום את מעצרו של קבהא בשמונה ימים נוספים בדיון שנערך שלוש דקות בדיוק. בעוד שהפרקליטות הצבאית מבקשת את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו, הסניגור עורך דין מוהנד בויראת אמר כי "נלמד את כתב האישום ונכלכל את צעדינו בהמשך". בני משפחתו, שלא הגיעו לדיון הארכת המעצר, התעקשו בעבר כי מדובר בתאונת דרכים - זאת בניגוד לטענת שב"כ.

עלאא כבהא, מחבל תושב ברטעה שביצע פיגוע דריסה בריחן שבשומרון שבו נהרגו שני חיילים. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
כתב אישום בגין הדריסה. קבהא/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

במהלך הדיון שהתקיים בהארכת מעצרו כמה ימים לאחר הפיגוע, קבהא חזר וטען כי לא הייתה זו דריסה מכוונת, ולא עמד מאחורי מניע ובוודאי שלא מניע לאומני. לדבריו, אחרי התאונה הוא יצא מרכבו עצמאית, הלך בזירה ולא נגע ברוביהם של החיילים שהיו מושלכים על הקרקע. הוא ומשפחתו טוענים כי הוא זה שביקש מפלסטינים שחלפו בזירה להזעיק עזרה מהמחסום הישראלי שליד מבוא דותן.

לטענתו של קבהא, כבר בדרך לבית החולים סימם אותו איש שב"כ בניסיון להוציא ממנו הודאה. קבהא סיפר כי הוא הוכה במעצר על ידי החוקרים, שאף איימו עליו שיזמנו לחקירה את בני משפחתו ובהם את אחותו, בעלת הרכב שבו נהג, ויפגעו בהם. עוד הוסיף כי בעת שהובא לזירת התאונה לשיחזור, נטען בפניו כי בציבור הישראלי מבקשים לגזור עליו עונש מוות ולהרוס את בית משפחתו וכי אם יודה במעשה, יסכימו בשב"כ לעסקה שתכלול עונש מאסר בלבד.

קבהא אמר כי הוא הובל בעיניים מכוסות למפגש עם אחיו עיסאם שהיה עצור אף הוא, ולדבריו הטיחו בשניהם טענות מופרכות. הם הכחישו את הטענות מכל וכל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דיון הארכת מעצרו של הדורס עלאא קבהא, 16.4.18. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
קבהא שמואשם בגרימת מוות בכוונה, היום/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

בשב"כ מסרו אז בתגובה לטענותיו של קבהא כי הן נועדו "להסיט את הדיון מהחשדות המשמעותיים" נגדו. עוד נמסר כי "החשוד, אסיר בטחוני משוחרר, נעצר בזירת הפיגוע, לאחר שנהג ברכב הדורס, והועבר לחקירת שב"כ. חקירתו, המבוצעת על פי הוראות החוק והפסיקה, נתונה לפיקוח הדוק של כלל הגורמים הרשמיים הנוגעים בדבר, לרבות בית המשפט".

כתב האישום מפרט את תיאור אירוע הדריסה

כפי שתואר בכתב האישום, האירוע הרצחני קרה בדיוק לפני חודש, ביום שישי 16 במרץ. אז נענה קבהא לבקשת אחותו נסרין, להסיע את אחיהם עסאם בג'יפ שלה לצומת עראבה, שם קבע עם חבריו. הוא לקח את מפתחות הרכב מידי אחותו ויצא לדרך עם אחיו כשהוא בכסא הנהג. בדרכם, חצו את מחסום "ריחן" והחלו בנסיעה על כביש 585.

בהמשך הם חלפו על פני עמדת פילבוקס, ועל פי הנטען בכתב האישום, הבחינו בחיילים עומדים במקום ובכלי רכב צבאיים שחנו ליד העמדה. השניים המשיכו בדרכם, חצו את צומת מבוא דותן וסמוך לצומת עראבה נפרדו לשלום כשעסאם ירד מהרכב.

בשלב זה, כך נטען, קבהא ביצע פניית פרסה והחל לחזור לכיוון הכפר ברטעה. מכתב האישום עולה כי, כשעבר בשנית את הפילבוקס, הבחין בשני חיילים שעומדים לצידו וברכב צבאי שחנה שם. הוא המשיך בנסיעתו, חלף במחסום "ריחן" והגיע עד לצומת הסמוך לברטעה.

התביעה הצבאית טוענת כי בשלב זה נזכר קבהא בחיילים שהבחין בהם מספר דקות קודם לכן ובמקביל לכך עלה בו הזעם על היחס המשפיל, לטעמו, מצד כוחות הבטחון כלפי נשים פלסטיניות במחסומים. לפיכך גמלה בו החלטה לשוב על עקבותיו לדרוס את החיילים שעמדו לצד הפילבוקס ובכוונה לגרום למותם.

לפי כתב האישום, קבהא תמרן ונכנס עם הרכב במרווח שבין הפילבוקס לבין הרכב הצבאי, אל מקום עמידתם של החיילים ופגע בעוצמה רבה ברכבו בכל ארבעת החיילים. הרכב המשיך בנסיעה ופגע בפילבוקס, הסתובב על צירו ונעצר בנתיב הנסיעה הנגדי.

לטענת קבהא הוא החליט לנצל את הרכב שבחזקתו ולצאת לטיול, אבל כך או כך אין חולק כי הוא שוב ביצע פניית פרסה והחל לנסוע בחזרה לכיוון הפילבוקס.

(עדכון ראשון: 15:15, 17/4)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully