וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשבתי שזה לא אקדח אמיתי": בן ה-11 שנורה על ידי עבריינים בחיפה משחזר

15.4.2018 / 20:05

מ' בן ה-11 שיחק בחצר ביתו שבשכונת הדר כרמל שבעיר, ונפגע לאחר שקליע שירו רוכבי אופנוע חדר לרגלו. המשטרה עצרה חשודים במעשה אך במשפחתו מאשימים: "כאן לא דואגים לנו, אם היינו גרים בשכונת יוקרה היו מתייחסים יותר"

זירת הרצח בה גבר כבן 36 נמצא ללא רוח חיים על המדרגות הציבוריות לצד בית התעשייה הישן בהדר הכרמל. -, מערכת וואלה! NEWS
כוחות משטרה בזירת רצח בשכונת הדר כרמל בחיפה, בתחילת השנה/מערכת וואלה! NEWS, -

שוטרי משטרת חיפה עצרו הלילה (ראשון) את סלימאן אבו כליב ואת מוחמד שנאווי, שניהם בני 26 תושבי שכונת חליסה המוכרים למשטרה, בחשד למעורבות בירי בילד בן 11. הילד נורה אמש מאופנוע חולף ברחוב הקישון בעיר ונפצע. המשטרה מייחסת להם עבירה של ניסיון רצח. בית משפט השלום בעיר האריך ביום אחד את מעצרו של שנאווי, והורה על שחרורו של אבו כליב.

עם זאת, בערר שהגישה המשטרה לבית משפט המחוזי בעיר ובהסכמת עו"ד סאנדי מארון המייצגת את השניים, להמלצת בית המשפט, הוארך בסופו של יום גם מעצרו של אבו כליב ביממה. על פי החשד, הירי לפני מספר שבועות לעבר שנאווי, סמוך לפאב במרכז הכרמל, הוא הסיבה לירי אמש.

אמש המשטרה עצרה את אביו של הילד, בן ה-63 ושני אחים בני 19 ו-31 בחשד כי עם הגעת השוטרים תקפו אותם, מנעו מהם להכנס לדירה ולטפל בילד הפצוע וניסו לשבש ראיות. השופטת מריה פיקוס בוגדנוב שוכנעה כי קיים חשד סביר לגבי עבירות של איומים, תקיפה והפרעה לשוטרים וכך קיימת עילת מעצר, אולם כי יחד עם זאת, "בנסיבות האירוע, ולאור טיב האלימות שהופעלה לכאורה", היא שחררה אותם בחתימה על ערבות עצמית של 1,500 שקלים.

פשיטת המשטרה על מתחם בעיר התחתית בחיפה בעקבות הירי אתמול בחיפה. 4 בינואר 2017. ערן גילווארג
כוחות משטרה בזירת ירי בעיר התחתית בחיפה/ערן גילווארג

12 יריות ויותר ירו אתמול עבריינים לעבר הבית ברחוב הקישון בשכונת הדר הכרמל בחיפה. "הם באו על קטנוע מרחוב ברזילי, עם קסדות על הפנים, ירו וירו והמשיכו לירות גם כשברחו לכיוון רחוב יל"ג", מספרים עדי ראייה. כדור אחד פגע ברגלו השמאלית של מ' בן ה-11 ששיחק אותה עת עם ילדים אחרים מחוץ לבית, חדר אותה באזור הברך, יצא ממנה ופצע גם את רגלו הימנית.

"רק קצת פחדתי", אומר הילד שאירועי האלימות הקשה בשכונה אינם זרים לו, "בהתחלה בכלל לא ידעתי שירו עלי כי לא היה רעש של אקדח אמיתי", הוא משחזר, "חשבתי שזה אקדח 'סתם' שעושה רעש. אבל אחר כך הרגשתי ברגל והתחיל לרדת הרבה דם". בני המשפחה ששהו בחוץ מצאו מקלט בתוך הבית ונעלו את הדלת.

רופאי בית החולים רמב"ם ניתחו את מ' בלילה ומצבו מוגדר עתה קל. הבוקר, במחלקה כירורגית בבית החולים, הוא כבר יושב בכסא והעובדת הסוציאלית של המחלקה דואגת שלא יתבטל מלימודים ומביאה לו קצת חומר לקריאה. מחר-מחרתיים כבר יוכל להשתחרר מאשפוז. מ' הוא תלמיד כיתה ו' באחד מבתי הספר הממלכתיים-ערביים של עיריית חיפה. כשהוא חוזר הביתה הוא חוזר לאחד הרחובות האלימים בעיר. "בלגן", נאנחת אמו שלו בת ה-52 היושבת לצידו, "מה זה, מלחמה? ככה באים? אין משטרה? לא מפחדים? אין הרתעה?".

עוד באותו נושא

קורבן למלחמות עבריינים: בן 12 נפצע קל מכדור תועה בחיפה

לכתבה המלאה

"היה פחד אבל נעבור את זה, הוא גיבור"

"אתמול אמרנו לשוטר שיש מצלמות אבל הוא לא רצה לבדוק", סיפר הילד, "לפני כמה חדשים באו ברחוב אצלנו למישהו, גם ירו בו ברגלים ועכשיו הוא נכה והמשטרה גם כן לא עשתה כלום". הוא גם זוכר את ההצתות ברחוב ואת מקרה שבו הגבר שהופיע דקור לבקש עזרה אצל שכנה ברחוב שהספיקה להזעיק אמבולנס והתעלפה בעצמה לנוכח המראה.

"השתגעו שניהם עד שבא אמבולנס. אח שלו כבר שבר כבר את הבית מעצבים למה אמבולנס לא מגיע לילד וראה את הפנים שלו מהפחד", מספרת האם ."אחר כך כשהמשטרה הגיעה הרביצו לו וכמעט הרגו אותו. והוא עם ניתוח בחזה. בעלי גם חולה וגם לו הרביצו. איך מרביצים ככה? הוא בחיים לא עשה כלום לאף אחד", אמרה.

מ' הוא בן הזקונים. יש לו עוד ארבעה אחים ואחיות. אחותו הבכורה בת ה-29, בעצמה אימא לשניים, אף היא באה לבקר אותו. "איך אפשר לקבל דבר כזה? אח שלי שיחק עם חברים שלו. מה הם רצו מילד? הם התכוונו למישהו אחר. לנו אין בעיות, היה פחד אבל נעבור את זה. הוא גיבור. אבל מה עם המשטרה? צריך לעצור את זה. יש מצלמות, יש הכל. הם יכולים לבדוק. אין מצב שזה יישאר ככה בלי שיגלו מי עשה את זה. אבל כאן לא דואגים לנו, גם בעירייה אף אחד לא מקשיב לנו. אף אחד לא מתייחס. כותבים כתבות ולא מעניין אותם. לילדים אין מקום לשחק, כדורגל משחקים בכביש ועל המדרכה. גם אח שלי. אם היינו בדניה היו מתייחסים יותר. שם גר ראש העירייה".

(עדכון ראשון: 19:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully