וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "נגיב עד שהמשטר הסורי יפסיק להשתמש בנשק כימי"

14.4.2018 / 8:35

נשיא ארצות הברית מסר הצהרה לאומה, ובה הכריז על המתקפה הצבאית המשותפת עם בריטניה וצרפת. "המתקפה האיומה הזו הותירה נשים וילדים מתחננים לאוויר"

רויטרס

(בוידאו: נאום נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנושא תקיפה בסוריה, שלשום)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כינס הלילה (שבת) מסיבת עיתונאים, בה אמר כי ארצות הברית, בריטניה וצרפת יתקפו בסוריה בתגובה למתקפה הכימית של משטר אסד בסוריה.
"לפני זמן קצר הוריתי לצבא ארצות הברית לבצע מתקפה מדוייקת במטרות בסוריה הקשורות במתקני הנשק הכימי של הרודן הסורי בשאר אל אסד. כרגע מתבצעת פעולה משותפת עם צרפת ובריטניה", אמר טראמפ.

עוד הוסיף טראמפ כי "בשבוע שעבר צבא סוריה שוב ביצע מתקפה כימית כדי לטבוח אזרחים חפים מפשק בעיר דומא ליד דמשק. הטבח הזה היה הסלמה משמעותית על ידי המשטר הזה. המתקפה האיומה הזו הותירה ילדים ונשים מתחננים לאוויר. אלו לא פעולות של אדם, אלא פשעים של מפלצת". טראמפ המשיך ואמר כי "ההרתעה היא אינטרס חיוני של ארצות הברית. התגובה המשולבת הזו תשמש בכל הכוח שלנו: צבאי, דיפולמטי וכלכלי. אנחנו מוכנים להגיב עד שהמשטר הסורי יפסיק להשתמש בנשק כימי".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מוסר הצהרה על סוריה, 14 באפריל 2018. רויטרס
נשיא ארצות הברית דונל טראמפ מוסר הצהאתו על סוריה, היום/רויטרס

נשיא ארצות הברית פנה לבעלות בריתה של סוריה: "יש לי גם מסר לשתי המדינות שאחריות לתמיכה ומימון המשטר הפושע של אסד: את איראן ורוסיה אני שואל, מי רוצה להיות מקושר לרוצח של נשים וילדים חפים מפשע? אף אומה לא יכולה להצליח על ידי תמיכה בדיקטטורים רצחניים. בשנת 2013 הנשיא פוטין הבטיח לעולם שהוא יוודא שסוריה תחסל את הארסנל הכימי שלו. הפעולה הלילה היא תוצאה ישירה של הכישלון של רוסיה למלא את הבטחתה".

הוא סיכם את הנאום במילים "הלילה אני מבקש מכל האמריקנים להתפלל ללוחמינו ולבני בריתנו המבצעים את משימתם. אנו מקווים שהאל יביא נחמה לאלו הסובלים בסוריה, יביא לאזור נחמה ושלום ואנחנו מתפללים שהאל ימשיך לשמור על ארצות הברית".

(עדכון ראשון: 05:00)

יעדי התקיפה בסוריה מפה. עיבוד תמונה
יעדי התקיפה בסוריה מפה/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully