וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "ישראל עשתה טעות טיפשית בתקיפת כוח איראני בסוריה"

מזכ"ל חיזבאללה התייחס לתקיפת הבסיס הצבאי באזור חומס, שבה נהרגו בין היתר גם נציגים איראנים בסוריה. לדבריו, ישראל הכניסה עצמה לעימות ישיר מול טהראן. "מה שהיה לפני התקדים הזה לא יהיה אותו דבר, איראן אינה מדינה חלשה ופחדנית"

צילום: טוויטר

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס היום (שישי) לתקיפת שדה התעופה הצבאי T4, הסמוך לחומס שבסוריה, שיוחסה לישראל. בנאום מוקלט ששודר ברובע דאחיה שבביירות לרגל הבחירות לפרלמנט בלבנון, אמר כי "ישראל עשתה טעות היסטורית וטיפשית בכך שתקפה כוח איראני בכוונה תחילה על מנת להרוג". הוא הוסיף כי "בכך ישראל הכניסה את עצמה לעימות ישיר מול איראן. זהו תקדים, מה שהיה לפני התקדים הזה לא יהיה אותו דבר אחריו".

נסראללה הוסיף כי "ישראל יודעת שאיראן אינה מדינה קטנה, חלשה ופחדנית". "ישראל רואה במספר קטן של איראנים על אדמת סוריה איום אסטרטגי, אבל באלפי טרוריסטים בסוריה היא לא רואה איום. ואלה שקוראים לעצמם המורדים בסוריה, ישראל רואה בהם ידידים ותומכת בהם", הוסיף.

חסן נסראללה. AP
נסראללה/AP

בתחילת דבריו אמר כי המזרח התיכון עובר תקופה רגישה לנוכח ההתפתחויות והאירועים בסוריה. "התפתחויות אלה יכולות להשפיע על כל האזור", ציין. בהמשך, תקף מזכ"ל חיזבאללה את מדינות ערב על שתיקתן לנוכח האירועים בגבול הרצועה, במסגרתם נפצעו היום יותר מ-700 פלסטינים בהפגנות המתרחשות מדי יום שישי, זה השבוע השלישי ברציפות. כמו כן, הוא ביקר את מנהיגי מדינות האזור "על הכניעה וההתרפסות לארצות הברית ולתכנית השלום של טראמפ". "סעודיה שלחה 4,000 מתאבדים לסוריה, אם היתה שולחת אותם לישראל, לא הייתה עוד ישראל", אמר.

לדבריו, "ההנהגה האמריקנית מבולבלת ומפולגת, ומלאה בריבים פנימיים. היא אינה אינה יודעת מה לעשות וחסרת ראייה אסטרטגית. הנשיא טראמפ חמום מוח ופועל בפזיזות. על העולם לדעת שכל הציוצים והאיומים של טראמפ לא מפחידים אפילו ילד קטן בסוריה, איראן, רוסיה וכל ציר ההתנגדות באזור".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
בסיס T4, חומס, סוריה. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
בסיס T4 בסוריה/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

נסראללה התייחס לאפשרות שארצות הברית תתקוף בסוריה לנוכח השימוש בנשק כימי בידי המשטר, ואמר כי "כל האופציות פתוחות בנשוא ההתקפה על סוריה עם נשיא אמריקני כזה והנהלה כזו. ראוי להיות מודאגים מהתנהלות כזו לא רק בסוריה, אלא בכל מדינות העולם".

בתקיפה שבוצעה ביום שני בלילה הופצץ הבסיס, הנמצא תחת שליטת משטרו של הנשיא בשאר אסד. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפה נהרגו 14 בני אדם ובהם גם איראנים וחברי מיליציות התמכות בידי טהראן. צבא רוסיה טען כי חיל האוויר הישראלי הוא זה שתקף את השדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully