וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשע משתולל במרכז אפריקה, והתושבים הניחו גופות בפתח מטה האו"ם

אחרי קרבות עזים בין משקיפים לחמושים בשכונה מוסלמית בעיר הבירה, טענו תושבים כי חפים מפשע נהרגו. עם זאת, באו"ם טוענים כי זאת "תעמולה" והבטיחו להמשיך במאבק

עריכה: שניר דבוש

מפגינים זועמים הניחו גופות בפתח מטה כוח שמירת השלום של האו"ם בבירת הרפובליקה המרכז-אפריקנית, אך דובר הארגון אמר אמש (חמישי) כי זאת "תעמולה". בהודעה שמסר לרשת BBC, הוסיף: "יש מי שמשתמש בגופות כדי לומר שהרגנו אזרחים".

המחאה החלה ברביעי, אז המפגינים הניחו 17 גופות מחוץ למבנה כוח השלום של האו"ם בבירה בנגי. הם אמרו כי אלו אזרחים חפים מפשע, שנהרגו קרבות בין המשקיפים לארגונים חמושים.

עם זאת, לטענת האו"ם היו אלו חברי כנופיות חמושות שתקפו את כוחות שמירת השלום ואת כוחות הממשלה. "הם ירו לעבר הכוחות והשבנו אש", מסר הדובר ולדימיר מונטיירו. "הגופות הן תוצאה של העימותים. אנחנו מגנים את העובדה שיש מי שבחרו להשתמש בגופות כסוג של תעמולה".

מחאה נגד האלימות - מפגינים הניחו עשרות גופות של אזרחים מול בניין מטה האו"ם בבירת הרפובליקה המרכז-אפריקנית. מערכת וואלה! NEWS
המדינה לא מתאוששת מהכאוס. גופות בפתח מטה האו"ם/מערכת וואלה! NEWS

כוחות האו"ם התחילו ביום ראשון במבצע בשכונת 5PK, מובלעת מוסלמית בבירה בעלת הרוב הנוצרי, במטרה לפרק מיליציה חמושה, שטוענת כי היא מגנה על התושבים. הדובר אמר ל-BBC כי כוח משימת השלום של האו"ם ימשיך במבצע למרות המחאה.

המדינה חווה כאוס מאז שמורדים מוסלמים השתלטו על המדינה בעלת הרוב הנוצרי ב-2013. שורה של מיליציות נוצריות קמו נגדם ומאז גלשה הרפובליקה המרכז-אפריקנית למעגל של אלימות. ב-2016 הוקמה ממשלה חדשה, אך היא לא הצליחה להביא שלום במדינה העשירה במחצבים, שחווה תהפוכות מאז קיבלה את עצמאותה מצרפת ב-1960.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully