וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברחת הקוקאין בסך 320 מיליון דולר מסכנת את השלום השברירי בקולומביה

11.4.2018 / 11:28

אחד מבכירי מחתרת FARC לשעבר, שאמור להפוך לחבר קונגרס, נעצר אחרי שהואשם בארה"ב בהברחת הענק. בוגוטה עשויה להסגירו לרשויות האמריקניות, והנהגת המורדים לשעבר מזהירים: "תהליך השלום בנקודה קריטית"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

הסכם השלום בין קולומביה למורדים לשעבר (FARC) נמצא בסכנה אחרי מעצרו של אחד מבכירי הארגון, שהיה אמור להתחיל בקרוב את תפקידו כחבר קונגרס - כך הזהיר אתמול (שלישי) הארגון.

סאוסיס הרננדס, המוכר בכינוי חסוס סנטריץ', מואשם על ידי בית משפט בארצות הברית יחד עם שלושה אנשים נוספים בהברחת עשרה טונות של קוקאין, בשווי 320 מיליון דולר, אל ארצות הברית. לפי התובע הכללי בקולומביה, הוא יישאר במעצר עד לבקשת הסגרה רשמית של ארצות הברית.

הרננדס היה אחד מחברי צוות המשא ומתן של המחתרת המרקסיסטית במשך יותר מארבע שנים, ששמרה על ראשי התיבות שלה, אך שינתה את שמה עם הפיכתה למפלגה פוליטית. השיחות הסתיימו בהסכם שהביא לתום 52 שנות לחימה בין כוחות הממשלה לבין המורדים. כ-12 אלף לוחמי FARC מסרו את נשקיהם, והממשלה הדגישה כי תהליך השלום הוא בלתי-הפיך.

לקריאה נוספת בנושא
"להתראות למלחמה": המורדים בקולומביה השלימו את מסירת נשקם
סוף ל-50 שנות מלחמה: ממשלת קולומביה והמורדים חתמו על הסכם שלום

חבר מחתרת FARC לשעבר סאוסיס הרננדס, המוכר בכינוי חסוס סנטריץ', במסיבת עיתונאים בבוגוטה, קולומביה, 2017. רויטרס
במפלגתו טוענים כי מעצרו תוכנן מראש. הרננדס/רויטרס

"עם לכידתו של עמיתנו לנשק, חסוס סנטריץ', הליך השלום הגיע לנקודה הקריטית ביותר שלו ועלול להסתיים בכישלון אמתי", אמר איוון מארקס, סנאטור עתידי של FARC. הוא אמר כי מעצרו תוכנן מראש וקרא לפגישה עם משלחת האו"ם בקולומביה ועם הממשלה. "זאת פארסה שתוכננה כדי להשפיע על דעת הקהל בקולומביה ועל דעת הקהל הבינלאומית, הסגרתו תפר את ההסכם ותסמל את כישלון תהליך השלום", אמר.

בהתאם להסכם השלום, שנחתם ב-2016, פשעים שבוצעו על ידי לוחמי המחתרת בזמן המלחמה יישפטו על ידי טריבונל מיוחד. עם זאת, אלו שבוצעו לאחר התפרקותם מנשק יהיו נתונים לשיפוט רגיל, שכולל את אפשרות ההסגרה. לפי הממשלה, מעשיו של הרננדס בוצעו לאחר ההסכם.
הרננדס זכה להיות אחד מעשרת חברי הקונגרס של FARC, שמקומם מובטח עד 2026 במסגרת ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully