וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת העבודה השעתה קשריה עם מנהיג הלייבור הבריטית

10.4.2018 / 17:13

יו"ר המפלגה אבי גבאי שלח מכתב לג'רמי קורבין שבו הביע את דאגתו מכך שאינו ממלא את תפקידו בבלימת תופעות אנטישמיות בסביבתו. "זאת בנוסף להצהרותיך הציבוריות הנושאות מטען של שנאה כלפי המדיניות של ישראל", כתב, "לא נוכל להסכים לשימור הקשר עמך"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי שלח היום (שלישי) מכתב רשמי למנהיג מפלגת הלייבור באנגליה, ג'רמי קורבין, ובו הודיע לו כי מפלגת העבודה משעה את היחסים עמו בעקבות טעמות לאווירה אנטישמית במפלגתו. גבאי כתב במכתבו כי "בימים אלו אנו מציינים בישראל את יום השואה והגבורה, אני מוצא לנכון לפנות אליך בדאגה, נוכח ההתבטאויות והפעולות האנטישמיות שהנך מאפשר, כמנהיג מפלגת הלייבור. יום השואה", כתב גבאי, "הוא יוםבו אנו זוכרים ומזכירים את הזוועות מבית המדרש האנטישמי באירופה, ואת מחויבותנו להיאבק ולבלום תופעות אנטישמיות מכל סוג וצורה, ובכל מקום בעולם".

במכתבו כתב יו"ר מפלגת העבודה כי "למרות קיומם של תחומי פעילות רבים בהם מפלגותינו יכולות להמשיך ולשתף פעולה, אנו לא נוכל להסכים לשימור הקשר עמך, מנהיג מפלגת הלייבור, כשאתה אינך ממלא את תפקידך בבלימת תופעות אנטישמיות בסביבתך, זאת בנוסף, להצהרותיך הציבוריות הנושאות מטען של שנאה כלפי המדיניות של ישראל".

ראיון של אבי גבאי לוואלה טוק 21 בדצמבר 2017. סטילס : ראובן קסטרו, עריכה : נועה לוי, מערכת וואלה! NEWS
"מחוייבים להיאבק ולבלום תופעות אנטישמיות". גבאי/מערכת וואלה! NEWS, סטילס : ראובן קסטרו, עריכה : נועה לוי

בשבוע שעבר עורר קורבין סערה, לאחר שהשתתף באירוע לרגל הפסח של ארגון שמאל קיצוני יהודי, שבעבר הביע את תמיכתו בהשמדת ישראל. הארגון, "ג'ודאס", תיאר את ישראל בדצמבר האחרון כ"ערימת ביוב מסריחה שיש להיפטר ממנה". הארגון אף גינה את המחאה על כך שקורבין לא מצליח להיאבק באנטישמיות כ"זעם מדומה המשומן בצביעות ובאופורטוניזם".

השתתפותו באירוע התרחשה כשבוע אחרי שקורבין, מבקר ידוע של ישראל המקורב לארגונים כמו חמאס וחיזבאללה, הודה בכך שלא טיפל כראוי בבעיית האנטישמיות בלייבור והדגיש כי אין לה מקום. דובר מטעמו של מנהיג האופוזיציה בבריטניה אמר כי הוא השתתף באירוע במחוז הבחירה שלו כאדם פרטי ולא במסגרת תפקידו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין במהלך עצרת במרכז לונדון 25 בינואר 2018. רויטרס
הודה בכך שלא טיפל כראוי בבעיית האנטישמיות. קורבין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully