וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין ורעייתו אירחו ניצולי שואה בבית הנשיא

10.4.2018 / 14:00

נשיא המדינה אירח זו השנה השלישית את מפגש "זיכרון בסלון" במעונו הרשמי לקראת יום השואה והגבורה. ריבלין ורעייתו שמעו עדות מפי פרופ' נח שטרן בן ה-83, ניצול יהדות הונגריה

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה אירחו היום (שלישי) זו השנה השלישית מפגש "זיכרון בסלון" לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה. היוזמה החברתית "זיכרון בסלון" החלה לפני שמונה שנים, ומאפשרת לציין את ערב יום השואה בצורה משמעותית בסלון הבית בין משפחה וחברים במפגש המורכב מעדות, חלק אומנותי-שיתופי ודיון. באירוע יספר את עדותו פרופ' נח שטרן, בן 83 ניצול יהדות הונגריה ובהשתתפות הזמר שמעון בוסקילה.

בשנה שעברה אירח ריבלין את מרים אשל, בת 87, ניצולת מחנה ההשמדה אושוויץ. ריבלין פנה לאשל ואמר לה במהלך המפגש: "הכבוד הגדול הוא לנו לארח אותך כאן, בבית הנשיא, זה הניצחון של כולנו". לדבריו, "השואה היא אירוע לאומי, השואה נוגעת לעם בישראל, נוגעת לפרטים בישראל והיא אירוע ברמה עולמית. לפני קום המדינה ובראשית הקמת המדינה כל ילד בארץ ישראל היה מודע לשואה ונפגש עם ניצולי השואה עם המספר על היד, זו הייתה עדות בלי אמצעית למה שקרה שם, לדברים הבלתי נתפסים מבחינה אנושית ומבחינה לאומית. הצורך שלנו היום הוא בבחינת 'והגדת לבנך' לנכדינו ונינינו, של מה היה שם, דווקא כשאנחנו מדינה כל כך חזקה ועם כל כך מגובש".

(עדכון ראשון: 12:45)

נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס מינוי קאדים, בית הנשיא. 9 בפברואר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully