וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבכיר החשוד בשחיתות בחבל מודיעין: ראש המועצה שמעון סוסן

9.4.2018 / 19:12

יחד עם סוסן נעצרו שישה חשודים נוספים, בהם מנכ"ל המועצה יוסי אלימלך. חוקר משטרה אישר כי נגד אלימלך הוגשו כמה תלונות בגין הטרדה מינית. בית המשפט האריך את מעצרם

צילום: אבי כהן, עריכה: תום זואילי

ראש המועצה האזורית חבל מודיעין, שמעון סוסן, ומנכ"ל המועצה, יוסי אלימלך, הם הבכירים שנעצרו הבוקר (שני) במועצה. יחד איתם נעצרו עוד חמישה חשודים. השבעה חשודים בעבירות בתחום טוהר המידות, בהם שוחד, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים, עבירות מס וכן איומים. הם נעצרו בתום חקירה סמויה שנמשכה תקופה ארוכה ונערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים.

סוסן הוא איש ליכוד בכיר ומקורב מאוד לשר האוצר משה כחלון. בית משפט השלום בראשון לציון האריך הערב את מעצרו עד יום חמישי. בדיון בבית המשפט הציגו חוקרי המשטרה מפקח רן חורש ורס"ר לירן גל דוח סודי. רס"ר גל אמרה בדיון כי ראש אח"מ ופרקליט המדינה אישרו את מעצרו של סוסן, בשל הקרבה לבחירות ברשויות המקומיות שייערכו ב-30 באוקטובר. החוקרים אישרו גם כי הוצאו צווים לבדיקת חשבונות הבנק של ראש המועצה וכי החקירה נוגעת גם לקשקיו של סוסן עם רשות שדות התעופה.

יו"ר מועצת חבל מודיעין לשעבר שמעון סוסן, הארכת מעצר 9 באפריל 2018. אבי כהן
סוסן בבית המשפט, הערב/אבי כהן

השופט עמית מיכליס אמר בתום הדיון כי "למרבה הצער שוב מובא ראש רשות מקומית לבית המשפט, החשוד בביצוע עבירות של שחיתות. בפרשה הזו נבדקת שורה ארוכה של חשדות ששמו של ראש המועצה נקשר בהם. מעיון שלי בחומר החקירה נקשר שמו של ראש המועצה למרבית החשדות הפרשיות השונות".

הערב נערך גם דיון בעניינו של אלימלך. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של אלימלך עד יום שישי, אולם בית המשפט האריך את מעצרו רק עד יום רביעי. חוקר המשטרה אמר בדיון כי הוא היה מעורב בהליך הטעיית מכרזים להפקת חשבוניות פיקטיביות. "הייתה שיטה להטיית מכרזים במועצה", הוסיף החוקר. בנוסף, אישר החוקר כי הוגשו כמה תלונות נגד אלימלך על הטרדה מינית.

החקירה מנוהלת בשיתוף פעולה בין אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל ומחלקת חקירות מס הכנסה ירושלים ברשות המסים, ובליווי פרקליטות מחוז מרכז. בהודעת המשטרה נמסר כי "על פי החשד, החשודים, כל אחד על פי חלקו, קיבלו לכאורה טובות הנאה שוות כסף בתמורה לקידום תועלתם של אחרים וזאת בניגוד לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully