וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזוודות" מיירטות שיחות: מי הטמין ערכות ריגול ברחבי ארה"ב?

המשרד להגנה על המולדת הודה כי אותרו מכשירים מיוחדים, הקולטים מידע אישי מטלפונים סלולריים, בוושינגטון הבירה ובמקומות נוספים. לא ברור אם אותם ערכות שייכות לסוכנויות ריגול זרות או לגורמי פשיעה

שוטרים בגבעת הקפיטול לאחר הירי בסטיב סקליס בוורג'יניה, 14 ביוני 2017. רויטרס
גבעת הקפיטול/רויטרס

ערכות ריגול היכולות לעקוב אחרי טלפונים סלולריים וליירט שיחות והודעות אותרו בוושינגטון ובמקומות נוספים בארצות הברית - כך הודיע היום (רביעי) המשרד להגנת המולדת, שמסר כי הוא עוקב אחרי "פעילות חריגה" של אותם מכשירים המכונים "סטינגרייס". המשרד הדגיש כי הוא לא גילה אם אותם מכשירים שייכים לסוכנים זרים או לפושעים, והזהיר כי "הסכנה מפניהם דגלה".

המכשירים הללו, שגודלם כשל מזוודה, הם למעשה טלפוני ריגול סלולריים המחקים מגדלי תקשורת סלולריים. הם שולחים אותות כדי לרמות טלפונים כך שיעבירו להם את מיקומם ומידע מזהה. בנוסף לכך, הם מסוגלים לאסוף מידע מטלפונים של עוברי אורח סמוכים.

זאת הפעם הראשונה שבה הממשל מודה בקיומם של מכשירי ריגול מסוג זה בוושינגטון הבירה. ההודאה בכך הייתה בתשובה למכתב ששלח הסנאטור רון וויידן למשרד להגנה על המולדת, שבו שאל על שימוש לא חוקי שנעשה במכשירים.

לפי הארגון להגנה על זכויות האזרח (ACLU), מכשירי ה"סטינגריי" נמצאים בשירות 73 סוכנויות אכיפת חוק ב-25 מדינות שונות בארצות הברית. עם זאת, הוא סבור כי נעשה שימוש ברבים אחרים שלא באופן רשמי. חברי קונגרס חוששים כי מכשירים אלו יוכלו להגיע גם לידיהן של ממשלות זרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully