וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקון עוול: ניו זילנד ביטלה את הרשעתם של כאלף הומואים

הפרלמנט העביר חוק שניקה את העבר הפלילי של מי שהורשע בעבירות בקיום יחסים חד-מיניים, שבוטלו רק ב-1986. "שולח מסר ברור ולפיו אפליית הקהילה הגאה איננה מקובלת עוד"

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, ינואר 2018. רויטרס
תיקון היסטורי. ראשת ממשלת ניו זילנד (צילום: אי-פי)/רויטרס

ניו זילנד העבירה חקיקה שתנקה את עברם הפלילי של מי שהורשעו בעבר בעבירות הקשורות לנטייתם המינית. לפי החוק, הרשעתם של כאלף גברים תבוטל עם יישום התכנית בשנה הבאה. המחוקקים אף התנצלו בפני מי שהושפע בעבר מההרשעות הללו.

האיסור על יחסים מיניים במדינה בוטל רק ב-1986, והעצומה לביטול ההרשעות הוצגה לראשונה בפרלמנט בשנה שעברה, כארבע שנים אחרי שהפכה למדינה הראשונה באזור שמאשרת נישואים חד-מיניים.

שר המשפטים, אנדרו ליטל, אמר כי החוק "שולח מסר ברור ולפיו אפליית הקהילה הגאה אינה מקובלת עוד" וכי "אנחנו מחויבים לשים את הדברים הרעים מאחור". לדבריו, "אני רוצה להתנצל שוב בפני כל הגברים וחברי הקהילה הגאה, שהושפעו מהדעות הקדומות, מהסטיגמות ומההשפעות השליליות שלהן גרמו ההרשעות".

הממשלה אמרה כי ביטול ההרשעות קשורות לשלוש עבירות שבוטלו ב-1986 - מעשי סדום, חוסר צניעות בין גברים ושמירה על מקום מפלט לקיום יחסי מין חד-מיניים. בני משפחה שקרוביהם הורשעו בעבירות הללו ואינם בין החיים יוכלו להגיש בקשה לניקוי עברם הפלילי. יהיה זה תקף למי שהורשע בקיום יחסי מין בהסכמה והיה בן 16 ומעלה.

  • עוד באותו נושא:
  • ניו זילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully