וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחיל הים על סיכול הפיגוע ברצועה: לא היה ניסיון לתקוף ספינה

4.4.2018 / 15:00

מפקד בסיס החיל באשדוד אל"מ יובל אילון אמר לוואלה! NEWS כי מעצר חוליית החשודים של הג'יהאד האסלאמי נערך לאחר שסירתם חרגה מתחום השייט המותר בעזה. בחקירת החשודים נחשף התכנון לפיגוע

צילום: יותם רונן ודובר צה"ל, עריכה: תום זואילי

מפקד בסיס חיל הים באשדוד אלוף-משנה יובל אילון סיפר היום (רביעי) בריאיון לוואלה! NEWS על חשיפת חוליית מחבלי הג'יהאד האסלאמי ברפיח שתכננו לבצע פיגוע נגד ספינה צבאית מול חופי רצועת עזה ואמר כי הוראות הפתיחה באש של צה"ל מול דייגים פלסטיניים הוכיחו את עצמן.

לדבריו, מעצרם של החשודים בחודש שעבר התבצע לאחר שהתקרבו אל ספינות ששייטו במרחק גדול משישה מיילים ימיים מהחוף וכוח הוקפץ לעברם על מנת להרחיקם, בשל סימנים מחשידים שהראו.

תיעוד מעצר חשודים בתכנון פיגוע נגד ספינות חיל הים ברפיח, 12 במרץ 2018. דוברות צה"ל ושב"כ, מערכת וואלה! NEWS
רגע מעצר הספינה, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות צה"ל ושב"כ

"תמיד יש פעולות של חריגות (מהמרחק המותר מהחוף, א"ב), רוב הדייגים הפלסטינים רוצים להתפרנס", הוסיף אלוף-משנה אילון. "התפקיד שלנו זה להגן על ישראל". מפקד הבסיס הסביר כי סירת הדייגים שעליה נעצרו החשודים לא היוותה איום על ספינות חיל הים וכי לא היה כל ניסיון תקיפה מצדם ולא נמצאו על סיפון הסירה אמצעי לחימה.

"בחקירה התברר שהיה תכנון במקרה אחר לתקוף כלי שיט", הוסיף. "לא זיהינו ניסיון תקיפה פיזי". לדבריו, למרות שמנהרות הברחה רבות הושמדו לאחרונה על ידי צבא מצרים לא זוהו לאחרונה ניסיונות הברחה מהים אל שטח הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully