וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוסטה ריקה: הסופר שתומך בנישואי גאים ניצח את המטיף האוונגליסט בבחירות

הסיבוב השני במדינה שבמרכז אמריקה התמקד בעיקר בסוגיית זכויות החד-מיניים. קרלוס אלברדו, איש המרכז-שמאל שהיה בעברו גם עיתונאי, ניצח בפער גדול את פבריסיו אלברדו, שדרן טלוויזיה שמרן

קרלוס אלבדרו, מועמד המרכז-שמאל בבחירות לנשיאות קוסטה ריקה, 1 באפריל 2018. רויטרס
הציג את יריבו כהומופוב. קרלוס אלברדו/רויטרס

קרלוס אלברדו, מועמד המרכז-שמאל בבחירות לנשיאות קוסטה ריקה, ינהיג את המדינה שבמרכז אמריקה - כך עולה הבוקר (שני) מתוצאות הסיבוב השני בבחירות לנשיאות, שהתקיימו אתמול. אחרי ספירת יותר מ-90% מהקולות, מוביל אלברדו עם 60% על פני יריבו השמרני, פבריסיו אלברדו, שקיבל כ-39% בלבד. זאת על אף שהסקרים חזו קרב צמוד.

הנשיא הבא, בן 38, היה בעבר שר, עיתונאי, סופר ולעתים זמר, ורץ על בסיס קמפיין פרוגרסיבי, תחת הסיסמה "אני בוחר בעתיד". מולו עמד מטיף אוונגליסטי, שדר לשעבר וזמר. פבריסיו אלברדו, בן 43, נשבע להגן על "הערכים המסורתיים", וקיבל בסיבוב הראשון את רוב הקולות. עם זאת, הוא לא השיג את הרוב הנדרש כדי להכריע את המרוץ.

בין הסוגיות שעלו במהלך הקמפיין היו הגירעון הלאומי של קוסטה ריקה ושיעורי הרצח חסרי התקדים. עם זאת, לבסוף התמקד הדיון בסוגיית נישואים חד-מיניים.

בינואר, מועצת זכויות האדם של מדינות אמריקה, קבע כי נישואים חד-מיניים צריכים להיות חוקיים, בפסיקה שתקפה לכל המדינות החברות באמנת אמריקה לזכויות אדם. פבריסיו אלברדו מתנגד נחרצות להחלטה, ואילו קרלוס אלברדו גיבה אותה והציג את יריבו כהומופוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully