וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא''ל אביחי רונצקי, הרב הצבאי הראשי לשעבר, הלך לעולמו בגיל 66

הרב רונצקי, שעמד גם בראש ישיבת איתמר שבשומרון, מת בתום מאבק במחלה קשה ממנה סבל. במועצת שומרון ספדו: "הרב היה דמות שאיחדה את כל עם ישראל, והעמיד עשרות אלפי תלמידים לתפארת. מרכינים ראש עם לכתו"

עריכה: ניר חן צילום: ניב אהרונסון

תת-אלוף הרב אביחי רונצקי הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 66, זאת בתום מאבק במחלה קשה ממנה סבל. רונצקי, ששימש כרב הצבאי הראשי בעבר, היה ממקימי היישוב איתמר ועמד בראש הישיבה במקום. רונצקי הותיר אשה, שישה ילדים ונכדים. בשנה שעברה עבר ניתוח מורכב לאחר שהתגלה שהוא חולה בסרטן. הוא סיפר כי המחלה התגלתה במהלך בדיקות שעבר כשהתכוון לתרום כליה.

רונצקי כיהן כרב הצבאי הראשי בשנים 2010-2006. בין היתר הקים את ענף תודעה יהודית, שפעל ביתר שאת להנחלת ערכי חינוך יהודיים בקרב יחידות השדה, דבר שהגביר את המתיחות בין הרבנות הצבאית לחיל החינוך הראשי, שהיה אמון על התחום עד אז.

רונצקי הרבה להופיע בפני לוחמים טרם יציאתם לפעילות מבצעית. במהלך תקופת מבצע "עופרת יצוקה" נמתחה ביקורת על דברים שנשא בפני לוחמים, שחלקם טענו לכאורה כי קיבלו את הרושם שמדובר ב"מלחמת דת". עם סיום כהונתו הוחלף על ידי הרב רפי פרץ ומאז עסק בפעילות חינוכית, וכן שובץ במקום לא ריאלי ברשימת הבית היהודי.

הרב אביחי רונצקי, הרב הראשי החמישי של צה"ל וראש הישיבה הגבוהה באיתמר בעבר. עומר מירון
הרב רונצקי/עומר מירון

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב כי "בשם כל אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו ולתלמידיו של הרב רונצקי .הוא שירת כרב הצבאי הראשי וכראש הישיבה באיתמר. הוא היה לוחם ותלמיד חכם, שאהב את עם ישראל ואת ארץ ישראל. יהי זכרו ברוך".

שרת המשפטים איילת שקד ספדה לרונצקי וכתבה כי היה "דוגמה ומופת ליהדות מאירת פנים ולקירוב לבבות בין חלקי העם. הוא היה אדם מיוחד במינו, ישר כסרגל, אוהב אדם ומקבל כל אחד כמו שהוא, באופן שרק הוא ידע להכיל.
הספרא והסייפא היו נר לרגליו של הרב רונצקי. כרב הצבאי הראשי הוא הנחיל את העיקרון שרב צריך להיות עם החיילים בשטח, והקדיש רבות מפעולותיו לחיזוק רוח הלוחמים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הרב הצבאי הראשי תא"ל אבי רונצקי. דובר צה"ל
רונצקי בימיו כרב הצבאי הראשי/דובר צה"ל

שר התחבורה ישראל כץ הצטרף גם הוא לדברי ההספד וכתב כי "נזכור תמיד את מורשתו ותרומתו הגדולה לביטחון ישראל, ליישוב הארץ ולחיזוק עולם התורה. יהי זכרו ברוך". יו"ר הכנסת ח"כ אדלשטיין כתב כי הוא "מבכה את לכתו של הרב רונצקי שהיה איש אמיץ ופורץ דרך בכל תפקיד שביצע הרב היה אדם חסד שנלחם בגבורה במחלה, המשיך ללמד ולעשות חסד עד שגופו אמר די. דמותו והמורשת שהנחיל לאלפי תלמידיו ימשיכו ללוות אותנו ולהפיץ את תורתו".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ספד לו: "עם ישראל כולו אבל על לכתו של אחד האנשים הגדולים בדור הזה. מדמויות ההוד של מדינת ישראל מאז הקמתה. זה אינו אבל רק של השומרון אלא אבל וצער של כל עם ישראל על כל פלגיו וסוגיו. הרב רונצקי היה איש חסד, שכמעט כל שבת היה אצל משפחות הורים שכולים או אירח משפחות שכולות. היה דמות מאחדת שאיחדה את כל עם ישראל: ימין, שמאל, דתיים, חילונים, חרדים, מתיישבים וקיבוצניקים", אמר דגן.

ממפלגת האיחוד הלאומי נמסר כי "הרב רונצקי לחם בחייו במסירות נפש גדולה למען תורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל.מאות תלמידיו בצבא ובישיבה ימשיכו את דרכו המיוחדת באמונה ואהבה".

(עדכון ראשון: 13:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully