וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם עוקב מקרוב: שרידי תחנת חלל סינית יפגעו בכדור הארץ ביממה הקרובה

אחרי שבייג'ינג איבדה שליטה על "טיאנגונג-1", שסיימה את משימתה, היא עושה דרכה לאטמוספירה במסלול לא ברור. עם זאת, רק חלקים קטנים ממנה ישרדו את המסע והמדענים מרגיעים: "זה לא כמו בסרטים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שרידי תחנת חלל סינית שאינה בשימוש צפויים להתרסק מחר (שני) בכדור הארץ - כך לפי הערכות סוכנות החלל של סין וסוכנות החלל האירופית. התחנה "טיאנגונג-1", שמשקלה שמונה טונות וחצי, הייתה חלק מתכנית החלל השאפתנית של סין, ואב טיפוס לתחנה מאוישת עתידית. היא החלה במסלולה ב-2011 וחמש שנים לאחר מכן סיימה את משימתה, שאחריה הייתה אמורה ליפול בחזרה אל כדור הארץ.

לפי סוכנות החלל באירופית, כניסתה של התחנה לאטמוספירה צפויה בשעה 7:05 שעון בייג'ינג (3:25 שעון ישראל), אולם הטווח עדיין רחב, ונע משעות אחר הצהריים היום עד מחר בבוקר. רוב התחנה אמורה להישרף עם שובה אל כדור הארץ, אך ייתכן שחלקים ממנה ישרדו את הכניסה לאטמוספירה ויפגעו בקרקע. לפי הרשויות בסין, התרסקות תחנת החלל לא תהיה דומה לאלו המוצגות בסרטי מדע בדיוני, אלא "תהפוך לגשם של מטאורים".

סין איבדה את הקשר עם התחנה ב-2016, ומאז לא הצליחה לשלוט על מסלולה, כך שקשה להעריך היכן היא תתרסק. לפי סוכנות החלל האירופית, שרידיה התחנה עשויים לנחות בשטח הנרחב שבין ניו זילנד למערב התיכון של ארצות הברית. עם זאת, הסיכוי שחלקיה שישרדו יפגעו במישהו קלושים למדי - נמוך יותר מלהיפגע פעמיים בשנה על ידי ברק.

תחנת החלל הסינית טיאנגונג-1. סוכנות החלל של סין, מערכת וואלה! NEWS
שוגררה ב-2011. תחנת "טיאנגונג-1"/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות החלל של סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully